Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID 4 Facelift 2024

Startet av E-Trond, tirsdag 18. april 2023, klokken 20:58

« forrige - neste »

Svk

Så samme pris for 24mod ut sep?
Litt sånn som tesla.

magfred

Sitat fra: Svk på torsdag 14. september 2023, klokken 22:21Så samme pris for 24mod ut sep?
Litt sånn som tesla.

Samme startpris, noen prisendringer på pakkene. Infotainment+ har gått opp noen tusen, sikkert pga Harman/Kardon anlegg osv.
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

Svk

MinID

Bestilt. Levering des/jan. Samme pris som ligger ute på kampanje nå + 4k på info+.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Instoy

Vi bestilte vår GTX i slutten av juli, produksjonsstart bekrefta uke 36.

Tenkte å høre med Møller, men noen som har en formening om det vil si at vi akkurat bestilte for tidlig for å få facelift variant?

Bestilte i henhold til nå "gammel" utstyrsliste, så rekner med det...

MinID

Slik jeg forstår kommer facelift fra uke 44. Du får nok ikke oppgraderingene.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

vinterdekk

Var rundt uke 36 at produksjonen av neste års modeller skulle starte i følge selgeren min. Men dette er nok utdatert da dette var informasjon fra første halvdel av 2023, mens jeg ventet på egen bil. Dessuten måtte produksjon av ID.4 i Emden bremses i sommer når VW hadde feilberegnet etterspørselen. Litt surt å få siste produksjonserie før facelift men VW har i alle fall rettet mange problemer på utgående utgave før de introduserer nye på facelift.   :P
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

igniztion

Sist jeg har lest var at produksjon skulle starte uke 46 (kan ha vært 44 som MinID nevner).
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Da jeg hentet GTX i juni, var det klart for meg og selger at en facelift var på vei. (Endringene ble dog mindre enn forventet synes jeg). Så kontakt selger og forhør deg hva som skjer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Instoy

Takker for svar, får se hva selger sier på mandag.

Skal sies optimismen ikke er stor. Føler oss litt lurt også, da det garantert må ha vært kjennskap til oppgradering ved bestillingstidspunkt. Hadde vi visst om "ryktene" så hadde vi fint ventet til nå.

Står '24 modell på papiret da, men det er vel grunnet leveringstidspunkt/produksjonstidspunkt at den faller innunder '24 modell.

torerik

Sitat fra: Instoy på søndag 17. september 2023, klokken 00:01Takker for svar, får se hva selger sier på mandag.

Skal sies optimismen ikke er stor. Føler oss litt lurt også, da det garantert må ha vært kjennskap til oppgradering ved bestillingstidspunkt. Hadde vi visst om "ryktene" så hadde vi fint ventet til nå.

Står '24 modell på papiret da, men det er vel grunnet leveringstidspunkt/produksjonstidspunkt at den faller innunder '24 modell.

Dersom du bestilte i juli var selger garantert klar over facelift. Jeg snakket med en VW-selger om iD4 tidlig juni, da diskuterte vi faceliften. Både større batteri og raskere lading ble anslått. Ny software ble ikke nevnt.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

vinterdekk

Men du fikk vel jubileums-pris og kortere leveringstid enn oss som bestilte før deg, Instoy? Jeg kunne vurdert å oppgradere til en GTX istedenfor en Pro 4MOTION om jeg hadde vært klar over at det ville komme jubileums-pris på GTX. Men det samtidig litt spesielt å eie en utgave av ID.4 som det hittil bare er registrert 182 biler av i Norge, iflg. elbilstatistikk.no. Møller har ikke disse i prislisten mer.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Instoy

Sitat fra: vinterdekk på søndag 17. september 2023, klokken 08:18Men du fikk vel jubileums-pris og kortere leveringstid enn oss som bestilte før deg, Instoy? Jeg kunne vurdert å oppgradere til en GTX istedenfor en Pro 4MOTION om jeg hadde vært klar over at det ville komme jubileums-pris på GTX. Men det samtidig litt spesielt å eie en utgave av ID.4 som det hittil bare er registrert 182 biler av i Norge, iflg. elbilstatistikk.no. Møller har ikke disse i prislisten mer.

Det stemmer, produksjonsstart uke 36 og tidligst levering estimert uke 42 om alt går på skinner, så ikke bekreftet. Alt i alt en rask prosess der.

Kunne alltids vært verre, føler mer med Model Y eiere etter priskutt eller Model 3 eiere etter faceliften som kom der med relativt merkbare endringer, hvertfall utseendemessig.
Bitterheten treffer nå, men vi gikk for alt utstyr utenom Sportpakke+, så er nok mer enn fornøyd med produktet vi får uvavhengig av oppgraderinger som ikke kommer med.

turfsurf

Sitat fra: Instoy på søndag 17. september 2023, klokken 08:54Bitterheten treffer nå, men vi gikk for alt utstyr utenom Sportpakke+, så er nok mer enn fornøyd med produktet vi får uvavhengig av oppgraderinger som ikke kommer med.
Det er jo sånn de tyske produsentene alltid har drevet på, rett før facelift eller ny modell kommer det kampanjer og pakkepriser på utgående.

Så kommer de nye til høyere pris før syklusen gjentar seg. Men jeg må jo si at det er problematisk hvis selgeren visste at det kom en facelift snart og ikke kommuniserte det til dere.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: Instoy på søndag 17. september 2023, klokken 08:54
Sitat fra: vinterdekk på søndag 17. september 2023, klokken 08:18Men du fikk vel jubileums-pris og kortere leveringstid enn oss som bestilte før deg, Instoy? Jeg kunne vurdert å oppgradere til en GTX istedenfor en Pro 4MOTION om jeg hadde vært klar over at det ville komme jubileums-pris på GTX. Men det samtidig litt spesielt å eie en utgave av ID.4 som det hittil bare er registrert 182 biler av i Norge, iflg. elbilstatistikk.no. Møller har ikke disse i prislisten mer.

Det stemmer, produksjonsstart uke 36 og tidligst levering estimert uke 42 om alt går på skinner, så ikke bekreftet. Alt i alt en rask prosess der.

Kunne alltids vært verre, føler mer med Model Y eiere etter priskutt eller Model 3 eiere etter faceliften som kom der med relativt merkbare endringer, hvertfall utseendemessig.
Bitterheten treffer nå, men vi gikk for alt utstyr utenom Sportpakke+, så er nok mer enn fornøyd med produktet vi får uvavhengig av oppgraderinger som ikke kommer med.
Hvor mye koster en slik nå?
Må hvertfall gå an å be om noe ekstra som f.eks serviceavtale eller lakkbehandling.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA