Hvor mange ny-bil-kjøpere (22/23) har betalt for FSD?

Startet av Link, fredag 10. februar 2023, klokken 23:26

« forrige - neste »

Link

Hei! Jeg er, enkelt og greit, interessert i å vite hvor aktuelt FSD (eller EAP) er for Y-kjøpere i dag og sikter meg inn på de som har handlet ny bil det siste året. Det grunner egentlig ut i at jeg lurer på hvor stor tro folk har på FSD og om folk fortsatt er villige til å betale ekstra for potensielle funksjoner. Skriv gjerne noen tanker.

Kim-

Bestilte med EAP, men grunnet alt som forsvant pga USS så avbestilte jeg den pakken
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Håkonpåkan

Sitat fra: Kim- på fredag 10. februar 2023, klokken 23:41
Bestilte med EAP, men grunnet alt som forsvant pga USS så avbestilte jeg den pakken

Hei jeg tenker det samme, men finner ikke ut hvor jeg endrer bestillingen.. Har ikke fått VIN..

turfsurf

Kjøpte med FSD, men det er kun fordi at det er en gammel bestilling, EAP var ikke ett valg, og FSD var ikke fullt så dyrt. Hadde jeg bestilt nå hadde det blitt standard. Hadde savnet NoA/Auto lane change, men kunne fint levd uten.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Autowinder

Jeg kjøpte FSD på forrige bil TM3 i 2019. Kostet 36K kr dengang mener jeg å huske. Kan ikke si den ga høyere pris ved salg, kanskje at fikk tilslag fra kjøper lettere. Kjøremessig ga den meg ikke noe ekstra enn det du får ved å aktivere FSD Beta prøverversjon som alle TMY har standard med av/på valg. Har kjørt med det påslått i 14 mndr og bruker det veldig sporadisk ved behov.

For meg er FSD foilware for norges del og har kun nytte på motorveier og brede andre veier med moderate svinger. Mange veier er dårlig merket/slitte markeringer og bilen trekker alltid litt til høyre der påkjøringsfelt møter veien du er på, hvor de siste 100 meterne er bredere og mangler stiplet skille.

Vil vel driste meg til å si at det foilware fortsatt, og om hardware i bilen er gått ut på dato/blitt for gammelt til å støtte nyere SW om det kommer i ikke-beta versjon en gang i fremtiden.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Sandvika

Sett de pengene i Teslaaksjer istedenfor og ikke tenk på dem. Om/når Tesla lykkes med FSD så vil aksjene ha stige mer enn det koster å ettermontere. Dette er ikke et generelt råd om å investere i Teslaaksjer, men et råd mot å kjøpe FSD nå....

MinID

Sitat fra: Håkonpåkan på lørdag 11. februar 2023, klokken 11:09
Sitat fra: Kim- på fredag 10. februar 2023, klokken 23:41

Hei jeg tenker det samme, men finner ikke ut hvor jeg endrer bestillingen.. Har ikke fått VIN..

Enten sender du inn mail til kontaktperson. Eller på linken edit design på konto siden på nettet.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Håvar

Dersom totalpris på bilen uten EAP/FSD kommer over momsgrensa koster EAP 37000 og FSD 75 000 kr.
Hadde begge pakkene kostet halvparten av hva de gjør ville jeg vurdert det, gitt at autopark og summon virker igjen.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Handyman

Sitat fra: Håvar på mandag 13. februar 2023, klokken 16:28
Dersom totalpris på bilen uten EAP/FSD kommer over momsgrensa koster EAP 37000 og FSD 75 000 kr.
Hadde begge pakkene kostet halvparten av hva de gjør ville jeg vurdert det, gitt at autopark og summon virker igjen.
Summon virker som bare det på vår Y, autopark har jeg ikke sjekket i det siste. Tidligere har det i alle fall vært tregt .
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Håvar

2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Handyman

Sitat fra: Håvar på tirsdag 14. februar 2023, klokken 07:32
Har du bil uten ultralydsensorer?
Nei. Og der er du helt sikkert inne på noe sentralt, som jeg ikke tenkte på. Takk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA