Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Saxo til salgs med defekte batterier

Startet av Olemann, torsdag 22. november 2012, klokken 11:52

« forrige - neste »

Beamer Screamer

Markedsprisen er sikkert 60k ja. Men skjønner at innbyttepris ikke er mer enn 23k. Ikke uvanlig at forhandler tar 40k imellom, men på en slik billig bil blir det jo mange prosent!

Som andre skriver over her: forhandler må avsette for reklamasjoner, bundet kapital, arbeid ifm. teknisk gjennomgang, klargjøring og egen profitt.

Selg den bilen privat du!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Radiobil1

Hvor mye er denne verd?
http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=81799830#image1

Ser jo ut til å være litt å gjøre for å få den strøken.
Er registrert i 2014.
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

Kanutten

Sitat fra: Radiv på torsdag 08. september 2016, klokken 00:27
Hvor mye er denne verd?
http://m.finn.no/car/used/gallery.html?finnkode=81799830#image1

Ser jo ut til å være litt å gjøre for å få den strøken.
Er registrert i 2014.

Bortsett fra det kosmetiske, så har den skjevslitte dekk (som følge av kollisjon?), det følger kun med 1 hjulsett, ladekabel mangler, etc etc. Den er heller ikke EU-godkjent. På toppen av dette må du legge på 5000,- i auksjonsgebyr og 3895,- i registreringsavgift.

Med mindre man er biloppretter selv, tror jeg kanskje ikke den er verdt de 52000,- som er høyeste bud i øyeblikket.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

tomrh

Det står i annonsen at det er 2013-mod, men i kjøretøyregisteret finner jeg at den er første gang registrert i Norge 4.8.2014. Og neste EU-kontroll er oppgitt i annonsen til å være 05.2016, må være feil?

Jeg tror dette er en importbil.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Kanutten

Sitat fra: tomrh på torsdag 08. september 2016, klokken 08:14
Det står i annonsen at det er 2013-mod, men i kjøretøyregisteret finner jeg at den er første gang registrert i Norge 4.8.2014. Og neste EU-kontroll er oppgitt i annonsen til å være 05.2016, må være feil?

Jeg tror dette er en importbil.

Noe muffens er det i hvertfall...
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

lenny36

Sitat fra: Beamer Screamer på onsdag 07. september 2016, klokken 22:51
Markedsprisen er sikkert 60k ja. Men skjønner at innbyttepris ikke er mer enn 23k. Ikke uvanlig at forhandler tar 40k imellom, men på en slik billig bil blir det jo mange prosent!

Som andre skriver over her: forhandler må avsette for reklamasjoner, bundet kapital, arbeid ifm. teknisk gjennomgang, klargjøring og egen profitt.

Selg den bilen privat du!

Ja, skal prøve å legge den ut på Finn. Får jeg ikke minimum 60k for den beholder jeg den som småkjøringsbil. Med godt stell så kan den holde lenge ennå. 23k er for meg et skambud som jeg ikke engang vil vurdere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

AmocoCadiz

Sitat fra: lenny36 på torsdag 08. september 2016, klokken 09:39
Sitat fra: Beamer Screamer på onsdag 07. september 2016, klokken 22:51
Markedsprisen er sikkert 60k ja. Men skjønner at innbyttepris ikke er mer enn 23k. Ikke uvanlig at forhandler tar 40k imellom, men på en slik billig bil blir det jo mange prosent!

Som andre skriver over her: forhandler må avsette for reklamasjoner, bundet kapital, arbeid ifm. teknisk gjennomgang, klargjøring og egen profitt.

Selg den bilen privat du!

Ja, skal prøve å legge den ut på Finn. Får jeg ikke minimum 60k for den beholder jeg den som småkjøringsbil. Med godt stell så kan den holde lenge ennå. 23k er for meg et skambud som jeg ikke engang vil vurdere.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sannsynligvis kan du kjøre den 4-5 år til uten problemer eller større kostnader,
så fortsett å bruke den som mobil sparebøsse og likevel få solgt den for minst kr 23000 om 4-5 år, altså mer eller mindre gratis bil lenge til!

random4k

Jeg er nå på utkikk etter brukt elbil, og helst i-miev siden jeg har hørt mye godt om den. Tror bruktbilpriser er avhengige av lokasjon. For min del så bor jeg i Trøndelag, og kan ikke helt se på bruktbiler i andre fylker (type østlandet, oslo, rogaland) for det vil koste en del å få fraktet bilene opp til Trøndelag.

Nå ligger det en i-miev ute til 99 +omreg, og den har fått litt over 60.000km. For meg er det appellerende å betale den prisen, pga tilgjengelighet og fordi bilen har en svært god historikk. Bilen er pleid god og har det riktige ekstrautstyret. Jeg har sterk tro på alt jeg har lest at bilen vil vare lenge, og at den vil tjene meg så frem til at jeg pleier den riktig. Hva er deres mening?


kaiat

Denne du ser på?: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81907333

Den ser grei ut og har ettermontert dieselvarmer. Et minus kan være at denne har LEV50-celler i batteriet, senere biler fikk LEV50N-celler som skal være noe bedre. Ville likevel prøvd å prute litt på prisen. :)

tomrh

Sitat fra: random4k på fredag 09. september 2016, klokken 10:41
Jeg ... kan ikke helt se på bruktbiler i andre fylker (type østlandet, oslo, rogaland) for det vil koste en del å få fraktet bilene opp til Trøndelag.
Det er hurtigladedekning mellom Oslo og Trondheim langs E6 nå, så om man reiser ned med fly og setter av et døgn til å kjøre hjem så skulle det være helt gjennomførbart. Blir et kræsjkurs i elbilkjøring første dag. ;D
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

pwb

Sitat fra: random4k på fredag 09. september 2016, klokken 10:41
Jeg er nå på utkikk etter brukt elbil, og helst i-miev siden jeg har hørt mye godt om den. Tror bruktbilpriser er avhengige av lokasjon. For min del så bor jeg i Trøndelag, og kan ikke helt se på bruktbiler i andre fylker (type østlandet, oslo, rogaland) for det vil koste en del å få fraktet bilene opp til Trøndelag.

Nå ligger det en i-miev ute til 99 +omreg, og den har fått litt over 60.000km. For meg er det appellerende å betale den prisen, pga tilgjengelighet og fordi bilen har en svært god historikk. Bilen er pleid god og har det riktige ekstrautstyret. Jeg har sterk tro på alt jeg har lest at bilen vil vare lenge, og at den vil tjene meg så frem til at jeg pleier den riktig. Hva er deres mening?

Hva er grunnen til at du ikke kjøper en ny bil?

random4k

Godt tips, jeg kan forsøke å argumentere til en lavere pris pga det.

I min hektiske hverdag er det ikke rom for å reise Norge rundt etter ladere for å spare 10-15k. Taper mere på å være borte.

Kjøper ny fordi jeg kan kjøpe ut bilen i sin helhet nå uten lån. Er ikke villig til å betale så høy rente % :)

pwb

Sitat fra: random4k på fredag 09. september 2016, klokken 15:02
Godt tips, jeg kan forsøke å argumentere til en lavere pris pga det.

I min hektiske hverdag er det ikke rom for å reise Norge rundt etter ladere for å spare 10-15k. Taper mere på å være borte.

Kjøper ny fordi jeg kan kjøpe ut bilen i sin helhet nå uten lån. Er ikke villig til å betale så høy rente % :)

Sikkert en liten skrivefeil. Men hva med dekk? Det må sikkert nye dekk straks på den bilen? Det du må betale i renter på de 50.000,- du trenger å låne til ny bil og få 5 års garanti (7 på batteri nå?) må vel være en vannvittig god forsikring? Si at du tar det på 5 år som er levetiden på bilen (jeg mener de er verdt 0 når garantien er ute), da betaler du 200,- i mnd i renter. Hvis de ekstra åra med garanti ikke er verdt det så skjønner jeg absolutt ingen ting.

handyman72

Sitat fra: random4k på fredag 09. september 2016, klokken 10:41
Jeg er nå på utkikk etter brukt elbil, og helst i-miev siden jeg har hørt mye godt om den. Tror bruktbilpriser er avhengige av lokasjon. For min del så bor jeg i Trøndelag, og kan ikke helt se på bruktbiler i andre fylker (type østlandet, oslo, rogaland) for det vil koste en del å få fraktet bilene opp til Trøndelag.

Nå ligger det en i-miev ute til 99 +omreg, og den har fått litt over 60.000km. For meg er det appellerende å betale den prisen, pga tilgjengelighet og fordi bilen har en svært god historikk. Bilen er pleid god og har det riktige ekstrautstyret. Jeg har sterk tro på alt jeg har lest at bilen vil vare lenge, og at den vil tjene meg så frem til at jeg pleier den riktig. Hva er deres mening?

Autotransport i Drammen frakter biler billig på strekningen Drammen-Trondheim og motsatt. Selger leverer bil og nøkler på terminalen her, og du henter bilen og nøkler på stasjonen i Trondheim. Frakten foregår på tog. Mener jeg fikk pris på rundt 2000,- for en I-Miev Trondheim-Drammen.

Bør være en enkel sak for deg å se på biler i Drammen-Asker-Oslo området hvor tettheten av elbiler og utvalget kanskje er størst :)

nagela

Kjøpte selv en Think i Trondheim og fikk Autotransport til å hente den der hos selger.
Deretter ble den transportert til Drammen. Tok ca en uke før den var klar til henting der.
Med alt, inkl litt lade og starthjelp kom det på ca 2800.-
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA