Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. januar 2013, klokken 12:59
Tja, jeg vil nå heller finne dette ut nå mens jeg kan kanselere. Alternativet er at forsikringselskapene finner ut dette selv om 1-2 år og kollektivt hever premiene til ~30k. Da blir det trolig hauger med Model S som legges ut for salg med tilhørende store verditap fordi bilen blir mer eller mindre usalgbar med slike premier  :(

Om et par år har de historikk på bilene. Hvis de ikke er mer innblandet i ulykker enn gjennomsnittsbilen er det ingen grunn til å heve premiene. Så kjør pent folkens ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

petersv

Sitat fra: OleJA på onsdag 16. januar 2013, klokken 11:48
Sitat fra: petersv på onsdag 16. januar 2013, klokken 10:47
En liten digresjon, gjett hva Tesla Roadster er oppgitt med som effekt? 55 hester tror jeg det var. De måler selv hos biltilsynet, og de får andre tall enn Tesla.

Mistenker at det har skjedd en sammenblanding av motor effekt og batteri kapasitet her. Batteriet på Roadsteren er vel på 55kWh om jeg ikke husker feil, i motsetning til motorens toppeffekt på ca 250kW?

Lurer på om det samme er årsaken til de veldig sprikende prisene vi får på forsikring for Model S også? Det betyr sikkert en hel del for premien om de registrerer Model S Performance med 85 eller 310kW som effekt. :o

F.eks hos Storebrand finner jeg nå alle de forskjellige variantene av Model S når jeg beregner min premie. Men er det en plass jeg kan sjekke at de virkelig har registrert korrekt effekt på de forskjellige variantene?

Neida, det er ingen forvirring, bare å ringe trafikkstasjonen i Oslo om du vil ha fasiten.

heimabrygg

Ser at Gjensidige nå har både standard, performance og signatur-utgavene i sine lister. Videre har de 3 faktorer som kan gi rabatt (foruten andre forsikringer, org.medlemsskap og slike ting):

1. førere over 23 år
2. antiskrens, ESP o.l.
3. godkjent gjenfinningssystem

Jeg har i grunn tatt for gitt at Teslaen har antiskrens, men den har kanskje bare antispinn?

Forventes det at Tesla kommer med et gjenfinningssystem som også blir godkjent hos forsikringsselskaper?
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

Maartensommer

Fikk dette tilbudet fra Storbrand:

TESLA MODEL S PERFORMANCE 2013-modell
Årlig kjørelengde: 40.000 km
Bonus 75 % (1 år)
Ingen skader siste 3 år.
Brukere av bilen under 24 år: Nei
Bilalarm (FG-godkjent): Ja
Søke og gjenfinningssystem (FG-godkjent): Nei
Pant i bilen: Ja
Annen eier: Nei
4000 kr i egenandel
Månedspris 812,00
Årlig pris 9744,00

jkirkebo

Sitat fra: heimabrygg på mandag 28. januar 2013, klokken 13:45
Jeg har i grunn tatt for gitt at Teslaen har antiskrens, men den har kanskje bare antispinn?

Niks, den har begge. Jeg tror det er påkrevd i alle nye biler i EU nå.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nuvolari

Sitat fra: heimabrygg på mandag 28. januar 2013, klokken 13:45
Ser at Gjensidige nå har både standard, performance og signatur-utgavene i sine lister. Videre har de 3 faktorer som kan gi rabatt (foruten andre forsikringer, org.medlemsskap og slike ting):

1. førere over 23 år
2. antiskrens, ESP o.l.
3. godkjent gjenfinningssystem

Jeg har i grunn tatt for gitt at Teslaen har antiskrens, men den har kanskje bare antispinn?

Forventes det at Tesla kommer med et gjenfinningssystem som også blir godkjent hos forsikringsselskaper?

Jeg leste at det skal komme gjennfinningssystem i en SW oppdatering. Usikker på om det er et rykte eller om det er bekreftet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Leaffen

#66
Sitat fra: OleJA på onsdag 16. januar 2013, klokken 11:48
Sitat fra: petersv på onsdag 16. januar 2013, klokken 10:47
En liten digresjon, gjett hva Tesla Roadster er oppgitt med som effekt? 55 hester tror jeg det var. De måler selv hos biltilsynet, og de får andre tall enn Tesla.

Mistenker at det har skjedd en sammenblanding av motor effekt og batteri kapasitet her. Batteriet på Roadsteren er vel på 55kWh om jeg ikke husker feil, i motsetning til motorens toppeffekt på ca 250kW?

Lurer på om det samme er årsaken til de veldig sprikende prisene vi får på forsikring for Model S også? Det betyr sikkert en hel del for premien om de registrerer Model S Performance med 85 eller 310kW som effekt. :o

F.eks hos Storebrand finner jeg nå alle de forskjellige variantene av Model S når jeg beregner min premie. Men er det en plass jeg kan sjekke at de virkelig har registrert korrekt effekt på de forskjellige variantene?

Tror ikke vi skal bekymre oss for om forsikringsselskapene har blandet effekt kW og energi kWh. Snakket med representant fra IF som SELV HADDE KJØPT SEG TESLA MODEL S Signatur. Han hadde også vært med på å forme forsikringspremiene til IF. De har bevisst valgt å legge seg lavt, nå til å begynne med. IF har tydeligvis tenkt å forsøke å ta deler av Model S-markedet. Så får fremtiden vise om de har bommet.

Så den eneste leveregelen for oss med Tesla Model S er: Kjør pent og unngå kollisjoner, så vil vi fremdeles få lave premier i årene som kommer.

PS. forsøk IF-kalkulatoren. Den gir overraskende lave forsikringspremier.

Edit: Forresten så skiller ikke IF mellom Standard og Performance.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

sindrej


Leaffen

Ja ikke sant. For meg ser det ut som om vi har en foreløpig forsikringsvinner. Men hele denne tråden inneholder jo hummer og kanari, så det nesten umulig å sammenligne.

Foreslår følgende standardoppsett nå når vi sammenligner forsikringer. Så får vi et skikkelig sammenligningsgrunnlag:

Tesla Model S Performance.
Mannlig forsikringstaker 35 år.
70 % bonus.
Egenandel 6000,-
20.000 km pr år.
Ingen personer under 25 år.
Bosted Bergen (hvis vi får dette spørsmålet)
Parkering i egen låst garasje (hvis vi får dette spørsmålet).
Startsperre / tyverialarm (hvis vi får dette spørsmålet).
Gjennfinningssystem (hvis vi får dette spørsmålet).

Nå var jo selvfølgelig IF kalkulatoren nede for vedlikehold. Skal ta en edit på posten når den er åpnet igjen.

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Cronos











P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



tormodl

Fekk desse prisane med If sin kalkulator:

Min alder: 46
Kjørelengde: inntil 16 000
Lån med sikkerhet i bilen: Ja
Noen under 24 år som kjører bilen: Nei
Egen garasje: Ja
Bonus: 75%
Egenandel: 6000

Pris kasko: 6876
Pris super: 7464

Synest ikkje det såg så gale ut ....
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Gjermund

Sitat fra: Cronos på torsdag 31. januar 2013, klokken 12:15
Sitat fra: sindrej på onsdag 30. januar 2013, klokken 12:38
IF var veldig billig ja
Dere kødder, ikke sant?
Fikk ca 25 000,- i året...

Jeg fikk ca 7 eller 8000 husker ikke eksakt, var et par måneder siden, skulle bare sjekke om det var sykt dyrt eller ikke. 70% bonus 20 000 km i året.

sindrej

Sitat fra: Cronos på torsdag 31. januar 2013, klokken 12:15
Sitat fra: sindrej på onsdag 30. januar 2013, klokken 12:38
IF var veldig billig ja
Dere kødder, ikke sant?
Fikk ca 25 000,- i året...
Var dønn seriøs.  Under 6000 kr/år.  12000 kjørelengde, full bonus, fører > 24år, 6000 egenandel, garasjeparkering

Wenche

IF: 75% bonus, kjørelengde 16 000, og egenandel 12 000, havnet på 5000+. Med egenandel på 25 000, var jeg godt nede på 4 tallet ;D
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

heimabrygg

Jeg ble faktisk oppringt av IF i dag og en hyggelig mann spurte hva han kunne gjøre for at jeg flyttet mine forsikringer til IF. Jeg fortalte ham selvsagt at han måtte gi en god pris på å forsikre Teslaen min, og fikk skriftlig tilbud på under 6000 kroner.

Da treffer jeg ganske godt det Modelsn skisserte i forhold til alder, bosted og bonus.

Tilsvarende priser hos Storebrand, hvor jeg fikk rabatt bl.a. for pensjonsinnbetaling, var rett i overkant av 6000 kroner, mens Gjensidige smelte til med 11.500. Jeg snakket med de på telefon, og han var klar på at prisen der skulle ned da de ønsket å være konkurransedyktige.

Bottom line: 6000 kroner i året med full bonus er nok et pluss på hvorfor velge Tesla :-)
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA