Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

Cato76

Det finnes mange knakende gode tilbud (og andre dårlige tilbud) på tråden om forsikringer som har eksistert i over et halvannet år. Jeg foreslår at vi holder oss til en tråd omgående temaet...  ;)

Denne - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6424.0.html

Og en påminnelse - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13641.0.html
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

sn0le

Det er helt bingolotto med disse forsikringspremiene.

Ringte Gjensidige i dag. Der har vi innbo, reise, konebil og barneforsikring.
Har vært kunde der i mange år, og har fagforeningsavtale.

75% bonus på 6 året. 20.000 km pr år. Egenandel på 4.000,- (redusert fra 8k til 4k pga fagforeningsavtalen). Bil pluss (utvidet kasko).
Pris ca 15.500,-

Så ringte jeg DNB. Har huslån, lønnskonto og sparekonto der. Kunde gjennom mange år. Samme bonus, kjørelengde etc. Ingen samlerabatt og ingen fagforeningsavtale. Pris ca 10.500,-

Så ringte jeg IF der jeg har forsikring på Galaxyen. Samme bonus og kjørelengde. De har et produkt som heter "Super".
Pris ca 9.000,-

Skjønner ikke at folk her får forsikringer til 6-8 tusen  :o

Bor i Ullensaker, ingen førere under 24/25 år. Egen garasje. 36 år, kjørt skadefritt siden før krigen. Bah!!!
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Nordtroms

Sitat fra: sn0le på fredag 09. mai 2014, klokken 19:44
Det er helt bingolotto med disse forsikringspremiene.

Ringte Gjensidige i dag. Der har vi innbo, reise, konebil og barneforsikring.
Har vært kunde der i mange år, og har fagforeningsavtale.

75% bonus på 6 året. 20.000 km pr år. Egenandel på 4.000,- (redusert fra 8k til 4k pga fagforeningsavtalen). Bil pluss (utvidet kasko).
Pris ca 15.500,-

Så ringte jeg DNB. Har huslån, lønnskonto og sparekonto der. Kunde gjennom mange år. Samme bonus, kjørelengde etc. Ingen samlerabatt og ingen fagforeningsavtale. Pris ca 10.500,-

Så ringte jeg IF der jeg har forsikring på Galaxyen. Samme bonus og kjørelengde. De har et produkt som heter "Super".
Pris ca 9.000,-

Skjønner ikke at folk her får forsikringer til 6-8 tusen  :o

Bor i Ullensaker, ingen førere under 24/25 år. Egen garasje. 36 år, kjørt skadefritt siden før krigen. Bah!!!

Må bare slutte meg til dette. Da jeg bestilte bilen i august i fjor fikk jeg en pris på 4600,- hos sparebank1. Tilbudet har nå fått en mindre justering til 11.800,- må si jeg har problemer med å ta et slikt selskap seriøst, men det underbygger for så vidt min mening om at forsikring ikke er noe annet enn legalisert svindel.
Jeg ba for øvrig også om et tilbud fra Gjensidige og de kom til at 36.700,- var en passende pris. Min kommentar til Gjensidige var " men bortsett fra dette så føler du deg frisk?"
For øvrig var tilbudet for bilen på 75% bonus 20k km  og 4000 i egenandel. Det virker som premien fastsettes etter prinsippet "tenk på et tall".

Er det noen som har tips om forsikringsselskap som ikke befinner seg i tullekategorien?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

TRM

Sitat fra: Nordtroms på fredag 09. mai 2014, klokken 21:24
Sitat fra: sn0le på fredag 09. mai 2014, klokken 19:44
Det er helt bingolotto med disse forsikringspremiene.

Ringte Gjensidige i dag. Der har vi innbo, reise, konebil og barneforsikring.
Har vært kunde der i mange år, og har fagforeningsavtale.

75% bonus på 6 året. 20.000 km pr år. Egenandel på 4.000,- (redusert fra 8k til 4k pga fagforeningsavtalen). Bil pluss (utvidet kasko).
Pris ca 15.500,-

Så ringte jeg DNB. Har huslån, lønnskonto og sparekonto der. Kunde gjennom mange år. Samme bonus, kjørelengde etc. Ingen samlerabatt og ingen fagforeningsavtale. Pris ca 10.500,-

Så ringte jeg IF der jeg har forsikring på Galaxyen. Samme bonus og kjørelengde. De har et produkt som heter "Super".
Pris ca 9.000,-

Skjønner ikke at folk her får forsikringer til 6-8 tusen  :o

Bor i Ullensaker, ingen førere under 24/25 år. Egen garasje. 36 år, kjørt skadefritt siden før krigen. Bah!!!

Må bare slutte meg til dette. Da jeg bestilte bilen i august i fjor fikk jeg en pris på 4600,- hos sparebank1. Tilbudet har nå fått en mindre justering til 11.800,- må si jeg har problemer med å ta et slikt selskap seriøst, men det underbygger for så vidt min mening om at forsikring ikke er noe annet enn legalisert svindel.
Jeg ba for øvrig også om et tilbud fra Gjensidige og de kom til at 36.700,- var en passende pris. Min kommentar til Gjensidige var " men bortsett fra dette så føler du deg frisk?"
For øvrig var tilbudet for bilen på 75% bonus 20k km  og 4000 i egenandel. Det virker som premien fastsettes etter prinsippet "tenk på et tall".

Er det noen som har tips om forsikringsselskap som ikke befinner seg i tullekategorien?
Prøvd Codan? Fikk ca 6000 pr år for 16000 km. Egenandel 4 eller 6000. Bærum.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

NilsG

If, 15,5k, 75% 10 år, ubegrenset kjørelengde. De skulle se om de fikk prisen lavere. Har nesten alt av forsikringer der
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

TomHenden

Har søkt litt rundt med tanke på forsikring da det nærmer seg for utlevering av bil. Kommer så langt best ut hos Storebrand.

I tillegg til bilforsikringen, har jeg også fått tilbud på innbo, reise og uføreforsikring.

Alder: 24 - Ingen førere under 24
Antall Km: 16 000 km årlig.
Type: Kasko - uten leiebil.
Parkering på egen tomt.
Sted: Heimdal

Pris: 1077 pr mnd 12924 året.

Som er det beste jeg har klart og oppnådd så langt, noen er helt opp i 40 000 i året. Noe som er helt useriøst. Fikk følgende svar på mail av Trygg:

"Hei

Beklager, vi havner på en ekstremt høy pris på Teslaen, og er ikke konkurransedyktig i det hele tatt.

Vi havner på over 40 000 kr (!) på Teslaen, og vi er som regel alt for dyre på Teslaer grunnet få verksted for Teslaer i Norge."
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

Philippo10

#681
Tesla Model S P85:

DnB; 24-26 000 i året Full Kasko
If; 27 000 i året Full Kasko
Codan;                   
KLP;                      
Gjensidige; 78 635 i året Full Kasko
Tryg/Nordea; 96 000 i året Full Kasko
Sparebank1;
Troll Forsikring; Forsikrer ikke Tesla!
Landbruksforsikring;    

Dette er det jeg har fått av tilbud så langt;

26 år, 12 000km, 20% på disse, skal vel egentlig ha 40%. Satser på og en god forsikring før jeg bestiller snart!!

Man må også merke seg at det stooor forskjell mellom 85 og P85   ???
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

kdid

If: Rundt kr 9000,- per år for vanlig kasko uten leiebil. S85, 20000km, 75% (4år), egenandel kr 4000,-, ingen under 25 år, garasje, Egersund.
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)
Bosted: Egersund

hoffa

Da er valget tatt.
DNB: 6622,-. Standard kasko, 75%, 16000km, egenandel 8000,-, samlet 4 forsikringer hos DNB, egen garasje, Ålesund.

Fikk noenlunde samme tilbudet hos IF og Gjensidige også.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

olav69

Det virker som om forsikringsmarkedet er ustabilt mht prising av poliser på Tesla.

Hva om vi oppdaterer følgende regneark med data om forsikringsavtalene våre:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ARHsHOdea6HC8S09HiE7aBAEjA_s7FnEcjofmWJhWIE

Kan det være informasjon vi er villig til å dele med andre Tesla eiere?

nebbulk

Sitat fra: olav69 på onsdag 21. mai 2014, klokken 22:41
Det virker som om forsikringsmarkedet er ustabilt mht prising av poliser på Tesla.

Hva om vi oppdaterer følgende regneark med data om forsikringsavtalene våre:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ARHsHOdea6HC8S09HiE7aBAEjA_s7FnEcjofmWJhWIE

Kan det være informasjon vi er villig til å dele med andre Tesla eiere?

Alder må også være med ;)
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Epleskreller

Sitat fra: NilsG på lørdag 10. mai 2014, klokken 21:54
If, 15,5k, 75% 10 år, ubegrenset kjørelengde. De skulle se om de fikk prisen lavere. Har nesten alt av forsikringer der

Hurum gjør at det blir dyrt dessverre.. Snakket med en forsikringsselger fra IF i høst og han prøvde ut ulike bosteder for å sjekke; det ville blitt halv pris om jeg bodde i Sandnes..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Carl Anton Stenling

Sitat fra: nebbulk på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:23
Alder må også være med ;)

Tiden da forsikringsselskapene baserte prissettingen på kjørelengde, biltype, bosted, alarm/garasje/startsperre/automatgir og alder er forbi. Nå prises alt individuelt og mange ulike faktorer tas med i utregningen. Dette kalles mikrotariffering.
Derfor blir også sammenligning av tilbud gitt til ulike personer vanskelig. En slik sammenligning kan kanskje gi en indikasjon på hvem som priser Tesla-forsikringen lavest, men da behøver man et stort tallgrunnlag.

Dette kompliseres ytterligere av at selskapene vil endre sine priser etter hvert som de opparbeider skadehistorikk. Man skyter med andre ord på bevegelig mål.

Carl Anton
(arbeider med IT i et forsikringsselskap)
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

NilsG

@epleskreller: og det værste er at jeg har skrevet feil pris, fikk pris på over 20k..... Har hatt bilforsikring hos If siden 1990 og sett bort ifra 3-4 steinsprut så har jeg kjørt skadefritt alle disse årene! (Fruen har kjørt skadefritt fra ca 1996 da vi kjøpte vår første bil sammen) Er ute og sjekker priser for evt å flytte alle forsikringene våre for å si det sånn, og det har If også fått beskjed om!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

pal72

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 24. mai 2014, klokken 23:09
Sitat fra: nebbulk på torsdag 22. mai 2014, klokken 09:23
Alder må også være med ;)

Tiden da forsikringsselskapene baserte prissettingen på kjørelengde, biltype, bosted, alarm/garasje/startsperre/automatgir og alder er forbi. Nå prises alt individuelt og mange ulike faktorer tas med i utregningen. Dette kalles mikrotariffering.
Derfor blir også sammenligning av tilbud gitt til ulike personer vanskelig. En slik sammenligning kan kanskje gi en indikasjon på hvem som priser Tesla-forsikringen lavest, men da behøver man et stort tallgrunnlag.

Dette kompliseres ytterligere av at selskapene vil endre sine priser etter hvert som de opparbeider skadehistorikk. Man skyter med andre ord på bevegelig mål.

Carl Anton
(arbeider med IT i et forsikringsselskap)

Var i kontakt med DNB i dag, de brukte disse kriteiene for min vurdering (kjørelengde, biltype, bosted, alarm/garasje/startsperre/automatgir/HK) med stor fokus på bilens "enorme" krefter.

I tilleg sa de at de var en høyrissiko biltype med "en spessiell type kjøpere, med et kjøremøster av høy rissiko"
De nevnte også at det har vært mye skader med denne biltypen, flere tyveri osv......
Yeah right....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA