Zaptec Go gir kun 18 A på 32 A innstilling

Startet av Telefonkatalogen, torsdag 30. mars 2023, klokken 20:53

« forrige - neste »

Telefonkatalogen

Fikk installert Zaptec Go i går.
Først installerte vi på 3 fas IT og bilen ladet som bare det med litt over 7 kW. Etter å ha tenkt meg litt om ba jeg ham i dag koble fra en fase i laderen slik at vi ikke går utover anbefalingene fra produsentene når gjester lader hos oss. Vår bil er en Polestar 2.

Kombivernet (type A) er 40 A og kabelen 6 mm² så 32 A skal gå fint.
Alt er selvfølgelig koblet iht. Zaptecs eget koblingsskjema og satt opp riktig i appen.
Har også deaktivert Smartlading og Fasebalansering i Tibber-appen samt sjekket både maks strøm og offlinebegrensningen. Disse er satt til 32 og 31 A. 

Uansett hva jeg gjør nå så lader bilen kun på 4,15 kW eller 18 - 19 A. 

Har også satt opp laderen på nytt fra scratch og må innrømme at det akukurat nå frister mest å bare koble L3 tilbake inn igjen.
Det eneste jeg kan tenke meg å fortsatt teste er å skru hjulet innvendig til 32 A og ikke app-styring.

Er det noen som har vært borti lignende før og har tips eller løsning på problemet? 

jlan

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Svk

Telefonkatalogen

Sitat fra: Svk på fredag 31. mars 2023, klokken 22:20Du har logget inn via web?

Ja. 

Det viste seg at at det hang igjen hos som 3-fas IT hos Zaptec selv om det sto 1-fas i min app.

Problemet løst.

Hikkas

Sitat fra: Telefonkatalogen på lørdag 01. april 2023, klokken 08:37
Sitat fra: Svk på fredag 31. mars 2023, klokken 22:20Du har logget inn via web?

Ja. 

Det viste seg at at det hang igjen hos som 3-fas IT hos Zaptec selv om det sto 1-fas i min app.

Problemet løst.

Min står også som 3-fas selv om det er, og står 1-fas i appen. Men kan ikke redigere det. Hvordan gjorde du det?

Hikkas

Står fortsatt som 3fas, men satt den i selvstendig modus så fikk jeg ladet med maks amp :+1:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA