Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saxo til salgs med defekte batterier

Startet av Olemann, torsdag 22. november 2012, klokken 11:52

« forrige - neste »

Olemann


Noen som har noen gode grunner til at bruktprisen på i-Miev er over C-Zero og iOn?

Vet at det er endel C-Zero på markedet i Danmark og Europa som en del dealere importerer og dermed presser markedsprisen ned, men er det noen andre grunner enn mange biler tilgjengelig som kan forklare denne forskjellen?  Kjenner også til girvelger-forskjellen,  men ser ikke at den er verdt opptil kr. 20.000 på en bruktbil.

Ideer?

Mvh Ole

erik e

Kansje ikke noen god grunn men.  Merke i "Grillen". ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

RunarBT

Når citroen og peugot selger ut bil lageret sitt av 2011 modeller i europa til rundt 150.000,- så vil jo det ha litt å si.:-)

2012 utgaven av i-Miev har mulighet for forvarming. I tillegg har i-Miev GPS som ikkje dei to andre "trillingene" har.
Mitsubishi har ikkje overskuddslager av 2011 modeller, det kombinert med litt ekstra tilbehør/funksjoner forsvarer det høgere priser på i-Miev.



tomrh

Forvarmingen er verdt endel kroner synes jeg. Og i-Miev har i tillegg en ekstra B-modus i tillegg til D (drive) som gir ekstra kraftig motorbrems/regenerering. Absolutt ikke nødvendig, men kjekt å ha. Bruker den ofte istedet for å slite bremsen. Om dette lille ekstra stæsjet er verdt de ekstra pengene får man selv vurdere.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

MortenH

Litt off topic:
Når du trykker lett på bremsepedalen tilsvarer det B-modus på "girvelgeren". Trykker du mer, tilvarer det kraftigere regenerering enn B-modus. Hardere trykk kobler inn hjulenes bremser, og "sliter" på bremsene.

Du kan teste dette ut ved å sette "girvelgeren" i N-modus (nøytral). Når du da trør på bremsepedalen, vil du oppleve bare fysisk brems på hjulene, uten regenerering. 
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Mr.Zero

For mitt vedkommende ble det ny Citroën fra norsk forhandler da jeg fikk kjøpt denne 37.000,- rimeligere enn mjauen. Satt inn en defavifte med tilkobling bak. Funker greit. Citroenen har forøvrig Garmin GPS montert på dashbordet.
I mitt hode gir ikke Mjauen høyere status enn Pyg eller Citroën. Og skal jeg kritisere "opphavet", må det være de lite kule runde refleksene bak...  :o Derimot er ikke interiørfargevalget på citroenen det jeg hadde valgt om jeg kunne velge.. Men nå sitter jeg på et deilig saueskinn og bryr meg lite om det. Venner seg jo til det meste.. ;)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Lynvingen

Hva er realistisk rekkevidde på disse bilene? Har hørt så mye forskjellig.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Phuc

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 07. november 2012, klokken 18:27
Og skal jeg kritisere "opphavet", må det være de lite kule runde refleksene bak...  :o
Kunne ikke vært mer enig... Synes Peugeot har truffet bedre der på sin bil.

Sitat fra: Lynvingen på torsdag 08. november 2012, klokken 09:33
Hva er realistisk rekkevidde på disse bilene? Har hørt så mye forskjellig.
Grunnen til at du hører så mye forskjellig er fordi folk har forskjellig kjøremønstre som påvirker rekkevidden.
For meg så er det sånn ca 70-100 km om høsten/vinteren og 100-130 km om våren/sommeren.
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [11200 km @ 03.04.2013]
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)

foxy

i utgangspunktet kjøp den billigste hvis du skal ha bare noe å kjøre med. ellers har 2011 miev litt bedre interiør, bedre garanti og du får sikkerheten at de driver med elbiler også neste år...
I-miev 2011
Asker

svingen

#9
Hvordan er sansynlig verdi tap på de bilene her  i løp av 1,3,5 år? (alså hvor mye vil man få får den)
hvor mye vil det koste og kjøre den? tenkte og bruke som pendler bil,ca 3 mil hver dag så blir fort 700 mil i året (dama som kjøre den veien her men er vel snakk om fort 2000 kr i mnd bare får bomm stasjoner og bensin vil jeg tro)
ut fra hva jeg har skjønt er det ikke så dyre servicer? og er vel ikke så mye som går gernt med en el-bil vs bensin bil?
siden det blir bli nr 2 har jeg lyst til og bruke mins mulig penger på den (det har jeg vel egetlig alltid på bil men ser jo att det går jo 50k i året bare får og ha en ok bil med tanke på service/verksted osv osv) så er jo ikke så mye penger igjen til bil nr 2 ;)

siden vi skal flytte og ikke helt vet hvor enda er det mulig att det ikke blir brukt elbil til pendling og da vil vi nok ikke trenge den,siden vi nok flytter om 1-2 år lurer jeg derfor på verdi tapet :)

er jo vansklig spørsmål det her men kanskje noe som tør og gi seg ut på noe svar eller teorier :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

covi

Ny pris på trilling er ca 200k. etter ett år går de for ca 160k (ligger på finn til den prisen i allefall).
Så til gjettingen: Om tre år vil jeg anta en pris på ca ca 120k. og om fem år ca 100k.
Kansje litt optimistiske tall mtp at om 5 år så forsvinner sannyneligvis mange av elbilfordelene.
Rogaland, Kjøpte Mitsubitshi i-Miev februar 2012, kjørt 16000 km per januar 2013.

Olemann

#11
Umulig å svare på, her er noen parametre som vil påvirke bruktbilprisene på trillinger (og Leaf)

- bortfall av fordeler om endel år, prisen synker fordi mange vil selge
- innføring av moms, prisen øker fordi nyprisen går opp med ca. kr. 50.000.-
- om batterier mister mye kapasitet, skaper usikkerhet, prisen synker
- om 3. part leverandører kommer med batterier som gir mer kapasitet og bilen kan kjøre f.eks. 30 mil, prisen stiger fordi mange da kan han den som eneste bil.
- om det kommer en Mikro Tesla (eller noe annet bra) med 4-5 seter som er billig, prisen synker fordi mange vil selge sin brukte Leaf/trilling
- +++

Så her er det bare å lage et regneark og putte inn de mange variable og teste med ulike verdier.....!!!

PS! Tråden startet med forskjeller på imiev og de 2 andre trillingene, nå har jeg valgt bil, og valgte en ion fordi den tekniske forskjellen på bilene er så minimal, og jeg planlegger ha bilen endel år, at vurdering av bruktpris om 5-7 år vil være koblet til mine punkter over og ikke antall posisjoner på giret, navigasjon og andre detaljer.   Selger man etter 1-2 år vil ofte utstyrsdetaljer påvirke pris, jo elder bilen blir jo mer betyr andre ting (km, tilstand, rust, batteri ++++)

Se også samme diskusjon på Model S,  http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6787.0.html  (som jeg ikke skal kjøpe, for dette er for mye penger ift. nettopp usikkerhet om framtidig verdi - altså slik jeg subjektiv vurderer det i dag)
Mvh Ole

fredag

Hva kan man forvente å få i Norge for en 2 år gammel i-Miev som har gått 50 000km i Nederland? Bruktmarkedet i Nederland er visst vanskelig...
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

laumb

Ser folk henter de for rundt 120k, selger ut for 149k.
Bør skaffe de noe billigere og få lagt deg litt under om du skal få noe særlig gjennomtrekk å hente penger på. :))


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Lanber

Kjøpspris i Frankrike ca 110.000
Så skal den til Norge og vises på biltilsynet, pluss vinterdekk med felger og vrakpant. Tenker det koster ca 25.000
Totalt 135.000, at de da selges for 149.000, som du helt sikkert får prutet til 145.000, er helt kurrant og ingen overpris i forhold til risiko og jobben involvert.  Snarere litt for billig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA