Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID 4 Facelift 2024

Startet av E-Trond, tirsdag 18. april 2023, klokken 20:58

« forrige - neste »

lars667

Dette var en bil som forhandler hadde bestilt inn i deres "grunnspec", var allerede på vei men ikke borttinget da jeg slo til. Det er enkel utgave, eneste ekstrautstyr er førerassistentpakke og hengerfeste. Kostet 527' inkl vinterhjul og med rentekampanje. Så får en se om lydanlegg må oppgraderes, skal vel alltids klare meg uten elektriske seter...
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

MinID

Sitat fra: lars667 på torsdag 14. desember 2023, klokken 20:55Jeg får min 2024 GTX til uka, kommer vel til forhandler mandag. Blir spennende :D

Har du fått bilen?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

lars667

Fikk bilen fredag. Flott bil, infotainment er bra. Hjemmelading funker dog ikke via Easee over 1/3-fas 230v IT, og sporadisk med nødlader. Men er vel VW, så noen verkstedbesøk bør påregnes. Litt kjedelig rett i jula, da.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

daktari

Sitat fra: lars667 på søndag 24. desember 2023, klokken 12:58Fikk bilen fredag. Flott bil, infotainment er bra. Hjemmelading funker dog ikke via Easee over 1/3-fas 230v IT, og sporadisk med nødlader. Men er vel VW, så noen verkstedbesøk bør påregnes. Litt kjedelig rett i jula, da.
hvertfall 23-modell funker på Easee med både 1- og 3-fas IT, så dette burde gå fint.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

lars667

Ja, var en del på fb som påsto at id.4 ikke støtter 3-fas på IT, men i følge VW-nettsiden så er i alle fall biler produsert etter 2022 en gang "compliant". Har nå klart å få opp en ladesesjon låst til 1-fas, så er ikke helt krise. Men kjedelig. Ingen andre biler vi lader her har problemer (e-golf, XC-40 og til nå TMY).
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Øyvind.h

#95
Trefas skal fungere fint, men du får ikke full effekt av trefas. Bare litt mindre skjevlast og belastning på alle faser.
Mener jeg går fra 7,4 til 8,2 når jeg testet.
Men sliter du med stans i lading også med nødlader uten at bil er lagt inn i Tibber eller annen automatikk så er det noe galt ja.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

vinterdekk

Tiden for gode kjøp fortsetter i 2024, Volkswagen har justert ned veiledende priser (ikke kampanje denne gangen) og reintrodusert Pure og Pro 4MOTION.

https://www.tv2.no/broom/kutter-prisene-skal-ta-tilbake-forsteplassen/16343168/

Pris på bil konfigurert nogenlunne som min ser jeg er satt ned mer enn moms og vektavgiften som ble introdusert for ett år siden. Men det er veldig omtrentlig ettersom forhandlerpris er noe annet enn konfiguratorpris.

Kan se ut til at totalvekt er økt 10-20 kilo, kan jo hende at det er ørlite bedre nyttelast.

Jeg synes det virker ålright det her, men Volkswagen har brukt lang tid på å svare på konkurransesituasjonen.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

vinterdekk

#97
Ser at 115 kWh DC (fra 50 kWh) og varmepumpe er ekstrautstyr på Pure. 52 kWh netto (58 brutto) Lithium Ion. Jeg hadde ønsket meg 115 kWh DC standard, LFP batterikjemi og uten varmepumpe i basismodellen om jeg skulle vurdert en Pure. Bra at 18" er standard, sikkert endel mindre driftskostnader med det.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

#98
Finner ikke GTX lenger, er den utgått tro eller bare ikke lagt inn i konfigurator?

Uansett, Pro 4Motion Highline med alle pluss-pakkene og HF gir samme utstyret som en fullastet GTX (inkl TopSport seter med massasje, adaptive dempere etc. men 19") og kommer da på ca 594k før rabatter og vinterhjul. Får ikke det svarte taket eller lakkerte sideskjørt helt ned.

Så samme pris som den jeg ventet 1,5 år på.
Hvis man vil droppe endel utstyr blir det 100k rimeligere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

EirikM

Rart de er så sent ute med å justere prisene og tilbudet. Jeg visste ikke engang at det var mulig å få 4x4 uten GTX, er det første gang den selges i Norge?

Men det viser hvor mye jeg tenkte på ID.4 da jeg endte opp med å bestille en Enyaq nå i høst. Med en prisforskjell på 20-30k i favør ID.4 hadde det kanskje blitt vanskeligere å velge.

Øyvind.h

Veiledende har de vært sene med å justere, men rabattene har sittet løst.
Jeg fikk tilbud på Enyaq, men sparte vel rundt 100k på lignende utstyrt ID4. Skulle gjerne hatt ordinære dørhåndtak fra Enyaq, og  Nå virker det som om Enyaq har gått en del ned i pris så differansen er mindre?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

vinterdekk

Sitat fra: EirikM på torsdag 04. januar 2024, klokken 08:56Rart de er så sent ute med å justere prisene og tilbudet. Jeg visste ikke engang at det var mulig å få 4x4 uten GTX, er det første gang den selges i Norge?

Neida. Pro 4MOTION kom inn i konfiguratoren i 2022, men jeg tror de ble tatt bort når Volkswagen startet kampanjeperioden sin på våren 2023. Jeg bestilte min i desember 2022 og fikk den utlevert midt 2023.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

vinterdekk

Sitat fra: daktari på torsdag 04. januar 2024, klokken 08:10Finner ikke GTX lenger, er den utgått tro eller bare ikke lagt inn i konfigurator?

Uansett, Pro 4Motion Highline med alle pluss-pakkene og HF gir samme utstyret som en fullastet GTX (inkl TopSport seter med massasje, adaptive dempere etc. men 19") og kommer da på ca 594k før rabatter og vinterhjul. Får ikke det scarte taket eller lakkerte sideskjørt helt ned.

Så samme pris som den jeg ventet 1,5 år på.
Hvis man vil droppe endel utstyr blir det 100k rimeligere.

GTX 4MOTION finnes her. https://www.volkswagen.no/no/alle-bilmodeller.html/__app/id4.app

Kommer opp melding.

SitatMidlertidig utilgjengelig i konfiguratoren og stengt for bestilling grunnet prisendringer.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

MinID

Sitat fra: vinterdekk på torsdag 04. januar 2024, klokken 09:25
Sitat fra: EirikM på torsdag 04. januar 2024, klokken 08:56Rart de er så sent ute med å justere prisene og tilbudet. Jeg visste ikke engang at det var mulig å få 4x4 uten GTX, er det første gang den selges i Norge?

Neida. Pro 4MOTION kom inn i konfiguratoren i 2022, men jeg tror de ble tatt bort når Volkswagen startet kampanjeperioden sin på våren 2023. Jeg bestilte min i desember 2022 og fikk den utlevert midt 2023.

Pro 4motion ble i 2022 ingen suksess, derfor fjernet (de som bestilte ønsket gtx). Nå lansert igjen med forbedret pris, og lavere prsi på ekstrautstyr tilleggspakker. Nå har de i tillegg lagt til ryggekamera som standard, mulig annet også. Du kan da spekke en "grei" 4wd til ikke så gal pris. Men du får noe lavere motorkraft en gtx.

Går gtx opp eller ned i pris tro?
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

EirikM

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. januar 2024, klokken 09:23Veiledende har de vært sene med å justere, men rabattene har sittet løst.
Jeg fikk tilbud på Enyaq, men sparte vel rundt 100k på lignende utstyrt ID4. Skulle gjerne hatt ordinære dørhåndtak fra Enyaq, og  Nå virker det som om Enyaq har gått en del ned i pris så differansen er mindre?

I Oktober endte jeg opp med identisk pristilbud for likt speccet Enyaq 4x4 og ID.4 GTX, mulig en til to tusenlapper forskjell. Og siden jeg likte Enyaq litt bedre, tenkte jeg ikke på andre Møller-biler. Valget vårt var mellom Enyaq, TMY og Kia EV6.

Jeg fikk litt rabatt på Skoda, men prøvde ikke å prute på VW, så jeg vet ikke om de hadde mye å gå på. Men hvis ikke folk tar seg bryet med å prute engang, er den jo allerede litt feilpriset.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA