Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

Oreo

Takk for tipset laumb.
Jeg prøvde finansportalen på nytt og fikk nå  8.456,-
Jeg tror disse prisen er litt flytende og at If kanskje har sett at de får mange henvendelser??
Loven om tilbud og etterspørsel muligens?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

laumb

Litt spesielle greier det der.

Jeg får 16'000 på finansportalen, fikk 9600 på telefon som et par dager etter ble rettet til 7945,- som var det tilbudet jeg fikk i Juli.

Merkelig system.

Djur1

Nå fikk jeg en forsikring.

Det ble 6708 i året med full kasko /leiebil. Kunne ha droppet leiebil og fått 5424. Jaja...
Jeg måtte ringe inn og sendte ham et skjermbilde der jeg hadde lagt inn et regnummer på en p85. Så fikk han VIN nummer og så var det i boks.

Første gang jeg ringte inn var det ei dame som bare var vrang og mente at det ville koste 9780 kroner.

Ellers litt spesielt at det koster mer for fellesgarasje enn gateparkering???
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Oreo

#393
Si du kan parkere ute i gata istedenfor
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Thomas Parsli

Sitat fra: Djur1 på fredag 06. september 2013, klokken 13:35
Ellers litt spesielt at det koster mer for fellesgarasje enn gateparkering???

Jeg ville ikke vært overrasket hvis det er flere skader på biler som er parkert i fellesgarasje enn på offentlig vei.
Mindre plass og flere følelser (ref. saker med alt fra riping av biler til knivdrap)...

Forsikringsselskapene sitter på utfyllende skadestatistikk og har som regel rett i sine beregninger.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Mons


Sitat fra: D.O på torsdag 05. september 2013, klokken 20:10
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. september 2013, klokken 10:15
Bestilte forsikring til min P85+ hos Jernbanepersonalets Bank og Forsikring nå. 20.000km kjørelengde, 75% bonus, 6.000 egenandel.

Prisen ble 4965,- pr år :)

Leafen har jeg satt ned til 8000km, betaler nå under 2000,- med 70% bonus på den.
Jeg fikk 6161,- på 85P  hos jbf med samme oppsett som deg  :-

Jeg fikk også høyere pris første gang jeg spurte, men etter at jeg opplyste om at merkekode er 0065 fikk jeg også prisen til jkirkebo, bare justert for litt lavere bonus.


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

NTesla

12'km
10' egenandel
Akademikeravtale og samlerabatt

DNB: 13000
Gjensidige: 19000

Kjipt med 30% bonus og lav alder :/ De fleste som poster her ser ut til å ha rundt 70% bonus.
Noen som vet om en bedre deal for oss med lav bonus men som kjører pent og mangler bare litt bonusoppsamling? :)

laumb

Bedre deal får du nok ikke - men du kan jo hoppe hver 6. Måned om du bytter selskap. Gjør dette et par ganger så har 60% om halvannet år og kan "slå deg til ro".

geha

Fikk beskjed av Gjensidige at de ikke ville forsikre bilen uten det ble installert tracker. Dette skal være et krav som gjelder alle biler med mer enn 270hk.

Er det andre som har fått samme beskjed fra Gjensidige eller andre forsikringsselskap? Eller er det noe som har fått forsikring gjennom Gjensidige uten krav om tracker?

TS

Sitat fra: geha på fredag 06. september 2013, klokken 23:29
Fikk beskjed av Gjensidige at de ikke ville forsikre bilen uten det ble installert tracker. Dette skal være et krav som gjelder alle biler med mer enn 270hk.

Er det andre som har fått samme beskjed fra Gjensidige eller andre forsikringsselskap? Eller er det noe som har fått forsikring gjennom Gjensidige uten krav om tracker?

Det er ikke noen Tesla kan løse om det skal være Forsikringsgodkjent

Kriteriene for FG-Godkjenning er som følgende:
En systemleverandør
Det fysiske utstyret i objektet
Installasjonsapparat
En operasjonssentral
Et utrykningsapparat
Dette vil si at du som kunde må være tilknyttet et vaktselskap


Dersom de fraviker FG kravet, kunne tesla løst det med en FW oppgradering og levere SW til Viking eller den redningstjenesten de har avtale med.




rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

petersv

Har men forsikret i gjensidige. Ikke noe slikt krav.

Til deg lengre opp med lav bonus, hør med Klp eller If.

Leaf_2014

Er det flere enn meg som lurer på hva disse selskapene som priser billigst tenker? Kapre kunder? Vet de ikke hva slags bil de forsikrer?  Personlig tror jeg Gjensidige er de som priser denne bilen riktig.  Ok, så knuser man ikke motoren med en front, men:
- veier over to tonn, kommer til å knuse mye av det den krasjer med
- 416 hk
- delene i denne bilen koster det samme som en Panamera etc

Sorry folkens,  men jeg tror årlig besparelse i drivstoff for kan spises opp av forsikringsdifferansen alene når statistikken kommer på plass.
Leaf 2014

ebbrey

Sitat fra: Skjervesbu på lørdag 07. september 2013, klokken 08:55
Er det flere enn meg som lurer på hva disse selskapene som priser billigst tenker? Kapre kunder? Vet de ikke hva slags bil de forsikrer?  Personlig tror jeg Gjensidige er de som priser denne bilen riktig.  Ok, så knuser man ikke motoren med en front, men:
- veier over to tonn, kommer til å knuse mye av det den krasjer med
- 416 hk
- delene i denne bilen koster det samme som en Panamera etc

Sorry folkens,  men jeg tror årlig besparelse i drivstoff for kan spises opp av forsikringsdifferansen alene når statistikken kommer på plass.

Her er mine tall :P

Nåværende bil:
Dieselutgifter pr år: 45,331,-
Forsikring: 9311,-

TMS:
Strømutgifter: 8521,-
FOrsikring: 10.300,-

Så det er litt å spise av :) Førøvrig er totalbesparelsen av mitt kjøp kun beregnet til 4000,- pr år. Men da går jeg fra en Golf til TMS.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Leaf_2014

Med lang kjørelengde kan man selvfølgelig få et annet regnestykke.  Typisk lenge antar jeg er 15000km og diesel/bensinkost 15000kr.
Leaf 2014

Stellar

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 06. september 2013, klokken 14:17
Sitat fra: Djur1 på fredag 06. september 2013, klokken 13:35
Ellers litt spesielt at det koster mer for fellesgarasje enn gateparkering???

Jeg ville ikke vært overrasket hvis det er flere skader på biler som er parkert i fellesgarasje enn på offentlig vei.
Mindre plass og flere følelser (ref. saker med alt fra riping av biler til knivdrap)...

Forsikringsselskapene sitter på utfyllende skadestatistikk og har som regel rett i sine beregninger.

Thomas

Tror nok sjansen for innbrudd også er høyere i ulåste fellesgarasjer..
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA