Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

erot

Sitat fra: D.O på onsdag 16. oktober 2013, klokken 20:11
Sitat fra: erot på onsdag 16. oktober 2013, klokken 19:48
Storebrand kom desidert billigst ut for meg.

Jernbanepersonalets Bank og Forsikring hørtes interessant ut :)  Må man ha jobb tilknyttet jernbane for å bruke de? Kanskje et dumt spørsmål, men husker f.eks at medlemskap i bondelaget gir 8% rabatt på ny BMW. Hvem som helst kan melde seg inn der.
Ja, men går i arv. Så har du foreldre eller besteforeldre som har jobbet der, kan du få.

Svigerbestefar var jerbaneslusk. Longshot.

Sitat fra: christian1986 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 02:19
Snakket med en selger fra IF som fortalte at de holder på å forhandle med Tesla om en avtale. Normalt sett gir jo disse forhandleravtalene bedre priser enn det som en klarer å få selv, så håper det er på plass til jeg må tegne min:).

Ja, hvis forskjellen i utgangspunktet ikke er altfor stor. For meg kom If ut med nesten dobbel pris av Storebrand, så da tviler jeg sterkt på at forhandleravtale hadde hjulpet meg, men alltid verdt å sjekke ut selvsagt.

valvolainen

#436
Sitat fra: erot på torsdag 17. oktober 2013, klokken 12:32
Svigerbestefar var jerbaneslusk. Longshot.

Ikke i det hele tatt.
Min 'connection' er min samboers avdøde morfar.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Harlex

Ca 7900,- 20000 km Storebrand 85 performance, full bonus og mann på 37 som gleder seg til fredag 25. Kl 1400
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

christian1986

Merkelig hvor stor forskjell det er. For meg skiller det 1000,- fra IF til Storebrand.

frosken

Har fått svært sprikende tilbud på kasko selv.

P85, 70% bonus, alle førere over 24/25, 20.000km, felles garasje på postnummer 1160.

Storebrand  10.087,-
If                    20.191,-
Gjensidige   14.989,-

el-fanboy

Ser ut som 2013-prisen til if... på 5700 bare var lokketilbud dessverre. Fikk 2014-faktura nå, jammen har de skrudd opp prisen til 9400... Jeg synes det rett og slett er ganske frekt.

Da ligger det an til ny runde med min favorittaktivitet "forsikringstilbudsinnhenting" :(
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

janmb

Sitat fra: laumb på fredag 06. september 2013, klokken 12:09
Du må jobbe i jernbanen eller jernbanerelatert yrke.
Eventuelt en eller annen kombinasjon av foreldre, besteforeldre, samboer/kone elns må jobbe/ha jobbet i det.

Har en bestefar som jobbet i jernbanen hele sitt liv så regner med det holder.

Har søkt om tilbud så får vi se. Virker hvertfall veldig lovende.

Må vel innrømme jeg helst vil bli hos DNB, men en god pris fra en annen tilbyder kan jo uansett brukes til forhandling.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

sirtom

Sitat fra: janmb på mandag 04. november 2013, klokken 00:28

Har en bestefar som jobbet i jernbanen hele sitt liv så regner med det holder.

Har søkt om tilbud så får vi se. Virker hvertfall veldig lovende.

Må vel innrømme jeg helst vil bli hos DNB, men en god pris fra en annen tilbyder kan jo uansett brukes til forhandling.

Flyttet selv alle våre forsikringer til JBF nå nylig, min bestefar var også i jernbanen hele sitt liv så det gikk fint. Siden han er avdød så var det min bestemors kundeforhold jeg måtte oppgi.

Blir spennende å se hvilken pris jeg får på min TMS når den dukker opp en gang i april.

janmb

Begge mine er avdøde så da gjenstår det å se om jeg blir "akseptert" :D

Og ja, prisene på forsikring nå til dags er nok bare grovt retningsgivende for oss som har leveranse et halvår frem i tid. Mye kan endre seg lenge før det, etterhvert som antall biler går opp og statistikken etableres.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Roger Kolbu

Snakket akkurat med Nemi, der jeg har alle mine forsikringer nå.
Villa bare få oppdatert tilbudet jeg fikk i august, men NÅ sa de at de har bestemt seg for å IKKE forsikre Tesla-biler.

Jaja, da mister de samtidig alle de andre forsikringene jeg har der! :-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

janmb

Skulle ikke forundre meg om en del av slike reservasjoner kommer av en viss bilbrann i USA nylig... Om det er tilfellet er det jo totalt misforstått og manglende evne til å lese statistikk riktig, men ville ikke være overrasket.

At andre biler brenner langt oftere er jo ikke så farlig :D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Epleskreller

Sitat fra: el-fanboy på mandag 04. november 2013, klokken 00:06
Ser ut som 2013-prisen til if... på 5700 bare var lokketilbud dessverre. Fikk 2014-faktura nå, jammen har de skrudd opp prisen til 9400... Jeg synes det rett og slett er ganske frekt.

Flere som har opplevd dette?

Ser at If også er tatt bort fra Finnansportalen. Har de fått kalde føtter?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Roger Kolbu

Sitat fra: Epleskreller på mandag 04. november 2013, klokken 11:15
Ser at If også er tatt bort fra Finnansportalen. Har de fått kalde føtter?
De har "maintenance" på sine egne sider. Kan kanskje være årsaken?
Uansett; det var en aldri så liten feil på km-beregningene i går kveld i alle fall!  ;D
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Lokführer

Hva er merkekode 0065?
Fikk pris 6616, 20.000km i året. Jønnbanen seff.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Roger Kolbu

Sitat fra: Epleskreller på mandag 04. november 2013, klokken 11:15
Sitat fra: el-fanboy på mandag 04. november 2013, klokken 00:06
Ser ut som 2013-prisen til if... på 5700 bare var lokketilbud dessverre. Fikk 2014-faktura nå, jammen har de skrudd opp prisen til 9400... Jeg synes det rett og slett er ganske frekt.

Flere som har opplevd dette?

Ser at If også er tatt bort fra Finnansportalen. Har de fått kalde føtter?
De er på plass igjen nå, men prisene er dessverre justert opp.

Uansett, de driver med helt bevisste lokketilbud via Finansportalen.
Dekningen de har i tilbudet er totalt ribbet og likner ikke på noen av de tilbudene de selv har på sine sider.

Har nå hatt en relativt opprivende telefon- og mailrunde med If, der de med åpenlyst selvmotsigende argumenter tilbakeviser beregningene og påstår at tilbudet på Finansportalen ikke er bindende før man bestiller på deres egne sider - noe man jo ikke KAN gjøre før bilen har et registreringsnummer, hvilket jo ifølge Tesla er noe man ikke får før bilen er forsikret...
Catch 22, anyone?

Dette er ren og skjær humbug fra et selskap jeg før dette trodde var seriøse på forsikringsmarkedet.

Back to start...  >:(
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA