Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla model Y - bestilling og levering første kvartal 2023

Startet av Teslafryd, onsdag 18. januar 2023, klokken 14:21

« forrige - neste »

førategangtesla

Sitat fra: siljan på torsdag 09. mars 2023, klokken 18:53
Hei

Skal hente bil mandag. Kjøretøyet er registrert på meg og har fått skilter. Før i tida når jeg henta ut en x var det vanlig å holde igjen noen steg til man har gått over bilen.

Spør fordi jeg fikk beskjed om å signere lånedokumenter nå. Skal jeg gjøre det før mandag?

Må jeg fortsatt signere noe hos Tesla? Spør bare fordi det er noe skikkelig galt med bilen på utlevering så kan jeg fortsatt nekte utlevering

Alt av lån/overføring må være i orden før utlevering. Jeg hentet min 2023 MYP i desember, fikk beskjed om at jeg kunne skrive under og godkjenne diverse da jeg kom, jeg sa at jeg ville se bilen før jeg skrev under og godkjente noe som helst og det var da i orden.

Skulle det være noe som tilsier at du ikke vil ha bilen så sier du enkelt og greit at du ikke vil ta imot bilen.

siljan

Sitat fra: førategangtesla på torsdag 09. mars 2023, klokken 19:08
Sitat fra: siljan på torsdag 09. mars 2023, klokken 18:53
Hei

Skal hente bil mandag. Kjøretøyet er registrert på meg og har fått skilter. Før i tida når jeg henta ut en x var det vanlig å holde igjen noen steg til man har gått over bilen.

Spør fordi jeg fikk beskjed om å signere lånedokumenter nå. Skal jeg gjøre det før mandag?

Må jeg fortsatt signere noe hos Tesla? Spør bare fordi det er noe skikkelig galt med bilen på utlevering så kan jeg fortsatt nekte utlevering

Alt av lån/overføring må være i orden før utlevering. Jeg hentet min 2023 MYP i desember, fikk beskjed om at jeg kunne skrive under og godkjenne diverse da jeg kom, jeg sa at jeg ville se bilen før jeg skrev under og godkjente noe som helst og det var da i orden.

Skulle det være noe som tilsier at du ikke vil ha bilen så sier du enkelt og greit at du ikke vil ta imot bilen.
Tusen takk :)

thimian

Bestilt bil 26jan. svart svart LR.  Estimert levering forandret seg fra 13-29mars til Mars-April  :(

gjobjo

Da skal jeg hente bilen den 13 mars, har også fått reg-nummer og alt er ok, blir bra
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

geirci2

Bestilt i dag 10. mars -:)

--------------

Produsert (Berlin) 26.01.2023 kl. 13.28 (utrulling fra fabrikklokalet).

Transport: forlot fabrikken (Berlin) 2. mars - forlot Zeebrugge 4. mars - ankom Oslo 5. mars.

Utleveres Lillestrøm.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Krizz

Sitat fra: geirci2 på fredag 10. mars 2023, klokken 18:19

--------------

Transport: forlot fabrikken (Berlin) 2. mars - forlot Zeebrugge 6. mars - ankom Oslo 8. mars.

Utleveres Lillestrøm.

Grattis!

Måtte slå til på en ny Y selv (56 000 rabatt!)

Rairai

Jeg endret til en inventory bil som sto klar for levering Kristiansand.
Da fikk jeg vin-nummer osv, og mannen fra Tesla sa at det kom et skip inn over helgen.
Det eneste bilskipet jeg fant var Seine Highway, har enda ikke fått noe hentedato, hvor lang tid pleier det å ta fra båten kommer? Når jeg søker opp vin på vegvesenet står det ukjent eier. Datoen for estimert levering endrer seg etter dagen som er, i dag 13-28, igår 12-27 osv...

geirci2

Sitat fra: geirci2 på fredag 10. mars 2023, klokken 18:19

--------------

Transport: forlot fabrikken (Berlin) 2. mars - forlot Zeebrugge 4. mars - ankom Oslo 5. mars.

Utleveres Lillestrøm.

Utleveres Lillestrøm førstkommende lørdag 18. mars.

Kjappe Tesla - utlevering 8 dager etter bestilling :-)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.2.6
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

chribrek

Noen med levering i Trondheim som har fått hentedag? Kom en haug med biler i går. Jeg har estimat 22-31 mars.

SWBS

Der ble estimert levering borte for meg. Svar/svart LR 19/19" bestilt 19Jan. Min tesla kontakt ringte meg ENDELIG opp etter at jeg har forsøkt å få kontakt med han siden januar  :-1: ganske ræva akkurat det. Han sa i det minste a levering var endret fra Drammen til Lillestrøm, men kunne ikke komme med mer info. Rart når andre her som bestilte i Mars alt har fått booket levering. Begynner å bli litt avhengig av å få den bilen snart

Otkristo

Sitat fra: SWBS på tirsdag 14. mars 2023, klokken 16:00
Der ble estimert levering borte for meg. Svar/svart LR 19/19" bestilt 19Jan. Min tesla kontakt ringte meg ENDELIG opp etter at jeg har forsøkt å få kontakt med han siden januar  :-1: ganske ræva akkurat det. Han sa i det minste a levering var endret fra Drammen til Lillestrøm, men kunne ikke komme med mer info. Rart når andre her som bestilte i Mars alt har fått booket levering. Begynner å bli litt avhengig av å få den bilen snart
Si du kan kjøpe denne som er klar i Kristiansand

thimian

Jeg fikk endelig Vin nummer og avtale om utlevering. Men hvordan ser man når bil er produsert? Jeg søker opp factory og factorydate i kildekode (høyreklikk crome) men det er ingen resultat på søkeord ?

iDriver

Samme her. Svart/svart LR 20/19" bestilt 18. januar. Hadde estimert levering 14. - 29. mars - nå står det bare "bestemmes senere"...litt rart for Tesla ringte meg for snaue to uker siden for å få bekreftet at jeg ville ha utlevering i mars og at bilen var på vei...

Rairai

Sitat fra: iDriver på tirsdag 14. mars 2023, klokken 21:42
Samme her. Svart/svart LR 20/19" bestilt 18. januar. Hadde estimert levering 14. - 29. mars - nå står det bare "bestemmes senere"...litt rart for Tesla ringte meg for snaue to uker siden for å få bekreftet at jeg ville ha utlevering i mars og at bilen var på vei...

Det var akkurat det som skjedde meg, endret til en identisk i Kristiansand, ble ringt opp igår, får hente neste uke.  8)

Emilsl94

Heisann, skal hente ut bil i Lillestrøm i morgen. Samboeren min står som medlånetager, og det står at hun må være tilstede og signere på utleveringsdokumentene.
Noen som vet om det er mulig med fullmakt?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA