Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

pnq

Sitat fra: Djur1 på fredag 06. september 2013, klokken 13:35
Nå fikk jeg en forsikring.

Det ble 6708 i året med full kasko /leiebil. Kunne ha droppet leiebil og fått 5424. Jaja...
Jeg måtte ringe inn og sendte ham et skjermbilde der jeg hadde lagt inn et regnummer på en p85. Så fikk han VIN nummer og så var det i boks.

Første gang jeg ringte inn var det ei dame som bare var vrang og mente at det ville koste 9780 kroner.

Ellers litt spesielt at det koster mer for fellesgarasje enn gateparkering???

Hei

Har du mulighet til å fortelle hvilke selskap og øvrige betingelser? Trodde jeg hadde max uttelling med blandt annet egen garasje etc, men beste pris er 8770,- med 75% så langt.....
P85, Pearl, panorama, 19", black leather, carbon, tech, park, sec, zubzero, sound, light, child --- Totally satisfied owner :-)

jkirkebo

Sitat fra: Veggen på tirsdag 03. september 2013, klokken 10:23
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 03. september 2013, klokken 10:19
Jeg fikk pris på ca. 6000,- derfra (75% bonus), hvor lang kjørelengde og høy egenandel har du valgt?

12000km, egenandel 6000, 75% bonus, egen låst garasje, ingen under 25 år, Horten.

Jeg satte opp min egengandel til 6000,- nå, var visst på 3000,-. Ny pris med 20.000km kjørelengde: 4392,-.

Da er jeg ganske fornøyd ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Fikk en meget fin pris fra Gjensidige nå med 20% bonus og 8000km. Lurer på hvorfor alle andre får så absurd høye tilbud fra de? Jeg har avtale gjennom Tekna, kan hende det har endel å si?

Epleskreller

Sitat fra: petersv på onsdag 11. september 2013, klokken 21:52
Fikk en meget fin pris fra Gjensidige nå med 20% bonus og 8000km. Lurer på hvorfor alle andre får så absurd høye tilbud fra de? Jeg har avtale gjennom Tekna, kan hende det har endel å si?

Jeg snakket med Gjensidige for to dager siden, da sa de at alle TMS-forespørseler skulle behandles manuelt. De vanlige forsikringsselgerne kunne ikke beregne pris via den normale kalkulatoren.. De skulle komme tilbake med et tilbud til meg..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Jejl

Fikk tilbud på 15.890,- fra gjenstridige og 5.044,- fra IF. Årlig kjørelengde 16.000km i Stavanger.

Ikke akkurat det vanskeligste valget jeg har fått.

NTesla

Sitat fra: petersv på onsdag 11. september 2013, klokken 21:52
Fikk en meget fin pris fra Gjensidige nå med 20% bonus og 8000km. Lurer på hvorfor alle andre får så absurd høye tilbud fra de? Jeg har avtale gjennom Tekna, kan hende det har endel å si?

Hva ble prisen?

Jeg er med i Tekna, 30% og med 12k km ble det i underkant av 20k. Si gjerne hvordan du fikk så fin pris.
Som Epleskreller skriver så fungerer ikke kalkulatoren på nettet for Tesla av en eller annen grunn, så de gjør beregningene manuelt. Skulle gjerne brukt Gjensidige selv, men når de priser seg så grovt ut av av markedet (selv med veldig gode fagforeningsrabatter) så er valget veldig enkelt.

TS

Bosted i Oslo (lite belastet strøk)  , halvveis voksent par i 33 - 36år
Har i dag Sparebank 1 ,

Sendte de dette:

Mer info om bilen:
Type bil:          Elbil sedan
Merkekode:      0065
Kjørelengde:   20.000km
Bilens effekt:  
Batteri: 85 kWh – motoreffekt: 362 hk (270 kW)
Automat
Alarm
Startsperre
Garasje
ESP



Fikk dette til svar fra vår kontaktperson :

Vi krever:  Kun du og kona som sjåfører av bilen  
.... samt at der skal være søke og gjenfinning system montert i bilen og ja,
for å få erstatning hvis glasstak skulle knuse - må en bruke kasko -  dekning  -  Vi har begrensninger på takluke og glasstak under glassforsikringen.

....
ViI har innført et helkundekonsept som gjør at hvis dere har personforsikringer og skadeforsikringer her kan dere oppnå inntil 25% i prisreduksjon.

Pris fra 9175,- til ca kr 10600,- m/ 20000 km pr år....litt avhengig av bonusvalg...


Vi har 75% bonus og skadefritt fra før. Prisen er det de avskrekkende , men disse betingelse er jo hinsides..
Dette er en familiebil, ikke en Ferrari..


Hvor mange andre har fått samme tilbakemeldinger og hvilke selskaper ?
 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tsladaytrader

Jeg har fått pris på kr 11786,- på Kasko hos IF, usikker på om det er 12 eller 14k km.

Men jeg er 22, og bor i Oslo og med gateparkering i tillegg så må jeg jo innrømme at jeg synes prisen er fair, men skulle gjerne hatt det billigere så derfor skal jeg bytte til Gjensidige i November når jeg runder 23 (stor prisreduksjon fra fyllte 23 år hos gjensidige og 24 år hos IF).

Kan forresten anbefale denne karen på det varmeste, utrolig dyktig forsikringsmegler i Gjensidige:
Sverre Harbo
950 20 899
sverre.harbo@gjensidige.no

Dette er en voksen mann som spesialiserer seg på bla mc forsikring, (har tidligere ordnet forsikring til min ducati som jeg hadde tidligere).
Han ordna en pris til meg som er på kr 10 000,- i året (men prisen gjelder først fra jeg fyller 23).

Så det blir i praksis ca 17-18 % rimeligere enn IF.

Sverre deler alle tipsene som gir deg den laveste totalprisen, hvilke foreninger etc du burde melde deg inn i.

Kan også tipse om at de som skal forsikres i IF burde melde seg inn i huseiernes landsforbund ASAP, en av de beste price/value organisasjonene mtp rabatt hos IF. Vi prater lav årspris på medlemskap og massiv rabatt hos IF. Det samme gjelder DNT hvis du skal ha forsikring i gjensidige.

Land Trykkeri

Sitat fra: Jejl på onsdag 11. september 2013, klokken 22:24
Fikk tilbud på 15.890,- fra gjenstridige og 5.044,- fra IF. Årlig kjørelengde 16.000km i Stavanger.

Ikke akkurat det vanskeligste valget jeg har fått.

Jeg henvendte meg til NAF først siden jeg er medlem der. Da sa NEI TAKK til Teslabiler ??? Fikk så høre fra andre her på nettet at DNB er billigst . Og det stemte. Selv om jeg ikke har mer en en forsikring der.  . Frikjørelengde , full bonus, etc etc.. 10.600.- i året. Kun snaut 2000.- mer en Octavian jeg hadde :-)
Tesla Model S 85 Sort  -. Just love it :-)

HenningH

6900,- hos Storebrand (Kasko super tror jeg den het), 75%, 20K
P85 Doplhin grey

Hyperstress


Sitat fra: Jejl på onsdag 11. september 2013, klokken 22:24
Fikk tilbud på 15.890,- fra gjenstridige og 5.044,- fra IF. Årlig kjørelengde 16.000km i Stavanger.

Ikke akkurat det vanskeligste valget jeg har fått.

Jeg begynner å tro at forsikringsselskapene snurrer lykkehjulet hver gang kunder spør om pris. Jeg sjekket IF på den forbrukersiden og der kom prisen på 8-9000kr for mitt bruk, og da jeg ringte dem så var det beste de kunne få til med 75% 17000kr, og det gjennom "god dealen" vi har på jobben!! WTF! Hun kunne ikke forstå hvordan jeg fikk bedre internettpris. Og når jeg leser at du fikk til 5000kr så er jo kaoset komplett..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

laumb

If er nok trent internt i å si at de ikke skjønner den prisen på finanstilsynets sider. Denne problemstillingen kan jeg nesten garantere at hver enkelt selger opplever daglig.

TS

Sitat fra: tsladaytrader på onsdag 18. september 2013, klokken 19:50

Kan forresten anbefale denne karen på det varmeste, utrolig dyktig forsikringsmegler i Gjensidige:
Sverre Harbo
950 20 899
sverre.harbo@gjensidige.no

Dette er en voksen mann som spesialiserer seg på bla mc forsikring, (har tidligere ordnet forsikring til min ducati som jeg hadde tidligere).
Han ordna en pris til meg som er på kr 10 000,- i året (men prisen gjelder først fra jeg fyller

Så det blir i praksis ca 17-18 % rimeligere enn IF.

Sverre deler alle tipsene som gir deg den laveste totalprisen, hvilke foreninger etc du burde melde deg inn i.

Kan også tipse om at de som skal forsikres i IF burde melde seg inn i huseiernes landsforbund ASAP, en av de beste price/value organisasjonene mtp rabatt hos IF. Vi prater lav årspris på medlemskap og massiv rabatt hos IF. Det samme gjelder DNT hvis du skal ha forsikring i gjensidige.

Den mailadressen virker ikke  :(
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

tsladaytrader

Sitat fra: TS på onsdag 18. september 2013, klokken 23:57
Den mailadressen virker ikke  :(

Jeg har iallefall mottatt mail fra han på denne mailadressen senest 12.09.13
sverre.harbo@gjensidige.no

daggen

Det virker som Gjensidige nå har skjønt at det er et marked for å forsikre disse bilene. Fra første tilbud på 24.000, via 14.000 er de nå kommet til en pris på kr 5.623,- (16.000 km, 75% bonus, egenandel på 8.000 og YS Totalavtale)
Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA