Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

Voll1

Fikk tilbud fra Gjensidige der de i villkårene sier at de ikke dekker "batteri"?  Jeg lurer litt på hva de mener. Og batteriet er vel relativt viktig og kostbart på nettopp en Tesla !!
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Gusse

Har snakket med noen selskap i dag. Det som overasket meg mest var samtalen med SMN. De sa at det ikke en gang var sikkert at jeg fikk lov til å forsikre Teslan hos de. Det var en høyrisiko bil, men iom at jeg er 37år har maks bonus, aldri hatt en ulykke, så var det store sjanser for at jeg ihvertfall fikk ansvarforsikring der.....ansvar...WHAT????....makan.
sjekket ut If, SMN, Gjensidige, Storebrand.
IF var 300 kroner i måneden dyrerer enn SMN(hvis de hele tatt ville forsikre), Gjensidige ringer tilbake i morgen pga at bilen må risikovurderes først, Storebrand ble billigst med utregning på nett.

Sten

Prøv Terra....pristilbud på ca 9.000,-. Da med 25000 km kjørelengde og 75% bonus.

OddB

Sitat fra: Sten på torsdag 14. november 2013, klokken 19:51
Prøv Terra....pristilbud på ca 9.000,-. Da med 25000 km kjørelengde og 75% bonus.
..og 29% "førsteårsrabatt" ? (jfr nettsiden deres )
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kilroy

Bestilte via SMN idag, var ikke noe snakk om høyrisiko til meg ?

S85
7900,-
4000.- egenandel
42 år
Trondheim
80% bonus
16000 km
Full kasko med leiebil

Sitat fra: Gusse på torsdag 14. november 2013, klokken 18:53
Har snakket med noen selskap i dag. Det som overasket meg mest var samtalen med SMN. De sa at det ikke en gang var sikkert at jeg fikk lov til å forsikre Teslan hos de. Det var en høyrisiko bil, men iom at jeg er 37år har maks bonus, aldri hatt en ulykke, så var det store sjanser for at jeg ihvertfall fikk ansvarforsikring der.....ansvar...WHAT????....makan.
sjekket ut If, SMN, Gjensidige, Storebrand.
IF var 300 kroner i måneden dyrerer enn SMN(hvis de hele tatt ville forsikre), Gjensidige ringer tilbake i morgen pga at bilen må risikovurderes først, Storebrand ble billigst med utregning på nett.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Gusse

Sitat fra: Kilroy på torsdag 14. november 2013, klokken 22:29
Bestilte via SMN idag, var ikke noe snakk om høyrisiko til meg ?

S85
7900,-
4000.- egenandel
42 år
Trondheim
80% bonus
16000 km
Full kasko med leiebil

Merkelig greier?
Kan være litt hvem man snakker med da kanskje :o
Ser at prisen kanskje ikke er så ulik, med tanke på at jeg spurte med 30.000km.
Vært veldig interessant å vite hva du hadde fått i pris på tilsvarende kjørelengde.

Malisa

Jeg er fornøyd med forsikringen jeg fikk i IF. Kr. 10.500 for kjørelengde 30000 (som jeg nok må øke til 40000...) og bonus 75% (egenandel 4000)
#1330, VIN 14365, S85, Sort, sort skinn, 21", alt ekstra minus barneseter. Levert 27. september kl. 15:00 :)

Gusse

Repiterer resultat av i går, alle med samme oppsett som listet opp på Storebrand nedenfor:

Smn: 1050 pr månede, men ikke sikkert at de ville forsikre pga at det var høyrisiko bil, kanskje bare ansvar.


IF: 1300,- pr måned

Fikk svar fra Gjensidige i dag:

Årlig kostnad.......Hold dere fast.......30.000,-...WTF!!!

Hadde imidlertid en veldig trivelig samtale med en dame fra Storebrand...veldig bra kundebehandlig, litt akward moments også(hun påstod etter at jeg hadde sagt hvilken bil, at hun nesten kunne ha tippet det.....mulig at Brøndbo navnet mitt ledet henne til å tro at jeg var av mere profilert ansikt :P ), men likevel trivelig. Hun skrøt hemningsløst over Tesla, og beklaget at hun måtte spørre meg om detaljer. Når jeg sa kjørelengde på 30.000 km, så sa hun at Storebrand hadde en del vansker med å være konkuransedyktig på høye årlig kjørelengde, men skulle gjøre sitt beste :)
Her er tilbudet:

Bil: TESLA MODEL S 85, 2013-modell
Kun privat bruk og eie
Bonus: 75 % (2 år)
Egenandel: kr 4000
Dekning: Kasko med leiebil inntil 30 dager
Antall skader siste 3 år (unntatt glass- og redningsskader): 0
Kjørelengde: 30.000 km
Ingen fører under 24 år
Bilalarm (FG-godkjent): Ja
Søke og gjenfinningssystem (FG-godkjent): Nei
Pant i bilen: Ja
Annen eier: Nei
Månedlig:836,-
årlig:10039,-

Blir nok Storebrand for min del :)

erot

Har den ikke i praksis gjenfinningssystem gjennom Tesla-appen?

Gusse

Sitat fra: erot på lørdag 16. november 2013, klokken 19:11
Har den ikke i praksis gjenfinningssystem gjennom Tesla-appen?

Jo, men er den FG godkjent??

Performance71

5.100,- hos Storebrand med 75% bonus/12.000 km/4.000,- i egenandel, dog forutsatt at man tar minimum 3 stk. forsikringer inn i selskapet..

Noen som har funnet bedre pris med disse forutsetningene?

valvolainen

5300,- i storebrand med 75%, 20.000km. I tillegg hus og tre andre biler forsikret der.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

sn0le

Hva blir resultatet med egenandel på 8k?
Har pleid å ha det på mine tidligere forsikringer fordi det har hatt en del å si på premien.
Har tenkt at om jeg trenger å bruke forsikringen til noe, så tror jeg at 8k vs 4k er det minste problemet mitt.  :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

valvolainen

Glemte å skrive dette ja, jeg har 8k i egenandel.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ingare

Snakket med Sparebank1 om forsikring på Tesla.  De svarte at de ikke forsikret el-biler.   Var for stor risiko.

Ble litt skuffa over dem og lurer litt på om jeg kommer til å bytte bankforbindelse også...  Synes dette var litt bakstreversk.

Så for min del blir det ble forsikring i Storebrand eller If.
S85D - Levert
S85 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA