Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Har du fått telefon fra Tesla?

Startet av 19quiz76, mandag 19. november 2012, klokken 22:41

« forrige - neste »

19quiz76

Fortell gjerne om grunnen til ditt valg i denne tråden, tanken er å finne ut hvilken side man ønsker å stå på den dagen man skal selge mht annenhåndsverdi.

Kjør debatt!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Runex

#1
Blir standardversjonen på meg. Kan vanskelig forsvare å bruke kr. 70-80.000,- ekstra bare for å få et drøyt sekund kjappere aks 0-100 og litt kullfiber i interiøret. Det er jo de siste kronene som er de dyreste. Standardversjonen blir uansett voldsomt mye kjappere enn de bilene jeg er vant med.
Jeg vil også helst slippe de 21" hjulene. Jeg har søkt litt på nettet og funnet ut at et sett med dekk koster en snau månedslønn...
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

Leaffen

Det blir Performance. Once in a lifetime er tankegangen. Får helt sikkert ikke igjen den merinvesteringen. Denne bilen skal vi uansett ha i mange år, så det spiller ingen rolle.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

JohanH

Hjertet sier Performance. Men spør meg igjen når Norske priser og spesifikkasjoner er offentliggjort.

Det er mange på engelskspråkige forum som nå fått bilen som alle sier at Standardutgaven (85kW) er "mer enn nok" og mange som kjørt begge som sier at selv standardutgaven oppleves så raskt at de føler at de siste 10.000 dollar du betaler for performance (ok 6-7 tusen egentlig mtp. andre options) føles noe unødvendig.

Øyvind.h

Det blir standardversjonen på meg også. Jeg har ikke satt meg helt inn i alle forskjellene, men 5,6 fra 0-100 er mer enn sprekt nok for meg, og selv om enda mer krefter hadde vært morsomt tror jeg ikke Performance-versjonen ville gitt meg noe mer glede totalt sett. 21" felger vil dra opp driftskostnadene kraftig (både dekkslitasje og felgskader), så de må jeg droppe selv om de gjør bilen utrolig lekker!

Og sist, men ikke minst. Jeg føler rett og slett at jeg ikke kan ta meg råd til noe mer enn en velutstyrt 85kW til 550-600.000. Ett sted må man sette en grense for seg selv, og for meg går denne ved 600".
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Runex på søndag 04. november 2012, klokken 01:44
Blir standardversjonen på meg. Kan vanskelig forsvare å bruke kr. 70-80.000,- ekstra bare for å få et drøyt sekund kjappere aks 0-100 og litt kullfiber i interiøret. Det er jo de siste kronene som er de dyreste. Standardversjonen blir uansett voldsomt mye kjappere enn de bilene jeg er vant med.
Jeg vil også helst slippe de 21" hjulene. Jeg har søkt litt på nettet og funnet ut at et sett med dekk koster en snau månedslønn...

Jeg har også sjekket litt og funnet ut at jeg kan få originaldekkene for 8200,- pr. sett, det er heldigvis langt under månedslønnen min ;)
Dog kommer omlegging i tillegg, kan tenke meg en tusenlapp til ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Jeg satser på en standard 60kwh med Sound system og tech pakke.
Skulle gjerne hatt mer, men fram til de norske prisene er klare, så er dette innenfor konfortsonen prismessig.

Skulle gjerne hatt 85kwh og luftunderstell, men da må prisene overraske meg mye. Satser på å holde meg under 450k, men realistisk er vel nærmere 500k.

Vi er forøvrig en familie på to voksne i midten av tjueårene, med 2 barn, hus og det som hører med. Så denne bilen vil bli et "stretch" for vår del. Normalt har vi hatt 2 biler til rundt 250-300k, men nå har vi solgt unna en for å kjøpe en liten og billigere bil nr. 2, for å kompensere for S'n.


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

Stighl

Jeg håper det blir performance, men det vil vise seg når de norske prisene kommer.  ???
Mesteparten av utstyret som performanceutgaven har ville jeg ha valgt i standard også, så forskjellen blir forhåpentligvis ikke så stor da.
Mørke felger og carboninteriøret trekker veldig opp for meg.
Nes på Romerike.
Tesla Model S

Cobos

Originalt var tanken min 40kWh men med en del utstyr. Nå heller jeg kanskje mot 60kWh litt for å få forbedringen i hastighet og litt for noe mer rekkevidde i år 3+ og ikke minst tilgangen til superladere hvis det blir tilsvarende her i Norge. Jeg sa originalt at 400k var smertegrensen, nå vet jeg ikke helt enda :) men er meget spent på prissettingen i Norge.

Sindre
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

RunarBT

#9
Du må huske på å "trekke fra" det du kjem til å spare på bensin, bom, parkering over ihvertfall ti år. ;-)

Det er mitt forsvar, slik at eg får til godt lastet p85 :-D

Mitt regnestykke er, bensin/kollektivpendling(betaler 2000,- pr. mnd buss/tog, bensin 1000), 30.000 ca. Pr år, spart på årsavgift 2000, bompenger 3000/parkering, så 35.000,- om året.

Så ganger med ti så sparer me 350.000. Da tar me (kona må overtales)oss råd til opptil 650.000, da det i praksis kan telle som 300.000,-:-)


Wenche

Helt sikkert 85kWh pga rekkevidde (har heldigvis 400v), soltak, skinnseter helst hvite/krem, men kan tåle sorte. 19" felger uansett. Muligens rød eller pearl white. Om det blir P eller S, vet jeg ikke før jeg får priser/spesifikasjoner.
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Oreo

Sitat fra: Wenche på søndag 04. november 2012, klokken 22:21
Helt sikkert 85kWh pga rekkevidde (har heldigvis 400v), soltak, skinnseter helst hvite/krem, men kan tåle sorte. 19" felger uansett. Muligens rød eller pearl white. Om det blir P eller S, vet jeg ikke før jeg får priser/spesifikasjoner.
http://www.teslamotors.com/models/options
Jeg er redd du ikke får muligheter for rød bil med hvite skinnseter. Disse er forbeholdt Signature utgavene som har vært utsolgt en stund nå. Det skal vistnok komme en annen rødfarge tilgjengelig neste år.

Nå er det vel slik at de færreste av oss har bestilt ennå, men bare reservert.
Selv sikter jeg etter alt på øverste hylle, Performance såklart, og er villig til å strekke meg meget langt for å få det til. Vi får se hva realitetene viser seg å være den dagen jeg skal konfigurere min bestilling. ::)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cronos

Det blir nok Perfomance på meg. Jeg har heldigvis ingen problemer med finansene, så jeg har ikke sittet og finregnet på dette.

Når man først skal ha verdens beste bil, kan man likesågodt dra til med den beste! :D (Og nei - behovet for Signatur-versjonen var ikke der).

Ellers ser jeg på tech-pakka. Og panoramataket er vel bankers. Så jeg "sparer" inn litt der.
Så får det heller være at jeg betaler 50-60.000 for 1 sekunds raskere aksellerasjon...










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Kristian

Jeg satser på Performance da det er på denne de store pengene "spares" i forholde til avgiftsfritaket. Når vi slipper hk og vektavgift, er det bare å kaste seg på den største batteripakka og mest hk. ;D

På den andre siden, jeg tror det lureste kjøpet er den billigste utgaven, kanskje med en minimum av utstyr. Når denne skal selges brukt, er jeg ganske sikker på at verditapet vil være mye mindre. Den har jo nærmere dobbelt rekkevidde av min Leaf, og den er jeg jo superfornøyd med. Bra nok i massevis.

Å stå på bestillingslisten koster nesten ingen ting bortsett fra konkursrisiko og således tapt innskudd. Når tid for bestilling kommer re-vurderer jeg; synes jeg Performance modellen blir for dyr, vil jeg legge meg i helt andre enden og ta den billigste. Tror jeg. Eller droppe hele greia.  :-[ Men det tror jeg ikke  :D
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

foxy

#14
Sitat fra: jkirkebo på søndag 04. november 2012, klokken 08:21
Sitat fra: Runex på søndag 04. november 2012, klokken 01:44
Blir standardversjonen på meg. Kan vanskelig forsvare å bruke kr. 70-80.000,- ekstra bare for å få et drøyt sekund kjappere aks 0-100 og litt kullfiber i interiøret. Det er jo de siste kronene som er de dyreste. Standardversjonen blir uansett voldsomt mye kjappere enn de bilene jeg er vant med.
Jeg vil også helst slippe de 21" hjulene. Jeg har søkt litt på nettet og funnet ut at et sett med dekk koster en snau månedslønn...

Jeg har også sjekket litt og funnet ut at jeg kan få originaldekkene for 8200,- pr. sett, det er heldigvis langt under månedslønnen min ;)
Dog kommer omlegging i tillegg, kan tenke meg en tusenlapp til ?

8200.- for hele settet montert på bil i Norge? - du har vel glemmt mva, toll og fraktkostnader her?!
I-miev 2011
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA