Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilbakemelding på nytt design

Startet av Rio, torsdag 15. november 2012, klokken 13:14

« forrige - neste »

Rio

I dag stilte jeg klokken på dashbordet. Klokken på senter-displayet stiller seg selv, åpenbart.

Så satt jeg bilen til å lade - som vanlig til 80%.

Etter en stund fikk jeg epost om at bilen var ferdigladet. Jeg var inne på Carwings, og der ser jeg at bilen er ladet til 100%.

Ikke noe problem, men merkelig. Jeg er sikker på at jeg verken har trykket på knappen eller gjort noe annet som forårsaker 100% lading.

Andre med samme erfaring? (Jeg skal sjekke innstillingene i morgen. Det er for kaldt til å gå ut nå!)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

vangli

Samme her. Det var jeg ikke klar over. Litt irriterende, men når en vet om det er det fort gjort å fikse.
Leaf eier fra 24/1-2012

cra

Dere sier altså at om man stiller klokka i dashboardet så resettes timere?

Er det forresten klokka i dashboardet eller klokka i midtkonsollet som styrer timere? (Jeg gjetter på den i midten.)  Har ikke stilt noen klokker siden vi "la om", så da har den sikkert stilt seg selv?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

snurre100

Sitat fra: cra på tirsdag 30. oktober 2012, klokken 09:00
Dere sier altså at om man stiller klokka i dashboardet så resettes timere?

Er det forresten klokka i dashboardet eller klokka i midtkonsollet som styrer timere? (Jeg gjetter på den i midten.)  Har ikke stilt noen klokker siden vi "la om", så da har den sikkert stilt seg selv?
Da har sikkert klokken stått på "sommertid Auto"Min klokke i midtkonsollen gjorde ikke det,men når jeg satte den i auto fikk jeg riktig klokkeslett.Og jeg har ikke hatt problemer med at timeren går til 100% lading.
Venter på Kia E Niro

vangli

Timeren ble deaktivert uten at det var direkte synlig slik jeg oppfattet det. Med forbehold om at det var tidlig på morgenene og da er jeg litt groggy ::) . Jeg bare satte timeren på nytt, dvs alle valgene var der fra før av så kan være nok å bekrefte settingen. Antar det er klokka i dashbordet som bestemmer når ting starter og stopper, men det er vel sånn omtrent 51/49 i den retningen  :P

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

cra

Sitat fra: snurre100 på tirsdag 30. oktober 2012, klokken 09:15
Da har sikkert klokken stått på "sommertid Auto"Min klokke i midtkonsollen gjorde ikke det,men når jeg satte den i auto fikk jeg riktig klokkeslett.Og jeg har ikke hatt problemer med at timeren går til 100% lading.

Jeg har ikke lekt så mye med den klokka, men hvis den har en slik auto-innstilling så står den nok på det, ja. Timeren på min bil stoppet også på 80% slik den skal. Får ikke sjekket det akkurat nå; i dag ver det nok fruen som trakk det lengste strået.  :P
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

stiberger

Ahh! Brikker faller på plass.
Grublet litt i det jeg stanset bilen i dag, da det sto "charge timer: off".
Men det så ikke ut til at klima-timer var påvirket, eller?
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

cra

Jeg bruker ikke faste timere på Leaf'en, men programmerer fra mobilen kvelden før når jeg vet når vi skal avgårde. Jeg kan derfor ikke uttale meg om akkurat den delen av det. Mulig andre har erfaringer rundt disse?
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Jærbuen

Sitat fra: stiberger på tirsdag 30. oktober 2012, klokken 10:51
Ahh! Brikker faller på plass.
Grublet litt i det jeg stanset bilen i dag, da det sto "charge timer: off".
Men det så ikke ut til at klima-timer var påvirket, eller?

Husk at du må aktivere timer'en etter at du har lagt inn riktig klokkeslett. Sjekk også hvilke dager den er aktivert for.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Rio

Både ladetimeren og klimatimeren var satt til null.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

arnejorg1

Klokka på displayet må man stille manuelt, mens klokka på skjermen stiller seg selv. Det er klokka på skjermen som styrer timeren. Siden man kun kan velge hvert tiende minutt, stilte jeg den 5 minutter feil for og få det som jeg ville.
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

cra

Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 30. oktober 2012, klokken 21:32
Klokka på displayet må man stille manuelt, mens klokka på skjermen stiller seg selv. Det er klokka på skjermen som styrer timeren. Siden man kun kan velge hvert tiende minutt, stilte jeg den 5 minutter feil for og få det som jeg ville.

Jeg bor i "ferge-land", så klokkene i mine biler er alltid et par-tre minutter for snare.  ;)  Litt grovt med ti minutter, ja; fem hadde vært passe.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA