Bilen klager på åpent panser og alarmen går ved jevne mellomrom

Startet av gooner4ever, mandag 27. mars 2023, klokken 10:25

« forrige - neste »

gooner4ever

For et par dager siden startet bilen å klage på at panseret er åpent. I tillegg så går alarmen ved jevne mellomrom. Noen med en ide hva dette kan skyldes?

Den stod ute over natten før dette skjedde noe som er uvanlig da den normalt står i garasje. Usikker på om det kan ha hatt betydning.

I app'en kommer det melding ca hver time om at panseret bør lukkes noe som er feil da det er lukket og låst. Problemet er heller at det er vanskelig å åpne, men det er ikke noe nytt.

Bilen er en 2014-P985+.

Klykken

Låsen er gåen eller trenger smøring. Er vel to gripepinner der, og disse er litt utsatt for vær.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

gooner4ever

RJK

Tesla hadde vel en recall pga panserlåser, men kan ikke svare på om din bil er påvirket av dette eller om dette er en annen problemstilling. Ville sjekket med Tesla. Kanskje får du det på recall, og derved kostnadsfritt...

https://www.thecarconnection.com/news/1134699_tesla-model-s-recalled-for-risk-of-hood-flying-open
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

gooner4ever

Takk for info. Det skal jeg sjekke ut. Mener jeg har lest at det er en plass man kan finne ut om det er noen recalls på bilen.

MuskElBil

2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

gooner4ever

gooner4ever

Og i dag fungerte alt som normalt igjen. Fint med alle disse Tesla-feilene som kommer og går.

I vinter har det vært luftdemperne og nå panseret.

Muffinman

Dusj mekanismen lett med et eller annet smøremiddel, og lukk/åpne panseret noen ganger. Hadde det samme og det så tørt og rustete ut. Alle problemer forsvant etter smøring.

gooner4ever

Det skal jeg forsøke. Hva brukte du for middel? Alternativt, hva anbefales brukt?

JLie

Da Tesla Mobil-service var på besøk hos meg smurte han panserlåsen med helt vanlig wd40.
Tesla Model S 90d - 2016

Mdah

Håper det løste seg, men hvis ikke så hadde jeg mange slike rare feil og alarmer gikk døgnet rundt da et jordingspunkt hadde røket.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

gooner4ever

Jeg tenkte også at det kunne være noe ledningstrøbbel, men det har ikke vært noen nye tilfeller. Får bare vente og se om det gjentar seg.

TeslaSvein63

Det begynte slik hos meg også.
Det er en sensor som ryker i mekanismen og mekanismen må byttes.
Mobile service ordner det i en fei, billig.

TeslaSvein63

Det begynte slik hos meg også. Etter en stund blir varselet permanent.
Det er en sensor i mekanismen som ryker og mekanismen må byttes.
Mobile service ordner det fort og "billig".

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA