Hovedmeny

Bruktmarkedet for Model Y

Startet av geear, onsdag 08. februar 2023, klokken 09:55

« forrige - neste »

Sandvika

Sitat fra: geear på torsdag 09. februar 2023, klokken 09:17

Har aldri forstått pillar delete-greiene, men mesteparten her må ha vært gjort for egen del, ikke for salg.
Så enig! Det ser bare rart ut. At best, får det bilen til å se ut som en Citroen.

geear

Ja, eller Honda CHR... skjønner ikke helt at noen av de bilene er noe å identifisere seg med.

Ed_Eng87

Sitat fra: Kim- på onsdag 08. februar 2023, klokken 19:16
Den er jo påkostet!!... ser ikke ut

Påkostet? Litt karbonfiber tape her og der og litt led inni gjør den ikke 100k dyrere. Folie koster kanskje litt, men den er ikke verdt 710k per idag. Støydemping som han nevner koster ikke flere tusen heller.

Ellers skriver han utstyr som allerede er standard på en MYP.

Dekk burde også vært 19" om vinteren for å bevare rekkevidde. MIG fra 2022 er vel kanskje også litt skepsisme da de i 2022 akkurat startet og folk rapporterte mange feil, men muligens denne ikke har det eller at det er fikset i etterkant.

Lykke til
2023 Tesla MYP Quicksilver

Loff123

Ba for gøy om innbyttepris på en -23 modell y kjøpt i desember, skreiv at den er kjørt 1800. Jeg betalte 633, tilbud nå 320😂 aldri hele mitt liv skal jeg handle hos disse kvakksalverene mer. Første og siste, desverre

Handyman

Sitat fra: Loff123 på torsdag 16. februar 2023, klokken 08:45
Ba for gøy om innbyttepris på en -23 modell y kjøpt i desember, skreiv at den er kjørt 1800. Jeg betalte 633, tilbud nå 320😂 aldri hele mitt liv skal jeg handle hos disse kvakksalverene mer. Første og siste, desverre
Det er ikke verdt å irritere seg over en gang. Prisene fastsettes omtrent på samme måte som nettbil. I praksis usett, og iht. sjablong. Tidligere måtte man ikke legge ved bilder en gang, og heller ikke beskrive noe om bilen. Et "vrak" oppnår samme pris. Mangler de biler så kan du få du en bedre pris, har de mer enn nok biler får du lav pris.
Selg privat.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Jeg vet at det ble solgt en YLR 2022 modell (~6mnd gammel) med 19/19 hjul, ingen assistansepakker, 6000 Km, ingen hengerfeste - for 540.000kr nylig. (Familie av en jeg kjenner).
Siden den mangler hengerfeste er det jo moms på hengerfestet og hengerfeste følger jo med nye biler som koster litt over 500.000 ferdig levert.

Så er jo vinterhjul i 19" ca 25.000 hvis jeg husker rett. Så i praksis ble den solgt dyrere enn Tesla sin nypris.

elektro

Sitat fra: olavxxx på torsdag 16. februar 2023, klokken 14:32
Jeg vet at det ble solgt en YLR 2022 modell (~6mnd gammel) med 19/19 hjul, ingen assistansepakker, 6000 Km, ingen hengerfeste - for 540.000kr nylig. (Familie av en jeg kjenner).
Siden den mangler hengerfeste er det jo moms på hengerfestet og hengerfeste følger jo med nye biler som koster litt over 500.000 ferdig levert.

Så er jo vinterhjul i 19" ca 25.000 hvis jeg husker rett. Så i praksis ble den solgt dyrere enn Tesla sin nypris.

Men de fikk kanskje parksensorer da? Det er jo verdt en del..
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

olavxxx

Sitat fra: elektro på torsdag 16. februar 2023, klokken 14:51

Usikker, men man kan jo kjøpe en inventory av Tesla for lavere pris - da får man jo ett år ekstra garanti også.

VistaX

Sitat fra: olavxxx på torsdag 16. februar 2023, klokken 21:29
Sitat fra: elektro på torsdag 16. februar 2023, klokken 14:51

Usikker, men man kan jo kjøpe en inventory av Tesla for lavere pris - da får man jo ett år ekstra garanti også.
Men er sensorene verdt 6mnd mindre garanti, gått 6000km og koster lik/litt mer enn nybil?

pHminmax

For oss ble det 535.000 kr (eks omreg); red multi-coat, med vinterhjul, 9000km og registrert sept 2022, med tesla wall connector gen 3 (uåpnet) og orginale Tesla gummimatter, parkeringsensorer. Hengerfeste ikke montert (vi kommer ikke til å ha behov for å montere den).
Vi er godt fornøyde med valg og har behov for sensorer.
Men kan innrømme at jeg får litt den følelse at vi skulle gå for helt ny med full garanti og ferske vinterhjul for nesten samme pris.
Vi er også veldig fornøyde med rød farge, synes fleste går for hvit og den virker ekstra skitten om vinteren.
Hva synes dere?

Handyman

Sitat fra: pHminmax på mandag 20. februar 2023, klokken 10:48
...Hengerfeste ikke montert (vi kommer ikke til å ha behov for å montere den).
Gratulerer med ny bil! Dere blir nok fornøyd. Men hva mener du med "HF ikke montert"? Har bilen HF, men at det bare kroken som ikke er montert? Eller har ikke bilen HF i det hele tatt?

pHminmax

Sitat fra: Handyman på mandag 20. februar 2023, klokken 10:59
Eller har ikke bilen HF i det hele tatt?
Takk for det!
Må si jeg er litt ferskt på alt fortsatt, men HF ligger i frunken. Blir ikke pris for montering samme?

Handyman

Sitat fra: pHminmax på mandag 20. februar 2023, klokken 12:05
Sitat fra: Handyman på mandag 20. februar 2023, klokken 10:59
Eller har ikke bilen HF i det hele tatt?
Takk for det!
Må si jeg er litt ferskt på alt fortsatt, men HF ligger i frunken. Blir ikke pris for montering samme?
Tipper bare det er bagen med kroken som ligger der. Hengerfestet leveres ikke løst med bilen, og får ikke plass i frunken. Det er nok allerede montert innenfor støtfangeren bak.

pHminmax

Sitat fra: Handyman på mandag 20. februar 2023, klokken 12:08
Tipper bare det er bagen med kroken som ligger der. Hengerfestet leveres ikke løst med bilen, og får ikke plass i frunken. Det er nok allerede montert innenfor støtfangeren bak.
Trodde ingen 2022 modell ble levert med HF. Men er det alle MY som følgte med den bagen som du referer til?

Stig-Arne

Sitat fra: pHminmax på mandag 20. februar 2023, klokken 12:24
Sitat fra: Handyman på mandag 20. februar 2023, klokken 12:08
Trodde ingen 2022 modell ble levert med HF. Men er det alle MY som følgte med den bagen som du referer til?
Vår Y hentet i september ble levert med HF montert [emoji846]

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA