Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nettopp fått ny model Y. Sliter med nøkkelkort og mobil som nøkkelkort

Startet av lintho, fredag 24. mars 2023, klokken 14:18

« forrige - neste »

lintho

Hentet ut en Y i starten av uken. Kona sitt nøkkelkort og mobil funker fint. Mitt fungerer ikke lengere. Funket første dag, men plutselig sluttet det å fungere. Både kort og mobil. Slettet mobil og kort fra bilen og nå får jeg ikke lagt det til igjen uansett hva jeg prøver. Har fungert smertefritt med en 3er jeg har hatt i 4 år.

Har forsøkt å restarte bil, restarte mobil, reinstallere app, relogge i appen. Lagt til kort. Ingenting fungerer. Hva pokker betyr 'trykk på eks. nøkkelkort'? 😂

Se vedlegg. Noen tips? Kontakte tesla?

Bilder og video
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lintho

Aah, gir jo mening med eks. nøkkelkort ja. Kunne stått eksisterende da 😅

Krizz

Handyman

Sitat fra: lintho på fredag 24. mars 2023, klokken 14:38Aah, gir jo mening med eks. nøkkelkort ja. Kunne stått eksisterende da 😅
Hadde vært et mega-sikkerhetshull om man bare kunne brukt et hvilket som helst nøkkelkort for å legge til nye nøkler (mobil eller kort).
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Sitat fra: Handyman på lørdag 25. mars 2023, klokken 11:27
Sitat fra: lintho på fredag 24. mars 2023, klokken 14:38Aah, gir jo mening med eks. nøkkelkort ja. Kunne stått eksisterende da 😅
Hadde vært et mega-sikkerhetshull om man bare kunne brukt et hvilket som helst nøkkelkort for å legge til nye nøkler (mobil eller kort).
Teksten er jo helt natt. «Trykk på eks. nøkkelkort» gir ikke mening, så skjønner at man kan bli forvirret. Skulle stått «Godkjenn ved å legge  ekisistrtnde nøkkelkort bak koppholdere» eller noe i den dur
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Handyman

Sitat fra: Kim- på lørdag 25. mars 2023, klokken 17:49
Sitat fra: Handyman på lørdag 25. mars 2023, klokken 11:27
Teksten er jo helt natt. «Trykk på eks. nøkkelkort» gir ikke mening, så skjønner at man kan bli forvirret. Skulle stått «Godkjenn ved å legge  ekisistrtnde nøkkelkort bak koppholdere» eller noe i den dur
Absolutt. Det er mange eksempler på dårlig språk og oversetting hos Tesla. Noen ganger er det helt på jordet, og man må lese den engelske teksten for å forstå.
Ville dog brukt "eksisterende" i stedet for ditt forslag "ekisistrtnde"  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gjobjo

Vet at de med Samsung S22 eller annen S modell har problemer med mobilnøkkel, har erfart det selv flere ganger helt til jeg byttet mobil, nå er det ikke noe problem. Veldig kjedelig hvis en kommer ut av butikken og så kommer du ikke inn i bilen fordi mobilnøkkel ikke fungerer, skikkelig krise
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Klykken

Sitat fra: gjobjo på søndag 26. mars 2023, klokken 13:00Vet at de med Samsung S22 eller annen S modell har problemer med mobilnøkkel, har erfart det selv flere ganger helt til jeg byttet mobil, nå er det ikke noe problem. Veldig kjedelig hvis en kommer ut av butikken og så kommer du ikke inn i bilen fordi mobilnøkkel ikke fungerer, skikkelig krise
Kan fortsatt åpne appen og åpne bilen derifra. Samt starte bilen. Fruen har Samsung S22, og mobilnøkkel fungerer veldig random, selv med alt av tilganger og null batterisparing... :) Et sabla knot når man kommer ut av butikken med henda fulle selvsagt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

gjobjo

Sitat fra: Klykken på mandag 27. mars 2023, klokken 08:39
Sitat fra: gjobjo på søndag 26. mars 2023, klokken 13:00Vet at de med Samsung S22 eller annen S modell har problemer med mobilnøkkel, har erfart det selv flere ganger helt til jeg byttet mobil, nå er det ikke noe problem. Veldig kjedelig hvis en kommer ut av butikken og så kommer du ikke inn i bilen fordi mobilnøkkel ikke fungerer, skikkelig krise
Kan fortsatt åpne appen og åpne bilen derifra. Samt starte bilen. Fruen har Samsung S22, og mobilnøkkel fungerer veldig random, selv med alt av tilganger og null batterisparing... :) Et sabla knot når man kommer ut av butikken med henda fulle selvsagt.
Ja, er vel alt for sterk batterisparing på Samsung, kjøpte Google Pixel 7 Pro når den var på salg, har ikke angret, fungerer veldig bra med Tesla nøkkel
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

ThomasBN

Kona hadde samme problemer med sin Samsung S22, vi fikk tips fra 'jlan' på innstillinger for Samsung S22:

1. Sjekke at app er nyeste versjon (4.18.0-1607) og avinstallere/reinstallere app på mobilen.
2. Battery - Settes til 'Unrestricted'
3. Remove permissions if app is unused- Settes til 'Off'

Har funket stabilt en stund nå på hennes TM3 LR.

jlan

Hyggelig at det virker fortsatt.

Det er mulig at "clear cache" og evt."clear data" for appen gjør samme nytte som å reinstallere, men det er vel lite tid å spare på det. Hvis noen vil prøve så ligger det under Settings-Apps-Tesla-Storage

Plunderet er vel uansett at en må enable på nytt med nøkkelkort, ihvertfall hvis en sletter data.

Jeg synes nå uansett det er greit å ha med seg nøkkelkort, ihvertfall hvis bilen parkeres et sted uten mobildata-dekning. Litt upraktisk siden det er bare det kortet igjen å ta med.

Med alle de kameraene som er på bilen nå, skulle jeg tro den kunne kjenne meg igjen og slippe meg inn, åpne bagasjerommet hvis jeg har handleposer osv.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

lintho

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA