Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvislelyd i Think

Startet av El rayo, mandag 04. februar 2008, klokken 16:33

« forrige - neste »

El rayo

Kjørte over en skrue da jeg kjøpte billige deler på høggern. Skruen sto selvfølgelig med spissen opp og boret seg inn i dekket. Reservehjul og jekk er ikke originalutstyr i Th!nk. Heldigvis hadde de også Th!nk-hjul på høggeren, men bare med sommerdekk så jeg måtte få lappet vinterdekket. Dro innom nærmeste dekkverksted, det ble 150,- kroner, takk, og det tok ikke 5 minutter engang, jeg viste ham hvor skruen satt og kom med hjulet under armen.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

Dumme meg da her kjører jeg rundt uten reservehjul, bare med en skumboks, som ikke klarer et hull etter en skrue, mens det i kjelleren ligger sett med en slags firkantsyl for rensing og selvvulkaniserende gummiplugger for reparasjon av dekk.

Fint for skrue og spikerhull etter at spikeren er fjernet. Nå er den flytte over i hanskerommet. En liten fotpumpe har ligget i boden. Den er heller ikke større en at den går under setet sammen med skumboksen. ;D

Jeg tror settet var noe jeg så i en MC butikk jeg tilfeldigvis var innom, det var ikke dyrt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Hei, kan du huske hvor du fikk tak i settet?
Det koster sannsynligvis mindre enn et omlegg.

Henning
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Griffel

Husker ikke men jeg forbinder det med MC. Tre muligheter: (1) Thorshov på Holmen i Asker (de burde jo føre slikt). (2) Et Yamaha senter i Asker retning Slemmestad hvor de selger båtmotorer i og motorsykkler (der er jeg innom nå og da og kan ha sett det), eller (3) mest sansynlig en MC butikk nær Asker sentrum som jeg var innom en gang jeg plutselig fikk det for meg at motorsykkel kanskje kunne være gøy, (u)heldigvis vente fornuften tilbake. Sette er enkelt og ikke dyrt en firkantsyl «lim» og 4 plugger. Jeg har hatt bruk for det (skrue i fossilbil dekk), og det virket uten problemer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

eljet

Min erfaring med disse lappesakene er at vulkepluggene blir harde og ubrukelige etter noen år, hadde selv tiptop sitt proff sett helt til jeg holdt på å ødlegge fingrene på å lappe ett dekk.
Kammerat av meg har jobbet på dekverksted, og han har akkuratt samme erfaring.

Sveio nord for Haugesund
(x) Kewet 4  fra 94
(x) kewet 2 fra 93
(x) Kewet 2 fra 92
Kjørt 10 000 km med Kewet

Griffel

Kan godt hende. Sette mitt var ikke noe tip topp men det hadde 4 plugger som var vakuumpakket en og en, derfor kan jeg ikke kontrollere de 2 jeg ikke har bruk på annen måte enn å klemme forsiktig  på plasten, tar jeg dem ut vil de sikkert bli harde. Vulkaniseringslimet på tube som er i settet ser helt greit ut.

Det har ligget i kjelleren i flere år (fra før jeg kjøpet elbil) så det er minst 5-6 år gamle. Jeg har brukt 2 av pluggene en da settet ble kjøpt, og en for 3-4 år siden.

Så i alle fall, det er flyttet fra kjeller til bil. Kjelleren er sikkert ikke i nærheten om jeg skulle trenge noe slikt og virker det så virker det, forhåpentlig trenger jeg det ikke.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA