Hovedmeny

Ettermontering elektrisk bagasjelokk

Startet av tgmachine, torsdag 09. mars 2023, klokken 09:36

« forrige - neste »

tgmachine

Hei,

Jeg leste "rykter" på Google for 1,5 år siden at Tesla skulle begynne å tilby ettermarked-montering av elektriske bagasjelokk til 2018-2020(1) modeller av Model3. Vet at tredjepart leverandører gjør dette, men vil helst at Tesla skal mht. garanti o.l.

Noen som vet om dette kommer til Europa? Jeg har ikke lest om det siden.

-tgmachine

OlaM

Det finnes ikke og det kommer aldri til å finnes, inkludert garanti altså. Hvis det virkelig er viktig, selg bilen som mangler det og kjøp en som har det.
'21 3LR

tgmachine

Sitat fra: OlaM på torsdag 09. mars 2023, klokken 10:14
Det finnes ikke og det kommer aldri til å finnes, inkludert garanti altså. Hvis det virkelig er viktig, selg bilen som mangler det og kjøp en som har det.

Er vel garanti på en jobb som et firma utfører :P Bilen er utenfor garanti mars neste år. Spørsmålet var om noen visste om Tesla kom til å tilby det - ikke i kontekst av en garanti.

-tgmachine

OlaM

Det var egentlig det jeg svarte på, jeg kunne vært mer tydelig der. Tesla kommer helt sikkert ikke til å tilby noe sånt. Det har ikke vært et pip av kredible rykter i den retningen og de har også en rimelig konsekvent historikk på å ikke ettermontere tilsvarende endringer. Når nybilgarantien går ut er det jo bare å slå seg løs.
'21 3LR

Daniel_0007

Tesla i kina gjør det faktisk for kinesere, hvorfor de ikke har lansert det overalt aner jeg ikke, trolig fordi servicesentrene har nok å gjøre

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-power-tailgate-retrofit-price-video/
Model 3 2019 LR Rwd

Handyman

Sitat fra: Daniel_0007 på torsdag 09. mars 2023, klokken 11:04
Tesla i kina gjør det faktisk for kinesere, hvorfor de ikke har lansert det overalt aner jeg ikke, trolig fordi servicesentrene har nok å gjøre
https://www.teslarati.com/tesla-model-3-power-tailgate-retrofit-price-video/
Det er nok bare fordi kineserne ikke rekker opp til luka når den er åpnet ;-) Sorry!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Sitat fra: OlaM på torsdag 09. mars 2023, klokken 11:04
... Det har ikke vært et pip av kredible rykter i den retningen og de har også en rimelig konsekvent historikk på å ikke ettermontere tilsvarende endringer...
Tjah, de tilbyr jo ettermontering av 4G, MCU2, HEPA luftfilter, CCS og sikkert andre ting jeg ikke kom på i farten, så er ikke enig med deg i at de har noen konsekvent historikk på sånt. Tvert i mot så vet jeg ikke om andre som tilbyr oppgradering til 4G eller nyere type infotainment som en ferdig priset standardpakke. Opp gjennom tidene har jeg ettermontert mye utstyr i biler, oppgradert infotainment osv., spesielt i BMW, men det har alltid vært rene DIY-jobber som er mer støttet av communities online enn BMW selv.

Syklist

Hvorfor ettermontere dette? Ser minimalt behov for det på Model-3 som har et lett og velbalansert bagasjelokk.  Det er også en mulig feilkilde.  (Min hang seg opp en gang på midten, men funket igjen etter stenging og åpning.)

Vil tro at dette er en "feature" med tanke på det kinesiske og amerikanske markedet.  Eneste fordel er at en ikke blir møkkete på handa dersom bilen er skitten.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

geear

Et fjerde hjul er også en ekstra mulig feilkilde, skal vi gå for trehjulte biler igjen heller?

snakkesalig

Sitat fra: Syklist på fredag 10. mars 2023, klokken 13:50
Hvorfor ettermontere dette? Ser minimalt behov for det på Model-3 som har et lett og velbalansert bagasjelokk.  Det er også en mulig feilkilde.  (Min hang seg opp en gang på midten, men funket igjen etter stenging og åpning.)

Vil tro at dette er en "feature" med tanke på det kinesiske og amerikanske markedet.  Eneste fordel er at en ikke blir møkkete på handa dersom bilen er skitten.

Alltid facinerende med mennesker som ikke forstår at andre kan ha andre behov enn en selv.

"Piggdekk? Nei det trenger du ikke. Jeg har klart meg 30 år uten".

jlan

Folk har forskjellige behov ja, men jeg synes egentlig det var greit å ikke ha det. Det er jo alltid en viss riskiko for at luken blir stående helt åpen. En i familien kjøpte en brukt Tesla og fikk feil bil inn i appen. Sjefen til selgeren fant bilen sin vidåpen dagen etter...   
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA