Kabin kamera med dogmode etter update?

Startet av Iluvmyup, lørdag 18. februar 2023, klokken 16:51

« forrige - neste »

Iluvmyup

Hei, driver å feilsøke bilen etter update. Merket at kabin kamera som skulle bli aktivert ved seneste update ikke finnes hos meg. Innstillingen kommer helt enkelt ikke opp. Tenker derfor at noe kan ha gått feil ved updaten. Noen andre som opplever detsamme ?

førategangtesla

Sitat fra: Iluvmyup på lørdag 18. februar 2023, klokken 16:51
Hei, driver å feilsøke bilen etter update. Merket at kabin kamera som skulle bli aktivert ved seneste update ikke finnes hos meg. Innstillingen kommer helt enkelt ikke opp. Tenker derfor at noe kan ha gått feil ved updaten. Noen andre som opplever detsamme ?

Hvilken versjon er du på nå?

Iluvmyup

2022.44.30

Den er jo eldgammel hvis du googler d. Men norge er langt bak i køen virker det som.

førategangtesla

Sitat fra: Iluvmyup på lørdag 18. februar 2023, klokken 20:00
2022.44.30

Den er jo eldgammel hvis du googler d. Men norge er langt bak i køen virker det som.

Har du oppdatert appen også?

Du går inn på sikkerhet og sjåfører og velger se live kamera?
Du må også godkjenne i bilen i menyen at du vil se live kamera for å få det til å fungere.

Iluvmyup

Ja, jeg har sentry mode med mobiltilgang og ser alle kameraer utenom kabin kamera. Gikk inn på googleplay som bare viser "åpne", så jeg tror jeg har senest version av appen.

Lyden er blitt mongo etter updaten, derfor jeg håper det har skjedd noe feil under installasjonen som gjør dette, inklusive manglende kabin kamera. Driter egentlig i selve kabin kamerat i seg selv dog :) Det er ren lyd jeg er ute etter som en som kjører minst 2 timer pr dag. Slitsomt å sitte på motorveien å høre på hjul og vind støy, når jeg heller kan høre på ren musikk...

Kim-

Når sentry mode er på kan du trykke på "live kamera" og velge kamera i kupeen. Har du godtatt alt i bilen? Det er noen valg om å tillate filming og slikt mener jeg
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Iluvmyup

Japp, sentry mode på med mobil tilgang. Som sagt får jeg alle kameraer utenom cabin camera på mobilen.

Handyman

Sitat fra: Iluvmyup på lørdag 18. februar 2023, klokken 20:00
2022.44.30

Norge er da ikke bak i køen. Det er ikke sjelden at nordmenn er blant de aller første til å få nye versjoner.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Iluvmyup

Denne updaten er fra desember, det har kommet mange siden dess, 13 stk.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/

Har du noe å referere til når du sier at vi er tidlig ute med updates?

Handyman

Sitat fra: Iluvmyup på søndag 19. februar 2023, klokken 19:28
Egen erfaring og innlegg her på forumet. Det tar aldri lang tid fra en ny versjon er registrert til nordmenn får dem.
At Norge generelt ligger bak tror jeg lite på. Det er derimot store individuelle forskjeller og noen ganger henger noen biler langt bak. Systemet for utsending er ikke kjent i detalj, og virker ofte helt tilfeldig. 

Kim-

Sitat fra: Iluvmyup på søndag 19. februar 2023, klokken 15:48
Japp, sentry mode på med mobil tilgang. Som sagt får jeg alle kameraer utenom cabin camera på mobilen.
Da har du ikke godkjent at data sendes ut av bilen. Ligger på programvare helt nederst tror jeg. «Deling av data»  noe i den dur
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

AlexØ

Sitat fra: Iluvmyup på søndag 19. februar 2023, klokken 19:28
Personlig har jeg 3 ganger det siste året fått oppdateringer som ikke har vert meldt på sider som notateslaapp.com enda..   men jeg har også til tider havnet opptil 2måneder etter

KjellAtleJohnny

Helt tilfeldig når man får oppdateringer. Fikk bilen i sommer og fikk oppdateringer med en gang helt til 2023.2.0.5. Ikke fått .10, .11, eller .12.

Håper vi får blandet bremsing. Måtte kjøre en tur i trackmode uten regenerering for en bremsevask da bremsene var blitt brune nok til at jeg fikk spørsmål om det av bekjente som gikk forbi bilen.

Handyman

Sitat fra: KjellAtleJohnny på onsdag 22. februar 2023, klokken 16:55
Helt tilfeldig når man får oppdateringer. Fikk bilen i sommer og fikk oppdateringer med en gang helt til 2023.2.0.5. Ikke fått .10, .11, eller .12.

Håper vi får blandet bremsing. Måtte kjøre en tur i trackmode uten regenerering for en bremsevask da bremsene var blitt brune nok til at jeg fikk spørsmål om det av bekjente som gikk forbi bilen.
Bilen pusser uansett bremsens selv. Skiver kan blir brune på noen timer ved de rette forholdene. Gravrust på skivene forelommer "aldri" på Tesla.

Iluvmyup

Ja, har plutselig for 2 updates på 2 dager. Er nå 100% ajour i fh til USA :) Den hoppet sikkert over 12 updates...

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA