Hovedmeny

Hjemmelading: "Lading avbrutt"

Startet av snakkesalig, fredag 10. mars 2023, klokken 11:33

« forrige - neste »

snakkesalig

Hei. Lader en '22 Y på en TWCgen3 (16A 3-fas IT).
Den siste uken-ish kommer det feilmeldinger i appen med 1-2 timers intervall under lading: "Lading avbrutt kl xx:xx med batteri på xx%. Hvis uventet, sjekk Kontroller -> Service -> Varslinger i bilen for mer info". Eller noe. Oversatt av meg fra engelsk.

Finner ingen varslinger i bil. Ladingen fortsetter som normalt. Kan ikke se noen indikasjoner hverken på lader eller bil at noe er galt.

Har meldt inn i app, men har noen en formening om hva som er galt? Krisemaksimerer litt, men frykter dårlig kontakt i en kobling mellom sikringsskap og ladeboks som gir vakkel og sporadiske feil, og det vil jeg ikke ha..

jlan

Jeg tviler på at det er vakkel hvis det er regelmessig. Jeg har mer tro på at det er noe hos deg eller i nabolaget som tungstarter og drar ned spenningen, for eksempel en fryseboks eller en varmepumpe. Du kan kanskje overbevise nettselskapet om sette opp en spenningslogger midlertidig?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

snakkesalig

Ehja, log! Der sa du noe.. Jeg logger jo selv spenning i anlegget (rapportert av strømmåleren min til tibber pulse), men her er intet unormalt på gitte tidspunkt.

Men log av strømbruken er mer spennende (hah!). Her kan jeg i alle fall gå tilbake og se nøyaktig når ladingen ble avbrutt.

Så det er to ladesessjoner hvor dette har skjedd nå. En natten 7-8 mars og en natten 9-10 mars.. her er tidspunktene ladingen ble avbrutt:

7-8 mars:
20:46
22:16
23:46
01:16
02:46

9-10 mars:
20:46
22:16
23:46
01:16
02:46

Så nei, definitivt ikke noe "vakkel"... nå ble jeg bare veldig mye mer forvirret.. ideer mottas med takk..

Kim-

Gå inn i servicemodus i bilen og se i alarmhistorikken. Der ligger det nok et svar
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

oroar

Var litt det samme hos meg også.
Det kom av dårlig kontakt i ladekontakten i bilen.
Tesla byttet hele innmaten så ble det bra.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

snakkesalig

Tja. Tesla avslo og stengte service-requesten min med beskjed om å ringe support for å få hjelp til å feilsøke TWC pr telefon..
De kunne i det minste oppgitt telefonnummeret de vil jeg skal ringe da.

geear

Har ikke lagret nummeret, men her er iallfall supporten som håndterer TWC. De har ringt meg opp direkte (fra utlandet).

chargingsupportemea@tesla.com

Kim-

Har du prøvd å gå inn i service modus når den stopper??

Der er det også en egen meny du kan se alt av status fra laderen på
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

snakkesalig

Sitat fra: Kim- på søndag 19. mars 2023, klokken 20:06
Har du prøvd å gå inn i service modus når den stopper??

Har leita etter feilmeldinger i service-menyen i ettertid, men har ikke sittet å sett på skjermen i påvente av at lading skal feile, nei.
Skal prøve.

Sitat fra: geear på søndag 19. mars 2023, klokken 18:03
Har ikke lagret nummeret, men her er iallfall supporten som håndterer TWC. De har ringt meg opp direkte (fra utlandet).

chargingsupportemea@tesla.com

Takk for tips, skal sende epost.
Hadde plan om å logge meg inn via wifi på TWC for å sjekke evnt feillogg der selv, men nå har jeg prestert å kaste esken og manual der wifi-passord var oppgitt, så nå kommer jeg meg ikke inn... tips der?
Edit: Løste seg, "Trouble shooting process" her har eget steg for "lost password": https://www.tesla.com/support/gen-3-wall-connector-troubleshooting

(forøvrig har jeg mindre og mindre trua på feil med bil eller TWC med tanke på at jeg kan stille klokka mi etter når det feiler, men tenkte å få eliminert alt av andre feilkilder før jeg begynner å mase på nettselskap eller lokal elektrikker)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA