Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Model Y Midnight Cherry Red

Startet av stili83, mandag 16. januar 2023, klokken 11:56

« forrige - neste »

geear

Gubbepåstanden kan understrekes med å si at på jobb er 100% av de som kjører burgunder bil 66 år.  ;D

Vi får se da, den popper fint på bilder sammen med de sorte felgene iallfall. Håper oppriktig at den er bra, for de fem fargene til Tesla var akkurat det samme da jeg bestilte YP i fjor som da jeg bestilte X i 2017, så det har vært behov for alternativer.

turfsurf

Sitat fra: geear på mandag 08. mai 2023, klokken 14:22Gubbepåstanden kan understrekes med å si at på jobb er 100% av de som kjører burgunder bil 66 år.  ;D
Å være gubbe er en tilstand, kommer ikke av alder. Noen er født gubbe.

Mil etter mil podcasten hadde nettopp en episode hvor de skulle finne den mest gubbete bilen hvor de poengterte  dette...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Gusse

Var på Tesla Steinkjer. Der tok jeg å knipset noen bilder av den nye MCR fargen.
Fikk ikke noe gubbefølelse, og jeg føler meg ikke spedielt gubbete av meg. Har hatt 2 model S tidligere i rød. Sammenlignet så synes jeg nesten rød fargen blir litt...ja hva skal man si...rød. Fikk sammenlignet med noen nyere model 3 RWD som var røde.
Dette er selvfølgelig smak og behag.
Hadde et fint spill i solen mellom rød/sort. Fikk også forklart at i tillegg til at de lakkeres i Tyskland, så var det 18 lag med lakk. Da tenker jeg det er håp for at lakken er ok🤞
Betaler for det i kroner og da selvfølgelig.

Håvar

teslastats.no er oppdatert med egen kategori under Model Y for farge MCR. Kun 13 stk registrert hittil
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Kakemoms

Sitat fra: Håvar på lørdag 27. mai 2023, klokken 15:48teslastats.no er oppdatert med egen kategori under Model Y for farge MCR. Kun 13 stk registrert hittil

Jøss.. bare 13. Kan jo være at teslastats ligger litt etter i registreringen? Ser ut som Modell S og X markedet har gått i dass hvis en skal tro på tallene... eller det gir jo mening egentlig.
Tesla MYLR, Midnight Cherry Red, 19", 2023 (Bestilt 23 Mars, Levering: J̶u̶l̶y̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶,̶ ̶4̶ ̶J̶u̶l̶y̶-̶1̶3̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶, ̶ ̶2̶2̶-̶3̶0̶ ̶J̶u̶n̶i̶,̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶, 3̶-̶1̶8 ̶J̶u̶l̶y̶,
 Levert 29 Juni!)
KIA e-Niro 2020
VW E-Golf 2015

Nimrad

Sitat fra: Kakemoms på søndag 28. mai 2023, klokken 12:11Jøss.. bare 13. Kan jo være at teslastats ligger litt etter i registreringen?
Er nok noe lag. Men de har jo nettopp begynt å levere den. Jeg bestilte vel 2-3 dager etter fargen ble tilgjengelig og har forventet levering 7.-30. juni
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Silkefot

Vi var også tidlig og har 2. - 24. Juni så det er nok ikke mange levert nei, kanskje bare utstillingsmodeller?
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

Handyman

Sitat fra: Nimrad på søndag 28. mai 2023, klokken 17:20
Sitat fra: Kakemoms på søndag 28. mai 2023, klokken 12:11Jøss.. bare 13. Kan jo være at teslastats ligger litt etter i registreringen?
Er nok noe lag. Men de har jo nettopp begynt å levere den. Jeg bestilte vel 2-3 dager etter fargen ble tilgjengelig og har forventet levering 7.-30. juni
Teslastats oppdateres løpende med data fra SVV mange ganger om dagen. Det er lite forsinkelse.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tore Kjernmoen

Den foreløpig siste, #20, ser ut til å være min.  Bestilt 10. Juni 2022 og så endret jeg farge tidlig på morgenen på lanseringsdagen.  Leveres Torsdag morgen.  Skal rett på PPF montering så det tar ytterligere noen dager før jeg får den hjem.
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

Tore Kjernmoen

Nå er bilen hentet ut fra Tesla Drammen og plassert hos Merhebia for full Stek PPF.  Det tar noen dager før jeg får den hjem...
HW3 så langt jeg kunne se.  Samme framseter som Performance.
Eneste "feil" jeg kunne finne var dør HB som må løftes 2-3 mm i bakkant og panser som må 2mm over til høyre. 
2023 Tesla Model Y Long Range, Midnight Cherry Red / Sort
2021 Tesla Model 3 Long Range, Sort / Sort, 3M 1080 Black Rose
99 RR 4.6HSE, 07 RR TDV8, 05 A2 TDi 90, 01 A2 TDi 3L, 04 A6 2.5 TDi

Kakemoms

Bestilte MYLR Midnight Cherry Red 22. Mars og etter litt att og fram med leveringsdatoer har jeg nå fått en VIN og dato 3-18.Juli (midt i ferien selvfølgelig  :P ).

Jeg fikk også en melding om å bekrefte endringer i bilen der det står at den har Tesla Vision, men at Summon og Autopark m.fl. ikke vil virke i starten. Får alle denne? Regner med at det er HW3 siden det foreløpig bare er i USA at de har oppgradert Y til HW4.
Tesla MYLR, Midnight Cherry Red, 19", 2023 (Bestilt 23 Mars, Levering: J̶u̶l̶y̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶,̶ ̶4̶ ̶J̶u̶l̶y̶-̶1̶3̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶, ̶ ̶2̶2̶-̶3̶0̶ ̶J̶u̶n̶i̶,̶ ̶A̶u̶g̶u̶s̶t̶-̶S̶e̶p̶t̶e̶m̶b̶e̶r̶, 3̶-̶1̶8 ̶J̶u̶l̶y̶,
 Levert 29 Juni!)
KIA e-Niro 2020
VW E-Golf 2015

Ed_Eng87

Jeg står og venter på MYP QS, bestilte 24 april, nå står det ubestemt dato juni-juli. Så jeg mister sannsynligvis rentekampanjen, men det verste er at hvis bilen kommer en gang i juli og jeg er på ferie!

Før var valget egentlig CR, men så såg jeg at estimert levering var agust-september kontra QS som jeg gikk istedenfor som var estimert levering i mai-juni, men som nå hos meg er flyttet til juni-juli uten datoer...

Så nå lurer jeg på om jeg skal gå for en CR fra inventory for håp om raskere levering i en annen by enn Stavanger.

Hva tror dere? Ser CR bedre ut enn QS, jeg har et stort dilemma og liker dem begge nå!
2023 Tesla MYP Quicksilver

Nimrad

Sitat fra: Ed_Eng87 på torsdag 15. juni 2023, klokken 08:28Så nå lurer jeg på om jeg skal gå for en CR fra inventory for håp om raskere levering i en annen by enn Stavanger.

Hva tror dere? Ser CR bedre ut enn QS, jeg har et stort dilemma og liker dem begge nå!
For raskere levering må du nok se i inventory, men Long Range-utgavene ryker fort bort derfra og tror ikke noen helt ordinære LR CR kommer til å komme i intentory. P.t. kan du få Performance i Trondheim ser jeg.
Jeg synes CR er en av de kuleste fargene jeg har sett på en bil, uavhengig av merke. Men farge er en smakssak, så det er umulig å gi deg noe råd der. Jeg har hatt CR i bestilling siden januar og går akkurat glipp av kampanjen selv (3.-17. juli - fått VIN), men de på tlf i Stavanger var litt sånn "Nei, du får i utgangspunktet ikke noe rentekampanje, men vet jo aldri hva som skjer etter 30.juni".
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Ed_Eng87

Sitat fra: Nimrad på torsdag 15. juni 2023, klokken 09:16
Sitat fra: Ed_Eng87 på torsdag 15. juni 2023, klokken 08:28Så nå lurer jeg på om jeg skal gå for en CR fra inventory for håp om raskere levering i en annen by enn Stavanger.

For raskere levering må du nok se i inventory, men Long Range-utgavene ryker fort bort derfra og tror ikke noen helt ordinære LR CR kommer til å komme i intentory. P.t. kan du få Performance i Trondheim ser jeg.
Jeg synes CR er en av de kuleste fargene jeg har sett på en bil, uavhengig av merke. Men farge er en smakssak, så det er umulig å gi deg noe råd der. Jeg har hatt CR i bestilling siden januar og går akkurat glipp av kampanjen selv (3.-17. juli - fått VIN), men de på tlf i Stavanger var litt sånn "Nei, du får i utgangspunktet ikke noe rentekampanje, men vet jo aldri hva som skjer etter 30.juni".
Jeg er kun interessert i performance utgaven. Uff, det er så "facepalm" å bare si at "en vet jo aldri hva som skjer etter 30 juni".... Jeg syns at vi som bestilte lenge før og har fått bekreftet lån og signert papirer burde beholdt renten uansett. Som sagt er mest bekymret for å få utlevering fra 22 juli da jeg er på ferie i 3 uker da. Når det gjelder CR så liker jeg den også, men QS er f.eks mye lettere å renholde og holder seg renere lengre. Men tror at hvis man monterer PPF så spiller det lite rolle uansett når det gjelder hvor ofte man vasker tror jeg.
2023 Tesla MYP Quicksilver

Nimrad

Sitat fra: Ed_Eng87 på torsdag 15. juni 2023, klokken 09:30Når det gjelder CR så liker jeg den også, men QS er f.eks mye lettere å renholde og holder seg renere lengre. Men tror at hvis man monterer PPF så spiller det lite rolle uansett når det gjelder hvor ofte man vasker tror jeg.
PPF var da heftig overkill hvis målet ditt er enklere renhold. Kjøp en kjeramisk coating til en brøkdel av prisen og renholdet blir mye enklere enn PPF. Varer i 2 år og er veldig lett å legge. Mer stress å polere bilen i forkant enn å legge selve coatingen.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA