Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 refresh (highland)

Startet av model3pw, torsdag 13. april 2023, klokken 16:56

« forrige - neste »

Moas

Sitat fra: banZi på torsdag 19. september 2024, klokken 08:39Tesla altså, i dag på selve leveringsdagen på en splitter ny RWD. 3 timer før jeg skulle dra å hente bilen ringer de å sier at de får ikke levert da det er noe feil på "datamaskinen i bilen" og de må bestille opp reservedel.

Herregud, skulle da tru de klarte å finne ut dette før. Frister heller ikke med noe Mandags bil som er reparert før den i hele tatt er levert ut.
Tja, de byttet en antennedel på min tm3 når den var ny. 60000 km senere har jeg ikke hatt noe feil siden. Ikke alltid nødvendig å tenke full krisemodus når en del blir byttet ut :+1:
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

ArthurWikan

Meeeen... Jeg hentet bilen i Drammen i dag, skvettlapper bestilt, og ettermarked gummimatter (utsolgt hos Tesla). Hva jeg faktisk har gjemt for kona, i garderobeskapet mitt, er et sett sexybuttons. Hun trenger ikke å vite alt.

Så har jeg sett TeslaBjørn sin instruksjonsvideo på nett, og jeg, som har fem tommeltotter og en bunt gulrøtter, tør ikke for mitt bare liv å begynne å ta bilen fra hverandre.

Er det noen i #dennabyen (Oslo) som kan ta på seg jobben? Send gjerne PM eller sms/ring på nifemtre 04 nullnullåtte.

Handyman

Sitat fra: ArthurWikan på tirsdag 24. september 2024, klokken 16:24EX:
2006 Audi TT
2009 BMV 320i
2016 Peugeot 308 272 hk
2022 Hyundai Nexo
1999 MB CL500
1994 Nissan 300ZX
1997 Alfa Romeo GTV 201 hk
1982 MB 230 CE
1997 BMW Z3
1994 Alfa Romeo 164 3,0
2003 BMW Z4
2002 Ford Mondeo 143 hk (Martin Schancke)
2011 BMW X3
2006 Golf GTI
1987 Lancia Thema 8.32
1973 Fiat Spider
2002 MB CLK 320
2015 Abarth cab
2019 Peugeot 3008 - 181
1997 Boxter - 204
1996 Fiat Barchetta
2005 RR Sport
2011 Jimny
2010 Audi A5 - 240'ish
...
Fint om du redigerer signaturen så den ikke tar opp så mye plass.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

anorway

Sitat fra: ArthurWikan på tirsdag 24. september 2024, klokken 16:24Meeeen... Jeg hentet bilen i Drammen i dag, skvettlapper bestilt, og ettermarked gummimatter (utsolgt hos Tesla).

Kan jeg spørre om hvorfor du bestilte skvettlapper ekstra, det kommer vel med på bilen gjør det ikke?

PogBack

Følger det ikke med nødlader (stikk) lenger?

Daniel_0007

Sitat fra: PogBack på onsdag 25. september 2024, klokken 10:00Følger det ikke med nødlader (stikk) lenger?

nei koster 2000, er valg når du bestiller, Mobil ladekabel.
Model 3 2019 LR Rwd

ArthurWikan

Sitat fra: anorway på onsdag 25. september 2024, klokken 09:13
Sitat fra: ArthurWikan på tirsdag 24. september 2024, klokken 16:24Meeeen... Jeg hentet bilen i Drammen i dag, skvettlapper bestilt, og ettermarked gummimatter (utsolgt hos Tesla).

Kan jeg spørre om hvorfor du bestilte skvettlapper ekstra, det kommer vel med på bilen gjør det ikke?

Bare foran.

banZi

Sitat fra: daktari på torsdag 19. september 2024, klokken 09:09
Sitat fra: banZi på torsdag 19. september 2024, klokken 08:39Tesla altså, i dag på selve leveringsdagen på en splitter ny RWD. 3 timer før jeg skulle dra å hente bilen ringer de å sier at de får ikke levert da det er noe feil på "datamaskinen i bilen" og de må bestille opp reservedel.

Herregud, skulle da tru de klarte å finne ut dette før. Frister heller ikke med noe Mandags bil som er reparert før den i hele tatt er levert ut.
Be om en annen bil. Det står biler lagret rundt om.

Hm. Latterlige er jo at jeg har fått vognkort og hele pakka på bilen allerede, Tesla krevde jo at dette var signert hos statens veivesen før man fikk lov å hente bilen, forsikring har vært aktivert i ei ukes tid.
Så nå står jo bilen hos Tesla drammen å venter på reservedel, før man altså har hentet ut bilen.

Frister å bare si opp hele avtalen, men prisen er jo for god for det. Ser de har en lik model klar til henting i Molde, men det tar ca 8 timer hver vei.

Jævla irriterende.
2024 Tesla Model Y Performance

ArthurWikan

...
[/quote]
Fint om du redigerer signaturen så den ikke tar opp så mye plass.
[/quote]

Not to worry, fjernet alt, av hensyn til de av deltakerne her som ikke har scrollefunksjon på utstyret sitt  :)

anorway

Sitat fra: ArthurWikan på onsdag 25. september 2024, klokken 10:14
Sitat fra: anorway på onsdag 25. september 2024, klokken 09:13

Bare foran.

Aha, bytter du de foran? Eller bare monterer du skvettlapper bak også?

Moas

2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

anorway

Sitat fra: banZi på onsdag 25. september 2024, klokken 11:43
Sitat fra: daktari på torsdag 19. september 2024, klokken 09:09

Be om en annen bil. Det står biler lagret rundt om.

Hm. Latterlige er jo at jeg har fått vognkort og hele pakka på bilen allerede, Tesla krevde jo at dette var signert hos statens veivesen før man fikk lov å hente bilen, forsikring har vært aktivert i ei ukes tid.
Så nå står jo bilen hos Tesla drammen å venter på reservedel, før man altså har hentet ut bilen.

Frister å bare si opp hele avtalen, men prisen er jo for god for det. Ser de har en lik model klar til henting i Molde, men det tar ca 8 timer hver vei.

Jævla irriterende.

Huff! Dette forstår jeg er svært irriterende. Skjønner at man sitter litt følelsen av at man får en "mandagsbil" når det blir så styr.

Jeg for min del hentet min M3 tidligere denne uken i Drammen. Min første Tesla.
Jeg må si jeg er mektig imponert over oppfølgingen har jeg fått fra Tesla fra jeg bestilte bilen og ikke minst hvor smooth utlevering gikk.

For en fantastisk maskin nye M3 er. Imponert over hva man får for den prisen.

Bare å glede seg til bilen din blir klar for henting.

hELgenen

Sitat fra: Moas på onsdag 25. september 2024, klokken 17:22
Sitat fra: banZi på onsdag 25. september 2024, klokken 11:43Jævla irriterende.
Kanskje du kan få en lånebil imens?

Klart han må få det - han har vel krav på det også siden bilen allerede er registrert på han - og siden han ikke har fått kjøre en meter med bilen skulle det bare mangle av de stiller med lånebil om han spør.

Forøvrig trodde jeg man kunne vente til å akseptere registrering av bilen helt opp til øyeblikket bilen står der. Sist jeg kjøpte fikk jeg også noe lignende problem, men valgte da ikke å godkjenne i meldingen fra statens vegevesen før jeg fikk bekreftet av forhandler (som da ikke var Tesla) - at alt var ok. Jeg hadde allerede betalt,  men ville ikke godkjenne bilen før jeg fikk en bekreftelse på at alt med bilen var ok. I mitt tilfelle var ikke alt ok så de kunne heller ikke levere ut den bilen - og jeg fikk en annen bil isteden. Og jeg slapp å ha en bil registrert på meg som ikke var leveringsklar.

ArthurWikan

Det er utrolig mye å gjøre når man kjøper seg en Tesla. En ting er bilen, en annen ting er alle appene som må på plass. En til Tesla, naturligvis. En annen til Sexybuttons (fikk den på plass helt alene i dag - det gikk smertefritt, men så må man ta Master i app bare for å finne ut hvor knappen til å blinke seg ut av rundkjøringer kan legges til).

Så er det lading langs veien. Og medlemskap i Elbilforeningen - ikke bare apper, men også registrering på nett. Man vil jo ha de rabattene som tilbys. Ikke bare det, men også ladeapp, hvor jeg feilaktig lastet ned Fortum sin app istedenfor Ladeklubbens først.Og alle steder skal det legges til kort. 

Man må også bestille vintermatter (10 % rabatt) hos BeGood, fordi Tesla er utsolgt, og hadde jeg ventet til innmelding i foreningen, kunne jeg fått 17 % istedenfor.

Kona må også få lov å bruke bilen, så hun må legges til. Hun er ikke videre interessert, men har fått sin egen profil, det mangler bare å stille ratt og sete og whatever inn på henne, når hun åpner bilen.

Ja, og Gjensidige gir en pris på kasko før registrering. Så, når bilen registreres, går den opp en femtilapp i måneden - og er man riktig uheldig å trykker "oppdater pris" på hjemmesiden til Gjensidige to minutter senere, tar de enda fire kroner ekstra. Sånt gjør meg sur.

Bilen står i en kjeller på Frogner. Jeg er imponert over at telefonen min får kontakt med bilen, slik at jeg kan se status, selv om det ikke er nett i kjelleren. Kanskje det er på grunn av noe som heter Premium Connectivity (129/mnd)?

Jeg må innrømme 1: at jeg liker bilen og 2: at den likevel ikke gir like mye løft i shortsen som noen av de 50 - 60 flippede bilene mine siden 2015'ish. Jeg liker litt bedre at det brummer istedenfor at det (h)visler. Den gode nyheten må kanskje være at denne, etter alle kjøp og salg de siste årene, er +/- gratis. Jeg har forstått at ikke alle privatpersoner er forunt å tjene noen små kroner på bil, tvert imot, folk selger bilene sine helt frivillig, og med store tap, til f. eks. Nettbil og Rebil - for å slippe "bryderiet" med å få maks kroner ved eget salg på Finn.

Med bensinbiler holder det med en app til bensinpriser, og hvis det er en Youngtimer/veteran, kanskje også hvor man kan kjøpe 98. Og kona, hun får bare låne nøkkelen, og ferdig snakka. Hadde jeg vært ti år eldre, ville jeg hatt en DORO-telefon og en liter VW Polo Cross. Er heldigvis ikke der riktig enda.

(Venter fremdeles på skvettlapper bak fra Tesla)

Handyman

Sitat fra: ArthurWikan på torsdag 26. september 2024, klokken 15:41Så er det lading langs veien. Og medlemskap i Elbilforeningen - ikke bare apper, men også registrering på nett. Man vil jo ha de rabattene som tilbys. Ikke bare det, men også ladeapp, hvor jeg feilaktig lastet ned Fortum sin app istedenfor Ladeklubbens først.Og alle steder skal det legges til kort. 
For de fleste som har Tesla så er behovet for andre ladeoperatører omtrent lik null. Ikke styr med det dersom du ikke vet at du må bruke andre.
Sitat fra: ArthurWikan på torsdag 26. september 2024, klokken 15:41Bilen står i en kjeller på Frogner. Jeg er imponert over at telefonen min får kontakt med bilen, slik at jeg kan se status, selv om det ikke er nett i kjelleren. Kanskje det er på grunn av noe som heter Premium Connectivity (129/mnd)?
Nei, dekning har ingenting med Prem Con å gjøre. Enten WiFi eller mobilnett.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA