Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktmarkedet for Model Y

Startet av geear, onsdag 08. februar 2023, klokken 09:55

« forrige - neste »

geear

Ser at Model Y som er nye eller med lav kilometer (under 5-7000 km) på Finn, fortsatt ligger over nypris fra Tesla? Noen som har erfaring med salg i det siste?

heiho

Tror det er en del figurer på Finn som er litt virkelighetsfjerne når det kommer til pris. :)

geear

Ja, det kan godt hende, men fakta er fortsatt at det er ingen tilnærmet ny Model Y (under 5000 km) som ligger under nypris, faktisk er de fleste fra 540k og oppover, med to hvite biler til 525-530k som unntak, og disse er også 25-30k over nypris. Betyr det at det ikke selges en eneste bil eller betyr det at folk fortsatt er villige til å betale ekstra for å få bil på dagen?

Kim-

Det er et surt tap å ta for selger. Jeg tipper de fleste «holder» ut til prisen går opp igjen.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Stjerneglis

Er vel heller slik at markedet for brukte elbiler og muligens spesielt nyere Tesla har vært så lukrativt at mange legger ut biler selv om de ikke har noen planer om bilbytte i tilfelle det dukker opp ett tilbud de ikke kan si nei til?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Nimrad

Sitat fra: geear på onsdag 08. februar 2023, klokken 11:10
Ja, det kan godt hende, men fakta er fortsatt at det er ingen tilnærmet ny Model Y (under 5000 km) som ligger under nypris, faktisk er de fleste fra 540k og oppover, med to hvite biler til 525-530k som unntak, og disse er også 25-30k over nypris. Betyr det at det ikke selges en eneste bil eller betyr det at folk fortsatt er villige til å betale ekstra for å få bil på dagen?
Det er nok svært få som kjøper fordi de vil ha bil på dagen. Jeg tipper mange ikke har lyst å selge hvis de ikke får den prisen de har satt. Da beholder de bare annonsen i tilfelle og fortsetter å bruke bilen. Leveringstid er jo 1-2 mnd så man må være rimelig bemidlet for å kjøpe på dagen for en gjennomsnittlig månedslønn. De som bryr seg så lite om 25-30k kjøper ikke Model Y.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Radial

Hehe, ganske spesielt å bruke masse tid og penger på å spesialisere en bil såpass til egne preferanser, også selge... Ganske snevert marked for slike biler.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Ny rekord for antall TM3 under kr 300' på Finn.no sa de på dagens podcast i DN mil etter mil... det er jo ikke godt nytt for TMY heller tenker jeg.... Men håper det ikke faller i pris da seff...

Electric cars in Norway

Sitat fra: Kim- på onsdag 08. februar 2023, klokken 12:01
Det er et surt tap å ta for selger. Jeg tipper de fleste «holder» ut til prisen går opp igjen.

Ja det stemmer nok....

Når Tesla lånet i DnB er opp/ned om dagen for mange, så sitter de rolig og holder ut... mange mååå heller ikke bytte bil nå om dagen....selv om de har lyst på det....

Asterix

Sitat fra: geear på onsdag 08. februar 2023, klokken 09:55
Ser at Model Y som er nye eller med lav kilometer (under 5-7000 km) på Finn, fortsatt ligger over nypris fra Tesla? Noen som har erfaring med salg i det siste?
En del av de har muligens parkeringssensorer? Hadde jeg vært i markedet for TMY så hadde jeg gladelig betalt litt mer for en pent brukt bil med parkeringssensorer kontra splitter ny bil uten sensorer.

Daniel_0007

Sitat fra: Asterix på onsdag 08. februar 2023, klokken 22:32
Sitat fra: geear på onsdag 08. februar 2023, klokken 09:55
En del av de har muligens parkeringssensorer? Hadde jeg vært i markedet for TMY så hadde jeg gladelig betalt litt mer for en pent brukt bil med parkeringssensorer kontra splitter ny bil uten sensorer.

Jepp som han her https://www.motor.no/aktuelt/fikk-174000-kr-mer-i-innbytte-enn-tesla-ville-gi/242070
Spørsmålet er om tesla skrur av uss etterhvert som de skrudde av radaren, er ikke overbevist at kameraer klarer å gjøre jobben.
Model 3 2019 LR Rwd

geear

Sitat fra: heiho på onsdag 08. februar 2023, klokken 18:58
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=290302396&showContactInfo=true

En som er ekstra håpefull  :o ::)
Har aldri forstått pillar delete-greiene, men mesteparten her må ha vært gjort for egen del, ikke for salg. Fargeforskjellene på den folien er helt fullstendig krise for meg. Se bilde 13 for eksempel. Uansett hadde jeg betalt mindre for den bilen enn for en original, men det finnes nok noen som vil ha dette også.  ;D

snakkesalig

Sitat fra: heiho på onsdag 08. februar 2023, klokken 18:58
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=290302396&showContactInfo=true

En som er ekstra håpefull  :o ::)

Og håpet hans har økt betraktelig de siste dagene når han ser klikk-statistikken plutselig har skutt i været.
Keep the clicks comming!  :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA