Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av Lynvingen, mandag 12. november 2012, klokken 17:35

« forrige - neste »

Lynvingen

PCU
Hva snakker vi om av konsekvenser/kostnad dersom PCU ikke er skiftet eller utbedret?
Vurderer å kjøpe en Think 2009, men eier er usikker på om PCU er utbedret...(med andre ord er den sikkert ikke det). Er derfor greit å vite hvilken risiko man tar ved å vurdere denne bilen.

Anybody?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Go-carter

PCU - heter delen.

Nå har ikke jeg mest peiling på så spesifike ting, men er den en 2009 tror jeg den værste svakheten er fikset(?).

Det er derimot antakeligvis fremdeles en svakhet med varmeapparatsikringen, som må fikses på et tidspunkt.

Electrolux kommer vel snart susende inn med fasiten, får vi håpe!  :) Ellers er det bare å ringe R&S og gi regnr, de fører logg om de har utbedret PCU. Dette var ikke gjort på vår prototypebil.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynvingen

Takk for svar, nå er vel dette en 2008-modell...førstegangs registrert i 2009.
Visstnok byttet varmekolbe, hva nå enn det måtte være.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Go-carter

Sitat fra: Lynvingen på fredag 26. oktober 2012, klokken 15:35
Takk for svar, nå er vel dette en 2008-modell...førstegangs registrert i 2009.
Visstnok byttet varmekolbe, hva nå enn det måtte være.

Varmtvannsberederen til varmeapparatet. Det er forsåvidt en god nyhet, men pass på å få ettermontert en T-slange på toppen slik at luft kommer ut av kjølekretsen, og den ikke blir ødelagt igjen. Guide ligger på elbilwiki.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

elektrolux

Jeg vet desverre ikke hva som må gjøres med gen0 og gen 1 bilenes PCU, men vet R&S tar en fastpris på dette som ikke er stort verre enn et tannreimsbytte på en VW Sheran.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jahnarne

Jeg ville ha påregnet 25-30k for PCU-utbedring og arbeid. Bytte av varmekolbe er rundt 5k pluss arbeid om det er kolben, om det er PCU Gen2 og bytte av sikring er det samme pris som PCU-utbedring.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA