Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny drakt på forumet!

Startet av Elbilforum admin, tirsdag 07. mars 2023, klokken 01:24

« forrige - neste »

turfsurf

Som andre, savner tapatalk. Må bruker RSS leser nå, og den støtter ikke threading...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: goggo på tirsdag 04. april 2023, klokken 09:11
Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 02. april 2023, klokken 19:46
SitatDet er håpløst å skulle bla gjennom tilsvarende deltema på mobil for å se om noen har lagt til nye innlegg. Det er det jeg mener må komme på plass for å gjøre mobilen like brukervennlig som pc på forumet.

Marsto :+1: ja jeg ser ditt poeng når jeg så de to bildene dine
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 04. april 2023, klokken 08:03
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 04. april 2023, klokken 08:02
Sitat fra: DagfinnN på torsdag 23. mars 2023, klokken 18:45Fint med oppdatering, men savner en av de mest brukte funksjoner. Siste 100 meldinger.
Klikker jeg på "uleste innlegg" kommer jeg bare til "uleste emner". Bug?

DagfinnN, er det denne lenken under du tenker på med 10 siders oversikten, den som heter « Nyeste innlegg»?

Du skriver.... «savner en av de mest brukte funksjoner. Siste 100 meldinger.»

Nyeste innlegg
https://elbilforum.no/index.php?action=recent;start=0

Se der ja. Denne linken hadde det vært fint å få tilbake en knapp for på forsiden, denne brukte jeg ofte før den forsvant.

F.eks når jeg legger inn en ny post så liker jeg å gå tilbake etterpå for å se om det er noen skriveleifer jeg må rette, og da er denne linken den letteste måten å finne tilbake posten (Den er jo ikke "ulest" for meg, så "ulest" knappen funker jo ikke) :)

mvh
Hugo

Det er mulig å stille inn hvordan forumet skal virke etter at du har lagt inn et innlegg. Jeg har endret denne fra å lukke tråden, til å åpne siden.

Da får jeg med innlegget mitt, og ser med en gang om jeg har skriveleif eller noe er skrevet dårlig formulert, feil rekkefølge på punktene eller at jeg har glemt å skrive noe jeg tenkte på.

Eller om jeg skulle sitte på jobb med både min Surface Pro og jobb-PC, med samme tastaturet, og klarer å legge inn et uferdig innlegg fremfor å få skiftet tastaturet over til jobb-PC og skrive der.

Det skjer nemlig, spesielt når jeg har kveldsvakt, nattevakt eller helg. På dagtid er det sjeldent mulig å multitaske slik, så det er sjeldent et problem på den tiden av dagen....  8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

1317142119

SitatKan du sjekke om dette er bedre her?
https://stage.elbilforum.no/index.php?rtbi=right
Litt usikker på hva jeg skal se etter. Fiat ligger der uten noe innhold :P

Electric cars in Norway

Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 04. april 2023, klokken 17:52Litt usikker på hva jeg skal se etter. Fiat ligger der uten noe innhold :P
Testmiljø.

1317142119

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 06. april 2023, klokken 11:54
Sitat fra: 1317142119 på tirsdag 04. april 2023, klokken 17:52Litt usikker på hva jeg skal se etter. Fiat ligger der uten noe innhold :P
Testmiljø.
Det er jeg klar over, men jeg skjønner ikke hva jeg skal se etter.

Warlock

Vedlegg som puttes inline i tekst vises også i fullskala på slutten av innleggene etter oppdateringen, det var ikke slik på gammel versjon, og det ser ikke bra ut slik det er nå...

Electric cars in Norway

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 06. april 2023, klokken 18:10
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 06. april 2023, klokken 11:54
Testmiljø.
Det er jeg klar over, men jeg skjønner ikke hva jeg skal se etter.
131....Jo da....det ser du 👍 se de to bildene på hhv prod - test og rød markering - så ser du det. Tekst om Fiat er borte på test/utviklingsmiljøet.

Warlock

Best den varianten med "Siste innlegg" og "Delforum", den andre er bare masse bortkastet luft og scrolle/klikkehelvette...

Electric cars in Norway

Sitat fra: Warlock på lørdag 08. april 2023, klokken 12:14Best den varianten med "Siste innlegg" og "Delforum", den andre er bare masse bortkastet luft og scrolle/klikkehelvette...
Jeg er enig med deg  :+1:

Elbilforum admin

Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. mars 2023, klokken 21:13Har jeg nevnt st Tapatalk hadde vært greit å kunne bruke??  :angel:

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. april 2023, klokken 11:05Som andre, savner tapatalk. Må bruker RSS leser nå, og den støtter ikke threading...

Kan de gå inn på stage å sjekke om tapatalk fungerer og komme med tilbakemelding?

Lenke:  https://stage.elbilforum.no/index.php?rtbi=right

Counterpointer

Sitat fra: Elbilforum admin på tirsdag 11. april 2023, klokken 16:44
Sitat fra: Counterpointer på fredag 31. mars 2023, klokken 21:13Har jeg nevnt st Tapatalk hadde vært greit å kunne bruke??  :angel:

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 04. april 2023, klokken 11:05Som andre, savner tapatalk. Må bruker RSS leser nå, og den støtter ikke threading...

Kan de gå inn på stage å sjekke om tapatalk fungerer og komme med tilbakemelding?

Får fremdeles ikke logget på elbilforum via Tapatalk.

Linken fører til innlogging på web?? Der får jeg ikke logget inn.

Ulvis

Sitat fra: Elbilforum admin på tirsdag 11. april 2023, klokken 16:44

Eg valgte nettopp 'unfollow' for Elbilforum i Tapatalk og la den til på nytt. Men fekk fortsatt feil. Dvs, eg klarte heller ikkje å legge den til på nytt, feilen kjem i det eg prøver å velge gruppa etter å ha søkt den opp.
Android på Samsung. Tapatalk v.8.8.39

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

RJK

Virker som bildelenke-taggen ikke liker at man faktisk bruker beskrivelsesfeltet.

Ser fint ut i det man legger det inn i innlegget man skriver, så blir det bare vas når man legger til beskrivelse

F.eks. denne, lagt inn uten beskrivelse først, og så med:

https://www.aliexpress.com/item/1005004252678121.html?pdp_npi=2%40dis!EUR!%E2%82%AC%2090.22!%E2%82%AC

Parcel shelf + camping table

EDIT: sjekk denne:

https://elbilforum.no/index.php?topic=63818.0;topicseen

Se vedlegget her, for hvordan det blir seende ut:

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Warlock

Ser ut som den regner om %-hexverdier til tegn (url-encoding), noe den ikke burde gjøre, og du får for mange "fnutter" rundt om. Fin bug det der ja... (For aliexpress-linker kan du faktisk kutte ut alt etter ?-tegnet)

Det er uansett problemer med vedlegg, ofte dukker ikke knappen for å legge til vedlegg opp, og bildevedlegg vises som bile en ekstra gang om man velger å legge det inn i teksten.

Electric cars in Norway

Sitat fra: AndreasBS på tirsdag 04. april 2023, klokken 10:27Vi jobber med det, lover!

Andreas👍 noe helt annet....vet du hva som skjer i denne bilde saken? Se bilde og lenke...

Det er trist synes jeg hvis viktig kompetanse om Elbiler generelt og DIY spesielt bare «kastes ut med badevannet» på grunn av web oppgraderinger/nytt program/IKT forhold osv.

Kan dette med bilde gjenopprettingen fixes eller er det helt umulig?

https://elbilforum.no/index.php?topic=28396.25

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA