Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vil Tesla skru av parkeringssensorene?

Startet av Grenadier, onsdag 15. februar 2023, klokken 11:46

« forrige - neste »

Grenadier

Hei, på youtube-video jeg så (dessverre finner jeg ikke tilbake til den..) opplyste youtube-testeren at Tesla i USA hadde skrudd av parkeringssensorene på bilen hans. Noen som er kjent med dette? Jeg håper da virkelig ikke at vi som har Model Y med sensorer blir tvunget over på kamera-løsningen? Har glede av sensorene hver gang jeg bruker bilen.

Noen som kjenner til dette?

Kim-

Har det noe betydning hvis kameraene gjør en like god jobb at du ikke merker forskjell?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Moas

2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Daniel_0007

Vel de har skrudd av radaren for folk som har det så er rimelig sikker på at parkeringsensor blir skrudd av etterhvert og, blir og mindre linjer med kode enn hvis man skal begynne å ha forskjellige kode på forskjellige modeller, har vel nok med å differensiere hw2,hw3 og snart hw4 biler.
Model 3 2019 LR Rwd

Tomas_v

Sitat fra: Kim- på onsdag 15. februar 2023, klokken 11:47
Har det noe betydning hvis kameraene gjør en like god jobb at du ikke merker forskjell?

Like god jobb i California, ikke i landene med snø og regn.

Tomas_v

Sitat fra: Moas på onsdag 15. februar 2023, klokken 13:06
Skrus p sensorene av så selger jeg min tesla.

Er det ikke bedre å kontakte Forbrukertilsynets, hvis flere tusen vil gjøre dette de må slå USS tilbake på.

Grenadier

Sitat fra: Kim- på onsdag 15. februar 2023, klokken 11:47

Hvis man ikke merker forskjell vil det ikke gjøre meg noe som helst. Men: Etter noen mils kjøring i saltlake-veier på Østlandet, ser man ingenting gjennom ryggekameraet. Så da vil vel Tesla vision heller ikke se betongblokken jeg holder på å rygge inn. Sensorene, derimot, funker strålende i lys, mørke og med tildekket kamera. Kjipt hvis de finner på å skru dem av. Men jeg har altså ikke noe spes info om det, annet enn at det ble sagt i en test (som egentlig handlet om de nye comfy-støtdemperne som skal være kommet på LR i USA).

Klykken

Kommer helt an på hvordan de velger å løse kameradeteksjonen. Altså hvis bilen tegner opp området du passerer (med alle tilgjengelige kamera) før du rygger inn, vil ikke et skittent kamera bak utgjøre noe. Gjenstår å se, så ikke døm dette nord og ned før dere har sett hvordan det blir.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

k1

For mye krisemaksimering og "teorisering" rundt dette med skitne kameraer her på forumet imo. La oss se hva løsningen blir før vi svartmaler noe som helst.

Elektro12

Fra hjemmesiden, jeg merker meg "for øyeblikket":

SitatVil biler utstyrt med ultrasoniske sensorer bli fratatt denne funksjonaliteten?
For øyeblikket har vi ikke tenkt å fjerne funksjonaliteten til de ultrasoniske sensorene i den eksisterende bilparken vår.

hELgenen

Sitat fra: k1 på onsdag 15. februar 2023, klokken 15:32
For mye krisemaksimering og "teorisering" rundt dette med skitne kameraer her på forumet imo. La oss se hva løsningen blir før vi svartmaler noe som helst.

Ja,kundene av FSD har jo blitt godt vant til å vente. En ting er å levere ut biler uten sensorer MEN MED løsning for kamera.Noe helt annet er å levere ut biler UTEN sensor og UTEN løsning for kamera.

Å kjøpe bilen med en løsning enten med eller uten sensorer er helt ok ,men akkurat nå vet ingen hva det blir. Og det er jo her Tesla går sine egne veier og skaper usikkerhet. Hadde man lovet at løsning vil komme innen dd.mm.yyyy så hadde de solgt mange flere biler. Men Tesla tør,vil eller kan ikke. Og det er bare trist som f...

k1

Sitat fra: hELgenen på onsdag 15. februar 2023, klokken 16:13

Ja,kundene av FSD har jo blitt godt vant til å vente. En ting er å levere ut biler uten sensorer MEN MED løsning for kamera.Noe helt annet er å levere ut biler UTEN sensor og UTEN løsning for kamera.

Å kjøpe bilen med en løsning enten med eller uten sensorer er helt ok ,men akkurat nå vet ingen hva det blir. Og det er jo her Tesla går sine egne veier og skaper usikkerhet. Hadde man lovet at løsning vil komme innen dd.mm.yyyy så hadde de solgt mange flere biler. Men Tesla tør,vil eller kan ikke. Og det er bare trist som f...

Forventet ikke noen positiv spin-off eller vinkling om noe som helst fra Tesla fra deg nei...

hELgenen

Sitat fra: k1 på onsdag 15. februar 2023, klokken 16:57

Forventet ikke noen positiv spin-off eller vinkling om noe som helst fra Tesla fra deg nei...

Alle produsenter som gjør slik må jo regne med at noen reagerer.

VW har store SW problemer og fortjener naturligvis pepper for det. Jeg kan forbanne VW for dette i alle forum uten at noen reagerer,men påpeker en noe negativt om Tesla steiler jo noen hele tiden. Der ting kan bli bedre burde jo alle ha interesse av å få dette kommunisert bredt slik at produsenten kan ta tak i ting.

DagfinnN

Sitat fra: k1 på onsdag 15. februar 2023, klokken 16:57

Som vanlig er det ikke teslaeiere som uttaler seg mest kritisk til Tesla. Lurer på hva agendaen er ... eller ... lurer egentlig ikke.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

DagfinnN

Sitat fra: hELgenen på onsdag 15. februar 2023, klokken 17:30

VW har store SW problemer og fortjener naturligvis pepper for det. Jeg kan forbanne VW for dette i alle forum uten at noen reagerer,men påpeker en noe negativt om Tesla steiler jo noen hele tiden.
Hva kan det komme at tro? Kanskje fordi du benytter enhver anledning til å snakke ned Tesla. Jeg har ikke sett at du har gjort det samme mot VW.
Fatter ikke hvorfor eiere av andre merker blander seg inn i diskusjonen. Overlat dette til Tesla-eiere. Klarer de ikke det og ordne opp i dette, går det kun utover Tesla-eiere.
Om jeg som Tesla-eier hadde begynt å snakke ned ID-4 ville det nok ha blitt baluba. Jeg har aldri gjort det, men andre Tesla-eiere har gjort. Det ble bråk ja.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA