Hovedmeny

Elektrisk / Auto Frunk

Startet av Nimrad, torsdag 09. februar 2023, klokken 11:32

« forrige - neste »

Nimrad

Er det noen som har installert Auto / elektrisk frunk på Model Y? Erfaringer eller tips? Jeg har sett en del på div youtube-videoer, men tipper 90% er sponsa reklamevideoer basically, så må liksom ta alt med en klype salt. Jeg har veldig lyst å få det installert når jeg får min Model Y til sommeren da halve bagasjerommet vårt brukes permanent av hunden. Pluss, det er jo superpraktisk med et rom til matvarer som faktisk holder lavere temperatur når vi skal til hytta og vil unngå å handle på dyr joker oppe ved hytta.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

kodax

Jeg har det på X-en og det fungerer ypperlig.
Bare pass på at det lukker seg skikkelig. Jeg hadde en opplevelse der det lå for mye i frunken og da jeg kom opp i litt fart så gikk panseret opp. Skjermen på bilenviste ikke at det var åpent siden låsen lukker seg automatisk med denne løsningen. Så, manuell sjekk hver gang for å sjekke panseret flukter:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Nimrad

Sitat fra: kodax på torsdag 09. februar 2023, klokken 13:13
Jeg har det på X-en og det fungerer ypperlig.
Bare pass på at det lukker seg skikkelig. Jeg hadde en opplevelse der det lå for mye i frunken og da jeg kom opp i litt fart så gikk panseret opp. Skjermen på bilenviste ikke at det var åpent siden låsen lukker seg automatisk med denne løsningen. Så, manuell sjekk hver gang for å sjekke panseret flukter:)
Monterte du selv eller hos forhandler? Bor i Stavangerområdet, og ser kun østlandske butikker som selger, så ligger an til at jeg helst må montere selv.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

kodax

Monterte selv. Relativt greit, men man skal ikke ha 10 tommeltotter.
Model Y - Model 3

Charlie

Sitat fra: Nimrad på torsdag 09. februar 2023, klokken 11:32
Er det noen som har installert Auto / elektrisk frunk på Model Y? Erfaringer eller tips? Jeg har sett en del på div youtube-videoer, men tipper 90% er sponsa reklamevideoer basically, så må liksom ta alt med en klype salt. Jeg har veldig lyst å få det installert når jeg får min Model Y til sommeren da halve bagasjerommet vårt brukes permanent av hunden. Pluss, det er jo superpraktisk med et rom til matvarer som faktisk holder lavere temperatur når vi skal til hytta og vil unngå å handle på dyr joker oppe ved hytta.

Nei, men jeg har en pakke av typen Hansshow liggende som jeg skal selge rimelig. Solgte Y´en før jul og fikk aldri tid til å montere den. Send PM om noen har interesse....

ronnynilsen

Sitat fra: Nimrad på torsdag 09. februar 2023, klokken 11:32

Her er en en youtube-video av en som har prøvd elektrisk frunk på Model Y:
https://www.youtube.com/watch?v=_0HXG9ocGXo

Har vært fristet selv, men tenker jeg står over intill det kommer noe som er mere pålitelig.
Tesla model Y LR 2022

Nimrad

Sitat fra: ronnynilsen på fredag 10. februar 2023, klokken 09:58
Har vært fristet selv, men tenker jeg står over intill det kommer noe som er mere pålitelig.
Jeg ser at den som Bilkomponenter har, har fått 5 stjerner av alle 4 som har lagt inn anmeldelse.
Det er denne:
https://www.youtube.com/watch?v=-sKD04uq7VI
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

snakkesalig

Jeg forstår ikke at noen tørr gjøre så store inngrep på en bil som er under nybilgaranti, i alle fall ikke med en bilfabrikant som er kjent for å være litt kranglete mtp garantisaker.. YMMV.

Nimrad

Sitat fra: snakkesalig på fredag 10. februar 2023, klokken 10:36
Jeg forstår ikke at noen tørr gjøre så store inngrep på en bil som er under nybilgaranti, i alle fall ikke med en bilfabrikant som er kjent for å være litt kranglete mtp garantisaker.. YMMV.
Jeg synes ikke man skal snu bakenden til av den grunn når man har retten på sin side.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

snakkesalig

Sitat fra: Nimrad på fredag 10. februar 2023, klokken 11:34
Sitat fra: snakkesalig på fredag 10. februar 2023, klokken 10:36
Jeg synes ikke man skal snu bakenden til av den grunn når man har retten på sin side.

Nei, men mange gidder ikke å bruke tid på å krangle. Og man kan faktisk gjøre feil under montering som gjør at man ikke lengre har retten på sin side..

"Hei, feilen du opplever skyldes fukt i en komponent. Og vi ser plastikken inne i frunken har vært demontert, og fuktinntrengingen skyldes feilmontering av denne. Dette dekkes derfor ikke av garanti. 10.000 kroner, takk".

kodax

Det kommer jo helt an på hvor praktisk man syns det er. For egen del er det genialt, vi bruker frunken mye, jeg har FOB jeg kan lukke åpne den med, jeg kan t.o.m. motta pakker til bilen ved å trykke på frunken i appen.
I tillegg er frunken litt mer komplisert å lukke på TMX enn på TMY, så for oss har det også høy WAF.
Model Y - Model 3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA