2023.6.9 – Parkeringsassistanse utilgjengelig

Startet av Link, tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:41

« forrige - neste »

Link

Hei! Jeg installerte spent den nye oppdateringen i morges, men med den kom kun en feilmelding. Er det andre enn meg som får opp feilmelding om at parkeringsassistansen er utilgjengelig?

Den siste uka har jeg i tillegg fått jevnlig beskjed om at b-stolpe-kameraet på høyre side er tilgriset – noe som ikke stemmer.

Handyman

Sitat fra: Link på tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:41Hei! Jeg installerte spent den nye oppdateringen i morges, men med den kom kun en feilmelding. Er det andre enn meg som får opp feilmelding om at parkeringsassistansen er utilgjengelig?

Den siste uka har jeg i tillegg fått jevnlig beskjed om at b-stolpe-kameraet på høyre side er tilgriset – noe som ikke stemmer.
Kan det være dugg på innsiden av glasset på b-stolpen? Regner med at det er en bil uten ULS?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Sitat fra: Link på tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:41Hei! Jeg installerte spent den nye oppdateringen i morges, men med den kom kun en feilmelding.
Hvilken feilmelding? Antar det er en ny feilmelding utover tildekket b-stolpekamera som du allerede hadde.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Link

Sitat fra: Handyman på tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:45Kan det være dugg på innsiden av glasset på b-stolpen? Regner med at det er en bil uten ULS?

Jeg skal undersøke, men jeg tror ikke dette er tilfelle; det så veldig rent ut sist jeg sjekket.

Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. mars 2023, klokken 13:02Hvilken feilmelding? Antar det er en ny feilmelding utover tildekket b-stolpekamera som du allerede hadde.

Det står at parkeringshjelp er utilgjengelig.

Handyman

Sitat fra: Link på tirsdag 28. mars 2023, klokken 13:05
Sitat fra: Handyman på tirsdag 28. mars 2023, klokken 12:45Kan det være dugg på innsiden av glasset på b-stolpen? Regner med at det er en bil uten ULS?
Jeg skal undersøke, men jeg tror ikke dette er tilfelle; det så veldig rent ut sist jeg sjekket.
Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. mars 2023, klokken 13:02Hvilken feilmelding? Antar det er en ny feilmelding utover tildekket b-stolpekamera som du allerede hadde.
Tipper de to sakene har en sammenheng. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Klykken

Sitat fra: Link på tirsdag 28. mars 2023, klokken 13:05

Ah, står jo i emnefeltet. My bad.

Du har antageligvis en feil på kameraet i b-stolpen som ødelegger for parkeringsassistenten, som Handyman sier.
Prøvd restart av bilen? Ser ikke dugg foran linsen, antar jeg?

Gå inn i servicemodus og se om du får mer utdypet feilmelding der. Trykk på bilens meny, software og hold inne bilens modellnavn. I dialogboksen som dukker opp skriver du service. Trykk på varsler og se om det står mer om feilmeldingen der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

P.A.A

Akkurat det same på min bil også'utilgjengelig🤬

Link

Sitat fra: Handyman på tirsdag 28. mars 2023, klokken 14:31Tipper de to sakene har en sammenheng.
Det går jeg også ut ifra.

Sitat fra: Klykken på tirsdag 28. mars 2023, klokken 14:38Ah, står jo i emnefeltet. My bad.

Du har antageligvis en feil på kameraet i b-stolpen som ødelegger for parkeringsassistenten, som Handyman sier.
Prøvd restart av bilen? Ser ikke dugg foran linsen, antar jeg?

Gå inn i servicemodus og se om du får mer utdypet feilmelding der. Trykk på bilens meny, software og hold inne bilens modellnavn. I dialogboksen som dukker opp skriver du service. Trykk på varsler og se om det står mer om feilmeldingen der.
Restart fungerte ikke. Takk for tips! Jeg skal undersøke videre i morgen. Det går i hvert fall ikke an å trykke på feilmeldingen for mer informasjon, men jeg skal søke den opp.

ViktorS

Fikk updaten i dag. Ser ingenting til dette med at varmeanlegget ikke skal blåse kaldluft, samt at parkeringshjelpa funker ikke. "Ikke tilgjengelig". Har prøvd restart, uten hell. Satser på det ordner seg etterhvert :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

førategangtesla

Sitat fra: ViktorS på onsdag 29. mars 2023, klokken 16:11Fikk updaten i dag. Ser ingenting til dette med at varmeanlegget ikke skal blåse kaldluft, samt at parkeringshjelpa funker ikke. "Ikke tilgjengelig". Har prøvd restart, uten hell. Satser på det ordner seg etterhvert :)

Hvilken versjon kjørte du på sist? Jeg har 2023.6.8 og her så står det varmer opp i et halvt minutt eller så før den peiser ut god og varm luft  :+1:

ViktorS

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 29. mars 2023, klokken 17:46
Sitat fra: ViktorS på onsdag 29. mars 2023, klokken 16:11Fikk updaten i dag. Ser ingenting til dette med at varmeanlegget ikke skal blåse kaldluft, samt at parkeringshjelpa funker ikke. "Ikke tilgjengelig". Har prøvd restart, uten hell. Satser på det ordner seg etterhvert :)

Hvilken versjon kjørte du på sist? Jeg har 2023.6.8 og her så står det varmer opp i et halvt minutt eller så før den peiser ut god og varm luft  :+1:

Hadde 2023.6.8 jeg også. Men har aldri lagt merke til at den "varmer opp". Til tross for at det er peise kaldt her for tiden. Får teste og sjekke ut etterpå.

ViktorS

"varmer opp" funker.

Men får opp feilmelding når park-assisteb prøver å koble seg inn. Vært i servicemode, ingen feilmeldinger, og heller ingen errormeldinger på kameraene...

Satser på at det plutselig funker en dag 😅🦩

Kim-

Sitat fra: ViktorS på onsdag 29. mars 2023, klokken 18:09
Sitat fra: førategangtesla på onsdag 29. mars 2023, klokken 17:46

Hadde 2023.6.8 jeg også. Men har aldri lagt merke til at den "varmer opp". Til tross for at det er peise kaldt her for tiden. Får teste og sjekke ut etterpå.
du har klima på auto?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

ViktorS

Som jeg skreiv over, så funker funksjonen "varmer opp" nå :)

Bare park-assist som tuller nå:)

førategangtesla

Da er 2023.6.9 endelig på vei til å installeres her. Det har tatt sin tid, men blir spennende å se hvordan det fungerer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA