Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer 2013-modellen?

Startet av Cato76, torsdag 22. november 2012, klokken 16:30

« forrige - neste »

Duzzy

Er så heldig at jeg får forsikret gjennom forsikringen på jobben. Har en flåteforsikring i Gjensidige. Betaler ca. 6.000,- i året uansett bil , fri kjørelengde, egenandel 8.000,-. Ulempen er at man ikke opparbeider bonus...
Det er nesten for godt til å være sant, men det er sant.
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

laumb

Jeg hadde helt lik avtale via Tryg med gamle jobben. Når jeg sluttet fikk jeg attest på at jeg (og kona) hadde kjørt kaskoskadefritt i 5 år - så jeg i det minste fikk 50% startbonus på begge bilene når jeg byttet til "ekte" forsikring.

noto

Ca. 5.500 for meg i DnB Skade med 75% bonus, 20.000 km, 4000 egenandel, max samlerabatt. Prisen garantert i 3 måneder fra dato for tilbudet. Gjelder kasko basis for Model S uansett type/utstyr. Sjåfør over 25 år. Ellers ingen spesielle krav.

Cowboystrekk

Med beste forsikring og samlerabatt fikk jeg tilbud om 6000 hos storebrand. kjører bare 8000 i året og har tredje år med 70%. En golf med 105 1.2 tsi koster meg 5000 med samme vilkår så det synes jeg var veldig bra :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fonberg


Fikk tilbud på 5280,- hos If, 12000 km, Superkasko, ingen fører under 24 år, 75% bonus.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Cobos

Kan dere oppgi hvor dere bor når dere får forsikringspremie, siden jeg mistenker postnummer er viktig her. Jeg bor selv i Oslo og med en haug med samlerabatt og fagforeningsrabatt får jeg ikke bedre enn ca 7500 for min avtale. Det er med 70% over 2 år og høy egenandel, lite kilometer (mener det var 8000) så lurer på om dere med mye lavere tilbud bor på landet?

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

laumb

Tips! Sjekk ut KLP, da går du fra 70% til 75% på ett år.
Koster kanskje litt mer det året - men da har du 75% du kan ta med deg videre året etter, og således sparer inn 4 år. ;-)

Jeg kommer uansett rimeligst ut i KLP, selv uten å være medlem.

fonberg

Sitat fra: fonberg på onsdag 26. juni 2013, klokken 09:59

Fikk tilbud på 5280,- hos If, 12000 km, Superkasko, ingen fører under 24 år, 75% bonus.

Trondheim. Privat parkeringsplass, ikke garasje.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

noto

Sitat fra: Cobos på onsdag 26. juni 2013, klokken 10:15
Kan dere oppgi hvor dere bor når dere får forsikringspremie, siden jeg mistenker postnummer er viktig her. Jeg bor selv i Oslo og med en haug med samlerabatt og fagforeningsrabatt får jeg ikke bedre enn ca 7500 for min avtale. Det er med 70% over 2 år og høy egenandel, lite kilometer (mener det var 8000) så lurer på om dere med mye lavere tilbud bor på landet?

Cobos

Stavanger

koop

Jeg har også snakket med IF. Husker ikke nøyaktige tall, men det var rett over 7000,- for 20.000 km 75%.
Men når han først La inn Tesla Model S, så nevnte han godt over 400 HK (mer enn 412 HK), og jeg sa jeg har standardutgaven. Han nevnte da at han så det var Performance. Han tokk et nytt søk og fant Standardutgaven.
Jeg regner med at de kanskje har ulik premie på de, og det er ikke sikkert at de tilbudene enkelte har fått stemmer mot den bilen de faktisk har.
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Gjermund

Sitat fra: koop på onsdag 26. juni 2013, klokken 23:27
Jeg har også snakket med IF. Husker ikke nøyaktige tall, men det var rett over 7000,- for 20.000 km 75%.
Men når han først La inn Tesla Model S, så nevnte han godt over 400 HK (mer enn 412 HK), og jeg sa jeg har standardutgaven. Han nevnte da at han så det var Performance. Han tokk et nytt søk og fant Standardutgaven.
Jeg regner med at de kanskje har ulik premie på de, og det er ikke sikkert at de tilbudene enkelte har fått stemmer mot den bilen de faktisk har.

:( Høyere premeie for finere interiør og spoiler?

sindrej

Helt vanlig at forsikringsselskap differensierer på motorstørrelse.  Det har vel vært mer bemerkelsesverdig at det (tilsynelatende) ikke har vært tilfellet for TMS.

Gjermund

Sitat fra: sindrej på torsdag 27. juni 2013, klokken 10:40
Helt vanlig at forsikringsselskap differensierer på motorstørrelse.  Det har vel vært mer bemerkelsesverdig at det (tilsynelatende) ikke har vært tilfellet for TMS.

Derfor håper vi jo at de fortsetter med å ikke gjøre dette.

Cirion

Sitat fra: sindrej på torsdag 27. juni 2013, klokken 10:40Helt vanlig at forsikringsselskap differensierer på motorstørrelse.  Det har vel vært mer bemerkelsesverdig at det (tilsynelatende) ikke har vært tilfellet for TMS.
Er vel konstatert at Model S60, S85, SP85 og SP85+ har identisk motor størrelse... Det som utgjør hk forskjellene er batteristørrelse og inverter.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

sindrej

Flisespikking da .. men OK: Med teskje; de differensierer på antall HK.  (Ikke dreimoment faktisk)  Finnes jo eksempler på fossiler også som har like stor motor, men forskjellig uttak av HK.  Disse er differensiert hos forsikringsselskapene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA