Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av HHF, fredag 16. november 2012, klokken 20:35

« forrige - neste »

HHF

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

cra

Man kan selvsagt glede seg, men med veibyggingsviljen her til lands trur jeg ikke vi skal være forbauset om vi ikke ser dette i vår levetid.  :-\  Jeg venter fortsatt på flyvebilen som Fridtjof Arngren lovet meg for 25 år siden. Litt rart at ikke politikerne har subsidiert den, siden de ville slippe å bygge veier i det heletatt hvis alle hadde slike.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Arngren og Veimyndighetene her ligner litt på hverandre når det kommer til leveringshastighet, men forskjellen er vel at Arngren ihvertfall har hatt visjoner i alle år   ;-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Griffel

#3
Sitat fra: HHF på onsdag 31. oktober 2012, klokken 09:17
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10062745
Nå er jo dette omtalt som en visjon uten noen konkret analyse eller beskrivelse. Altså noe som kanskje kan finne sted en gang i framtiden om en ikke finner på noe annet og smartere.
Jeg tror nok sikkert vi får se systemer for induktiv lading av batteribusser på holdeplasser om ikke så lenge. Og ganske sikkert vil noen vil kaste bort energi og penger for å slippe å plugge inn en stikkontakt når de setter batteribilen i garasjen. I begge tilfelle står mottager stille rett over sendespolen. Å flytte sendereffekt i samme hastighet som bilen er utrolig mye mer komplisert og dyrere. Husk at dette er framtids-ideer fra et designfirma som har hørt at induktiv lading er mulig, det er ikke et firma som utvikler slikt (ikke noe galt idet, men 5 år fra noen presenterer dette som en idee til en slik vei kan bygges er utrolig optemistisk)

Innen dette bilr aktuelt har vi superkondensatorer eller brenselceller som vil snu opp ned på alt vi mener om elbiler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

SitatInnenfor en femårsperiode skal det også, hvis det nederlandske konseptet «Smart Highways» får fullt gjennomslag, kunne lade en elektrisk bil mens den kjører på den helt spesielle veien.

Det er vel hvis'et som er nøkkelen her. Har lest om heis til månen (i Illustrert vitenskap, trur jeg det var) som etter min mening virker mer sannsynlig enn at vi skal få oppleve dette. Desverre.

Da har jeg mer tro på bull-lading på holdeplasser og slikt som Griffel skisserer. Hadde så klart vært snertent i garasjen også, men jeg tror jeg kan lønne en eller annen stakkar til å plugge inn og ut for meg samt vaske vinduer og lykter til en langt rimeligere penge.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elbil fundamentalist

Er ikke trådløs fremdrift fremtiden. Akkurat som svevetogene, kan bilene trekkes fremover om de har en magnet under bilen (selv om ikke svever) Kraftfeltet i veibanen blir da som en elmotor "rullet ut" om elbilen trenger lading, gjør den det med regenerering. Vanlige biler kan også trekkes frem av dette systemet antakelig om det ikke blir for tung installasjon på bilen.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA