Hovedmeny

Samsung S22 som digital nøkkel

Startet av ThomasBN, søndag 19. mars 2023, klokken 13:55

« forrige - neste »

ThomasBN

Kona sin Samsung S22 kobler seg ofte av som digital nøkkel på hennes '22 TM3. Alle funksjoner i app er tilkoblet og funker. Skjer hyppigere etter update til 2023.2.12 (12-36 timer) Må i bilen fjerne Samsung S22 under 'Locks', deretter restarte mobil, softresette bil og deretter koble til som digital nøkkel med hjelp av keycard. Min iPhone 13 funker hele tiden. Noen settings på hennes Samsung S22 vi har bommet på? Andre tips?

jlan

Sjekke at app er nyeste versjon (4.18.0-1607)? Evt. avinstallere/reinstallere app?
Battery-Unrestricted
Remove permissions if app is unused-off.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

snakkesalig

Sitat fra: ThomasBN på søndag 19. mars 2023, klokken 13:55
Må i bilen fjerne Samsung S22 under 'Locks', deretter restarte mobil, softresette bil og deretter koble til som digital nøkkel med hjelp av keycard.

du det? Har du prøvd å rett og slett åpne appen før du prøver å åpne bilen? Evnt skru BT av og på i telefonen?

Har hatt samme problem på Samsung-telefoner selv, BT av/på funket som midlertidig løsning, jlan sin løsning ble brukt som permanent løsning. Men om du gjøre alt du beskrev så har du kanskje et mer dyptgående problem?

ThomasBN

Har nå prøvd jlan sine tips:

1. Sjekke at app er nyeste versjon (4.18.0-1607)? Evt. avinstallere/reinstallere app - Utført
2. Battery-Unrestricted - Utført
3. Remove permissions if app is unused-off - Var allerede i 'Off'

Samsung S22 funket som nøkkel i morges, og dersom funker stabilt fremover er det helt nydelig.

Takk for tips 'Snakkesalig'! Åpning av app har vært forsøkt, men ikke bt av/på.

Speeder

Sitat fra: ThomasBN på mandag 20. mars 2023, klokken 12:07
Har nå prøvd jlan sine tips:

1. Sjekke at app er nyeste versjon (4.18.0-1607)? Evt. avinstallere/reinstallere app - Utført
2. Battery-Unrestricted - Utført

Samsung S22 funket som nøkkel i morges, og dersom funker stabilt fremover er det helt nydelig.

Takk for tips 'Snakkesalig'! Åpning av app har vært forsøkt, men ikke bt av/på.

Jeg har S22 og har den siste tiden fra tid til annen måtte skru blåtann av og på for å komme inn i bilen. Startet for noen måneder siden. Skjer kanskje en gang i uken eller så.
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

gjobjo

Hadde S22 og fikk mange problemer som opplyst her, men byttet til Pixel 7 Pro og nå så er det ingen problemer, Samsung spiller ikke på lag nei
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

snakkesalig

Samsung spiller godt på lag, men det forutsetter at man konfigurerer ting riktig, særlig med tanke på strømsparing.
Huawei derimot.. de er særdeles ivrige på strømsparing, og ikke kan du konfigurere bort alt heller.

Kim-

Hadde Samsung S22 i 2-3 måneder før jeg ga opp hele greien, for noe møkk. Go iPhone. Muligens ikke så mange innstillinger og konfigurasjonsmuligheter som Samsug, men iphonen funker helt ypperlig
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Stig-Arne

Tesla har uttalt til meg at de har hatt problemer i senere programvarer med tanke på mobilnøkkel.
Selv hadde jeg ofte problemer her månedene før jul 2022, men det har roet seg nå.

Når jeg hadde problemene så var det igrunn bare å restarte telefonen og alt fungerte en stund, før det plutselig sluttet å fungere igjen.
Men i det siste har det vært stabilt.

svedman

Jeg har en Samsung S20 og startet også å oppleve problemer med mobilnøkkelen for noen måneder siden.
Jeg hadde allerede satt opp Tesla-appen som beskrevet i denne tråden mtp batterisparing osv.

Løsningen for meg er å toggle bluetooth av og på, så virker det igjen en stund.
2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

ThomasBN

Update: Funker fortsatt, kan se ut til jlan sin oppskrift gjør susen!

1. Sjekke at app er nyeste versjon (4.18.0-1607)? Evt. avinstallere/reinstallere app - Reinstallering utført(Hadde siste versjon)
2. Battery-Unrestricted - Endring utført

Model3B

Sitat fra: svedman på onsdag 22. mars 2023, klokken 08:37Jeg har en Samsung S20 og startet også å oppleve problemer med mobilnøkkelen for noen måneder siden.
Jeg hadde allerede satt opp Tesla-appen som beskrevet i denne tråden mtp batterisparing osv.

Løsningen for meg er å toggle bluetooth av og på, så virker det igjen en stund.
Jeg har også S20 FE 5G og den virker elendig etter at enten mobil og/eller bil oppdateres. Ikke vet jeg. Startet for ca 6 mnd tilbake. Før det var det stabilt. Kun 1 løsning virker og det er å re-installere app på telefon og legge til nøkkel på nytt. Da virker det en stund. Ikke lenge. Utrolig irriterende.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA