Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Olatho på fredag 02. mai 2014, klokken 10:40
... og om det egentlig spiller noen rolle hvilket selskap vi velger.  På papiret ser tilbudene ganske like ut, men det betyr jo ikke at de oppfører seg likt i virkeligheten.

For ordens skyld: Jeg er ansatt i et forsikringsselskap (SpareBank 1 Forsikring), men arbeider ikke med salg. Her uttaler jeg meg som privatperson.

Kundebehandlingen varierer nok noe mellom selskapene og vilkårene kan være litt ulike - spesielt rundt elbiler. Det kan være smart å sjekke eventuelle begrensninger knyttet til batteri og motorstyringsenhet. Forutsatt at Tesla lever greit som leverandør fremover tror jeg disse begrensningene har liten betydning de første årene.

Noe annet som varierer er hvor aggressive selskapene er til å prise opp dårlig risiko. For Tesla kan det kanskje være smart å velge et selskap som har noe mer utjevnet prissetting - dvs. ett av bankassuranseselskapene?

Et generelt tips er å Google "skadeforsikring" og "kundetilfredshet". Da får man opp artikler som viser hva kundene selv mener om kundebehandlingen i sitt selskap. Kundetilfredsheten påvirkes i stor grad av hvordan skadeoppgjørene håndteres.

Carl Anton
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

dotten

Søkte litt på forsikringer.. Her er resultatet etter utallige tlf;

75% 2 år, fri kjørelengde, ingen under 25 år, full kasko. s85.

Sparebank1 - 40.000
Gjensidige - 77.000
If - 34.000
Sparebank1 Toten - 26.000
Storebrand - 24.000
Fiende. - 31.000
Codan. - 19.000

Men DNB var hel råtass!
11.000 i året!!

Anbefaler dere å ta en tlf til 41407935 - heier heter hu til etternavn. Gode priser. Hils fra meg ;-))

(Jeg har også fått flere tilbakemeldinger siden. IF ga meg en pris på 17.000,- bla. ellers var tryg osv, over 30 000.
PS!
Jeg la også dette på FB, og etterpå har flere fått gode forsikringer. Jeg tjener ingenting på å dele dette, jeg har bare fått et tilbud jeg syns flere bør kunne ta utbytte av.
S85

P85D fra mars 2015

Trustno1

Her var det mye fantasipriser.

Selv betaler jeg ca 6800kr med 20k km, 75%, ingen under 25 år. Dette er hos gjensidige.

Usikker på hva det vil koste med ubegrenset kjørelengde, men dette må jeg nok undersøke snart selv, da jeg ser at 20k km blir alt for lite :)

Olatho

DnB var klart dyrest for meg, Eika billigst på bil, men tapte på totaltibudet, If ble billigst totalt, men var også av de billigste for bare bilen, så dette virker helt bingo.

Eneste forskjellen jeg ser umiddelbart var at jeg ikke trenger fri kjørelengde.

dotten

Jeg annbefaler dere å ringe frk. Heier uansett, jeg trodde ikke mine egne ører da jeg ringte. jeg spare tot ca 14 000 i året på mine forsikringer.

En god grunn til for å velge DnB er at de dekker akk det samme som alle andre dekker, selv om det ikke står i avtalen. Derfor valgte jeg DnB. Som codan, de dekker gratis nøkkel ved tap, det gjør ikke dnb, men siden codan gjør det, kan jeg hennvise dit, så dekker Dnb det.. Genialt!

Hun har solgt noen forsikringer i dag, takket være at folk faktisk gidder å ringe henne, samt at hu nfaktisk står på for å ordne.. Fik også 1% mindre rente på billånet mitt... DET er penger spart! :D
S85

P85D fra mars 2015

Trustno1

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 08. mai 2014, klokken 16:14

Selv betaler jeg ca 6800kr med 20k km, 75%, ingen under 25 år. Dette er hos gjensidige.

Usikker på hva det vil koste med ubegrenset kjørelengde, men dette må jeg nok undersøke snart selv, da jeg ser at 20k km blir alt for lite :)

Retter meg selv her. Når jeg så tråden så fant jeg ut at jeg skulle inn å oppdatere kjørelengden min, og fikk faktisk 40k km for 7800,- /år
Ble positivt overrasket her

dotten

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 08. mai 2014, klokken 16:51
Sitat fra: Trustno1 på torsdag 08. mai 2014, klokken 16:14

Retter meg selv her. Når jeg så tråden så fant jeg ut at jeg skulle inn å oppdatere kjørelengden min, og fikk faktisk 40k km for 7800,- /år
Ble positivt overrasket her

Hadde tatt en ringerunde jeg. ^^
S85

P85D fra mars 2015

Car-El

@Sven-Erik

Urettferdig!  Har 16000km og full bonus, hos IF.... Betaler cirka 8200kr med rabatter via NMCU & NTI... Ka har du gjort?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

ferrek

Sammenligne forsikringspriser er bortkastet tid så lenge man ikke har med det mest prissensitive parameteret adresse. I tillegg oppnår mange bedre priser som følge av samlerabatter. Man bør i sitt eget tilfelle ringe rundt å sjekke så vil man se at det som er billigst for noen slett ikke er det for andre.

cstromme

8900,- hos IF med 16.000 i året, egenandel på 8.000, leiebil og 70% bonus.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

dotten

Sitat fra: ferrek på torsdag 08. mai 2014, klokken 21:37
Sammenligne forsikringspriser er bortkastet tid så lenge man ikke har med det mest prissensitive parameteret adresse. I tillegg oppnår mange bedre priser som følge av samlerabatter. Man bør i sitt eget tilfelle ringe rundt å sjekke så vil man se at det som er billigst for noen slett ikke er det for andre.

Jo, noe av det du sier er sant, men om jeg ringer inn til DnB, eller noen andre random, så får jeg en dritt pris.. Ringer jeg til min kundebehandler i dnb eller IF, få jeg en bedre pris.. Ikke pga samlerabatter, men pga at un gir meg det hun kan få lov å gi.
Det er det nesten ingen som gjør.

Det er derfor jeg deler dette. hun har solgt mange forsikringer bare i dag, fordi hun er billigere enn folk sine eksisterende forsikrigner. Derfor deler jeg dette.. :) Og det fungerer jo. Alt handler om å spare penger. og å få ned mnd kostnadene mest mulig :)
S85

P85D fra mars 2015

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Sense

Jeg bruker for tiden Sparebank1 Oslo og Akershus.
Har full bonus 75% på sjette året.

Betaler for Teslaen 7400 kr årlig, ikke 40k.
Kjørelengde 30 000.

Det hører med til sammenligningen at vi har samlet alle forsikringene i Sparebank1. (Båt, båthenger, varehenger, hytta, reiseforsikring for hele fam, Golf, Villa med garasje og uthus og altså Teslaen.)

Tror det lønner seg å samle alt på ett sted, uansett selskap. Men det er viktig å sjekke rundt, ihvertfall en gang i året.

Torpedo Ted

5500,- for P85 hos Gjensidige (75% 2. år, 16 000km).

Betalte 5800,- for min 10 år gamle Hyundai verdt 50 000,-

Logikk? INGEN. Klager jeg? Absolutt ikke  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA