Hovedmeny

ID 4 Facelift 2024

Startet av E-Trond, tirsdag 18. april 2023, klokken 20:58

« forrige - neste »

MinID

Du kan da kreve å få den opphevet. Gi de en uke til på å få det på stell, eller så mener jeg at den kan sies opp. Min har omtrent samme maks lev dato. Vil vurdere å heve, om den ikke er på plass da. Regner med mange kampanjer fra andre fremover. Ford i går, Tesla i dag, hvem i morgen.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

torerik

Vær obs på at selger har rett på en «rimelig tilleggsfrist» før man har rett på å heve kjøpet. I dette tilfellet ville jeg vurdert det slik at «rimelig tilleggsfrist» er noen ekstra uker. Dette gjelder likevel ikke hvis man som kunde har sagt at levering på avtalt dato er helt avgjørende.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

pkb

Sitat fra: MinID på mandag 15. januar 2024, klokken 10:34
Sitat fra: pkb på tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:52
Sitat fra: Asterix på tirsdag 09. januar 2024, klokken 14:01
Sitat fra: MinID på tirsdag 09. januar 2024, klokken 10:09340 Hk på gtx. 4motion og 2wd er det vel 280 hk. Mulig det sitter samme motor i begge bilene, men at den er satt lavere limit på hk på 4motion. Gtx er derfor raskere. Det er bakmotoren som er ny på gtx, men kan også være at de bruker den gamle på 4motion. Den nye er vist mangelvare.
Har også en GTX i bestilling (bestilt i november). Har du fått indikasjoner på at det er forsinkelser? Min har planlagt produksjonsstart i uke 3, har ikke hørt noe fra selger om forsinkelser pga mangelvarer.

Bestilte min i September, den står på pkt 5 i produksjonen - her har den stått siden November. Så det er ganske store forsinkelser ute og går, selger forsøker å finne ut hva det er som forsinker så kraftig.

Min var ferdig produsert i beg av desember men ikke kvitert ut av fabrikken. Stadig ikke kvitert ut. Selger sier han ikke vet hva som foregår. Ikke gøy.

Da har min beveget seg fra pkt 5 til 7 denne uken, selger har ikke fått svar på hva som har gjort at den stod så lenge på pkt 5, men det var snakk om leveringsproblemer av den nye motoren. Men nå skjer det ihvertfall ting på fabrikken der nede, og de jobber visst på for å få ferdigstilt det som venter.
VW ID4 GTX 2024 (250KW)
Solgt: VW ID4 GTX 2023 (220KW)

MinID

Sitat fra: pkb på onsdag 17. januar 2024, klokken 10:51
Sitat fra: MinID på mandag 15. januar 2024, klokken 10:34
Sitat fra: pkb på tirsdag 09. januar 2024, klokken 15:52
Sitat fra: Asterix på tirsdag 09. januar 2024, klokken 14:01
Sitat fra: MinID på tirsdag 09. januar 2024, klokken 10:09340 Hk på gtx. 4motion og 2wd er det vel 280 hk. Mulig det sitter samme motor i begge bilene, men at den er satt lavere limit på hk på 4motion. Gtx er derfor raskere. Det er bakmotoren som er ny på gtx, men kan også være at de bruker den gamle på 4motion. Den nye er vist mangelvare.
Har også en GTX i bestilling (bestilt i november). Har du fått indikasjoner på at det er forsinkelser? Min har planlagt produksjonsstart i uke 3, har ikke hørt noe fra selger om forsinkelser pga mangelvarer.

Bestilte min i September, den står på pkt 5 i produksjonen - her har den stått siden November. Så det er ganske store forsinkelser ute og går, selger forsøker å finne ut hva det er som forsinker så kraftig.

Min var ferdig produsert i beg av desember men ikke kvitert ut av fabrikken. Stadig ikke kvitert ut. Selger sier han ikke vet hva som foregår. Ikke gøy.

Da har min beveget seg fra pkt 5 til 7 denne uken, selger har ikke fått svar på hva som har gjort at den stod så lenge på pkt 5, men det var snakk om leveringsproblemer av den nye motoren. Men nå skjer det ihvertfall ting på fabrikken der nede, og de jobber visst på for å få ferdigstilt det som venter.

Da håper jeg det løsner for min også.

Banks

Noen som har noen formening om hvor lang tid det tar fra bilen er sendt fra fabrikk til den er i Norge?

igniztion

Tidligere har det tatt alt fra 3 til 8 uker fra bilen blir sendt til den er utleveringsklar. Avhengig av hvor i landet man bor, hvor mye trafikk det er på havna i Drammen, vær, vind, føre osv.

For min bil tok det ganske nøyaktig 2 uker fra den var markert ferdig produsert til den ankom Norge og ytterligere 9 dager før den var klargjort for utlevering i Kristiansand.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Banks

Ok. Takk :)

Det er vel ikke like mye nybiler som ankommer om dagen, så satser på det går raskt. Holder til i Oslo-området så det er vel oppholdet i Drammen som avgjør leveringstid vil jeg tro.

Kunne ønske denne bilhold appen ga mer informasjon enn hva den gjør i dag. Totalt verdiløs nå hehe

pkb

Møller får bilene levert på Bekkelagskaia i Oslo, de har egen kai og bruker ikke Drammen slik som alle de andre :)
VW ID4 GTX 2024 (250KW)
Solgt: VW ID4 GTX 2023 (220KW)

igniztion

Sitat fra: pkb på torsdag 18. januar 2024, klokken 10:14Møller får bilene levert på Bekkelagskaia i Oslo, de har egen kai og bruker ikke Drammen slik som alle de andre :)

Stemmer det.. Glemte det i farta.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

MinID

Endelig ankommet Bekkelagskaia. Etter stått fast 2 mnd på fabrikken.

Banks

Sitat fra: MinID på lørdag 27. januar 2024, klokken 18:10Endelig ankommet Bekkelagskaia. Etter stått fast 2 mnd på fabrikken.

Suverent. Min Ble sendt fra fabrikk 12.01 og sto i Bremerhaven 15.01

Tror du det er muligheter for at min kom med samme båt?

MinID

Sitat fra: Banks på lørdag 27. januar 2024, klokken 18:59
Sitat fra: MinID på lørdag 27. januar 2024, klokken 18:10Endelig ankommet Bekkelagskaia. Etter stått fast 2 mnd på fabrikken.

Mulig. Sikkert tegn er at du får et par standard mailer om mulig ekstrautstyr og finansiering fra Møller.

Banks

Sitat fra: MinID på lørdag 27. januar 2024, klokken 20:37

Mulig. Sikkert tegn er at du får et par standard mailer om mulig ekstrautstyr og finansiering fra Møller.

Ja, fikk mølller bilfinans mandag og ekstrautstyr på tirsdag, så bilen er kanskje i landet nå da :)

MinID

Sitat fra: Banks på lørdag 27. januar 2024, klokken 20:41

Ja, fikk mølller bilfinans mandag og ekstrautstyr på tirsdag, så bilen er kanskje i landet nå da :)

Ville satt pengene mine på at din da er i Norge. Sjekk med selger mandag. Bra utstyrt bil du har bestilt?

Banks

Sitat fra: MinID på lørdag 27. januar 2024, klokken 21:03
Sitat fra: Banks på lørdag 27. januar 2024, klokken 20:41

Ville satt pengene mine på at din da er i Norge. Sjekk med selger mandag. Bra utstyrt bil du har bestilt?

Ja, kan høre med han. Han er flink til å følge opp så hører nok fra han om  den er i landet :)

Ikke bestilt all verden av utstyr. Rett og slett for å få kort leveringstid

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA