Hovedmeny

Vått langs bakluke pakningen

Startet av Radial, lørdag 25. februar 2023, klokken 23:29

« forrige - neste »

Radial

Er såpass heldig at madammen vasker sin egen bil  8)
men her om dagen så jeg at det lå litt vann i terskelen til bagasjerommet, litt vann nede ved dørpakningen og selvsagt litt vann på bagasjeromsmatta.

Er en barnevogn som går inn og ut av dette bagasjerommet daglig, så ikke veldig overrasket over vann på bagasjeromsmatta siden det tross alt følger med litt snø inn,  men fuktighet på terskel og dørpakning var noe snodig...og særlig rett etter en vask.

Noen som vet av "kjente feil" på bakluka til Y fra Kina?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Hvis det er i sprekken mellom gummipakningen og plastdekslet, så er jo det et sted det lett havner snø/is/vann. Det vil nok også ta svært lang tid før det tørker ut av seg selv
Sjekk at det er helt tørt før bilen vakses neste gang, og sjekk om det fortsatt er tørt etter vasking.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Radial

Ja, er sprekken nede ved pakningen nedi der, samt de nedsenkingene til disse gummiskruene til bakluka.

Var litt rester av noe vann på undersiden av plasten på bakluka også der stengeknappen er.. nesten så jeg lurer på om høytrykkspyler'n har klart å trykke vann gjennom pakningen og inn.

Sjekker igjen neste gang, men tenkt høre om andre har hørt om lignende.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

e-h

Vi har fått dette av snøvær på fjellet når vi tar ut og inn utstyr. Tørker «aldri» opp av seg selv så jeg har tørket med håndkle den gangen. Har ikke skjedd siden ved vaske eller noe så er nok bare oppsamling av smeltet snø.

Facet

Jeg har samme problem. Lekker også vann inn gjennom låsen og ned i brønnen, spesielt på motorvei etter regn, snø, osv. Jeg har meldt det inn som serviceforespørsel.
2022 Tesla Model Y Performance
2020 VW e-Golf

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA