Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

gloom

Beklager at jeg ikke bidrar konstruktivt til tråden med dette innlegget, men jeg må bare ta en time-out og klaske panne etter å ha lest alle disse "for stor risiko med el-bil"-kommentarene fra de forskjellige forsikringsselskapene. Himmel og hav.
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

mgarm

#481
Ser at folk har fått bra priser hos Storebrand.
Her er mitt resultat.
* Sa at jeg kan flytte over alle forsikringer
* 12000km
* 8000kr egenandel
* Kasko med leiebil
* 75% bonus aldri hatt skade
* Førere over 24 år
* For øvrig sa han at det var ett gjenfinnings system i Teslaen.
* Jeg bor i Asker i enebolig med garasje
* S85

Pris ble 6400kr.

Ser at en på Nes i Akershus har fått vesentlig bedre pris. Tydelig mindre risiko der :-)

FThorsen

Tesla/Elon har jo sluppet et statement nå hvor de sier at bilene ikke ligger så lavt lengre OG at "Third, to reinforce how strongly we feel about the low risk of fire in our cars, we will be amending our warranty policy to cover damage due to a fire, even if due to driver error."

Jeg fikk beskjed fra IF om at TMS'en var blitt dyrere å forsikre hos dem grunnet brannene i USA. Da burde jo dette sette ned prisene igjen. Sender epost nå og forhører meg - er lov til å prøve :)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

frosken

Jeg spurte på Skøyen om gjenfinningssytem og fikk beskjed om at det ikke er FG-godkjent (som vi egentlig allerede visste). De ville heller ikke være behjelpelige med å finne igjen stjålne biler, selv om det er teoretisk mulig. Det ble begrunnet med at det ville kreve bemanning som Tesla ikke hadde per dags dato.

jkirkebo

Sitat fra: frosken på tirsdag 19. november 2013, klokken 11:44
Jeg spurte på Skøyen om gjenfinningssytem og fikk beskjed om at det ikke er FG-godkjent (som vi egentlig allerede visste). De ville heller ikke være behjelpelige med å finne igjen stjålne biler, selv om det er teoretisk mulig. Det ble begrunnet med at det ville kreve bemanning som Tesla ikke hadde per dags dato.

De trenger ikke å bemanne noe. Kun passordbeskytte Mobile Access-knappen slik at tyver ikke får slått det av. Da kan vi selv hente opp bilens posisjon.

FG-godkjent blir det neppe da, men vi finner ihvertfall igjen bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rakriste

Sitat fra: ingare på tirsdag 19. november 2013, klokken 09:04
Snakket med Sparebank1 om forsikring på Tesla.  De svarte at de ikke forsikret el-biler.   Var for stor risiko.

Ble litt skuffa over dem og lurer litt på om jeg kommer til å bytte bankforbindelse også...  Synes dette var litt bakstreversk.

Så for min del blir det ble forsikring i Storebrand eller If.

Det var rart. Min er forsikret der.
P85
16000km
7000 egenandel
30år, ingen under 25
70. 1år
10500 årlig inkl leiebil.
Oslo

De sa bilen var rødmerket og måtte søkes om inviduelt for eierene.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

ingare

Sitat fra: rakriste på tirsdag 19. november 2013, klokken 12:12
Sitat fra: ingare på tirsdag 19. november 2013, klokken 09:04
Snakket med Sparebank1 om forsikring på Tesla.  De svarte at de ikke forsikret el-biler.   Var for stor risiko.

Ble litt skuffa over dem og lurer litt på om jeg kommer til å bytte bankforbindelse også...  Synes dette var litt bakstreversk.

Så for min del blir det ble forsikring i Storebrand eller If.

Det var rart. Min er forsikret der.
P85
16000km
7000 egenandel
30år, ingen under 25
70. 1år
10500 årlig inkl leiebil.
Oslo

De sa bilen var rødmerket og måtte søkes om inviduelt for eierene.

Mulig det er individuelt for de ulike avdelingenen eller at jeg traff feil saksbehandler.  Dette gjaldt Hedmark.  Interessant å hørt om det er andre som har forsikra Tesla i Sparebank1 Hedmark.
S85D - Levert
S85 - Solgt

Cecilie

Det er tydelig at Gjensidige forskjellsbehandler veldig... Jeg fikk tilbud på 6484,- i året av dem, og det trumfet alle andre for meg, så da ble det Gjensidige videre (har mine andre forsikringer der også).
30 år, 70%, 16.000km, full kasko, 8000,- i egenandel, bosatt i Oslo.

Det kan jo også nevnes at jeg har hatt forsikring hos dem siden jeg måtte betale ungdomstillegg, og har kjørt skadefritt i alle de årene og at jeg er Tekna-medlem (som gir Gjensidige-rabatt). Jeg regnes vel som lav-risiko sjåfør da? Hjelper det at jeg er kvinne også tro?
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

cra

Hvis det må "søkes individuelt" så har de sikkert en del kriterier som legges til grunn. Tipper alder på eier, bosted og evt. egen garasje er ting de spør etter for å vurdere risikoen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

mgarm

Jeg fikk 6900 av Gjensidige med samme kriterier som jeg leverte til Storebrand. Her ser jeg at det må prutes gitt.

janmb

Sitat fra: Cecilie på tirsdag 19. november 2013, klokken 13:00
Hjelper det at jeg er kvinne også tro?

Det skulle ikke forundre meg. Og uten at jeg misunner deg eller andre for det, ville det jo være et åpenbart lovbrudd. Uansett hvor velbegrunnet i statistikk det enn måte være er jo uansett kjønnsdiskriminering strengt forbudt i dette landet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Thomas Parsli

Du mener forskringsselskapene må diskriminere kvinner, ved å gi de samme vilkår som menn selv om risikoen er lavere? :D

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

janmb

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 19. november 2013, klokken 15:56
Du mener forskringsselskapene må diskriminere kvinner, ved å gi de samme vilkår som menn selv om risikoen er lavere? :D

Nice try  8)
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

teslaz

Da har jeg fått ett godt tilbud fra Tryg Forsikring.(tror jeg)
¤Ingen under 23 år
¤75% 6 år
¤18000 km (helt sikkert mer)
¤8000 i egenandel
¤glasskader inkludert tak
¤full kasko+ leiebil
¤er selv 37 og ingen skade hittil
¤ Kr. 6000 årlig

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Quattro

En viktig parameter ved forsikring av bil er hvor personen bor og hvor man parkerer. Oppfordrer at dette også informeres om i fremtidige innlegg.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA