Hovedmeny

SEXY-buttons

Startet av MooCow, søndag 15. januar 2023, klokken 21:45

« forrige - neste »

MooCow

Hei!
Nokon som har SEXY-buttons og kan svara på korleis det er om ein set regenerering til 0 og brukar bremsepedalen? Vil bremsepedalen berre bruka bremsene, eller vil han regenera opp til eit visst nivå før han supplerar med bremsene?

lars667

Bremsene tar med en gang. Regen er vel bare kobla til wattpedal på Tesla?
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Øggen

Kan noen forklare hva SEXY button er for noe?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

MooCow

Tek du å sjekkar om du har sexy-buttons og model y? Køyrer batteriet varmt og ser om regenereringssøyla kjem på ved å køyra på null regen og bremsa? :)

Sitat fra: lars667 på søndag 15. januar 2023, klokken 23:42
Bremsene tar med en gang. Regen er vel bare kobla til wattpedal på Tesla?

MooCow

Såg på videoen her at bremsepedalen ikkje gir regenerering :(

https://youtu.be/fHEnm5iOQc8

olavxxx

Jeg har 6 knapper, men ingen av de brukes til regen.
Årsaken er at jeg ikke trenger å justere regen, kjørte med det på max på 3P hvor ejg kunne justere også.

Det jeg derimot har, er bak på rattet: - og + på visker (i automodus).
Oppå rattstamme: 3 blink på nødblink (takk til folk som slipper deg inn)
På dashboard nær dør (under planken): rear demist
Bak på passasjersetets rygg, ved siden av mobilholder: toggle all interior lights (ungen får styre den)
Bak på førersetets rygg: Voice control (for samboeren, når hun sitter bak med ungen - så kan hun styre stemmefunksjoner som feks temperaturen).

MooCow

Blir nok kjøpt 4 stk av meg, reknar med at eg tek alle bak på rattet, to stk går definitivt til regen, og to siste er eg litt usikker på endå.

Sitat fra: olavxxx på onsdag 18. januar 2023, klokken 21:37
Årsaken er at jeg ikke trenger å justere regen, kjørte med det på max på 3P hvor ejg kunne justere også.

Bak på passasjersetets rygg, ved siden av mobilholder: toggle all interior lights (ungen får styre den)
Bak på førersetets rygg: Voice control (for samboeren, når hun sitter bak med ungen - så kan hun styre stemmefunksjoner som feks temperaturen).

olavxxx

Sitat fra: MooCow på onsdag 18. januar 2023, klokken 22:53
Blir nok kjøpt 4 stk av meg, reknar med at eg tek alle bak på rattet, to stk går definitivt til regen, og to siste er eg litt usikker på endå.

Sitat fra: olavxxx på onsdag 18. januar 2023, klokken 21:37

Når du kjøper så dyre ting  vurder TOCN medlemsskap. Får rabatt hos bilkomponenter.no, begood.no mfl. De to selger sexy buttons. Sparer fort inn TOCN medlemskap

storole

Hadde ikke lyst til å bruke tape for å feste S3XY knappene i bilen. Klarte heller ikke finne en "god" plassering for dem. Inspirert av "the knob" brukte jeg litt tid på å tegne og 3d-printet denne for å få dem til å passe litt mer inn med resten av interiøret. Knappene er fremdeles store og "stygge"... ;)

https://www.thingiverse.com/thing:6170645

2023 Tesla MY P (EAP)
2019 Tesla M3 LR (FSD og Boost) - Solgt

Daniel_0007

For de som vurderer sexy buttons bør og vurdere sexy knob, ser mye bedre ut spør du meg, ser ut som oem

https://abstractocean.com/products/s3xy-knob

Model 3 2019 LR Rwd

Muffinman

Kjøpte Commander + 2 knapper for å kunne slå av viskere ved bruk av cruisecontrol, men har prøvd litt forskjellige funksjoner. Må si dette er en noe buggete løsning på en del områder. Når man bruker commanderen til å holde visker av i CC/AP og viskerne starter på full pupp når man slår på bilen går det ikke an å slå av via knappen man har dedikert til dette. Da må man slå av via skjermen. Men den virker når man har begynt å kjøre. Noen ganger går viskerne i auto og videre på full spiker når man deaktiverer cc. Kjører man sakte på cc og får noen dråper på ruta skrur bilen av cc og viskere på full pupp uten at commanderen hindrer det. Vi bruker knapp nr 2 som fulgte med til å la vesla styre setevarmen der hun sitter i baksetet, men skrur man på via knappen vises det ikke på bilens skjerm at varmen er påslått. Men det blinker periodisk på selve knappen. Når man slår av regen via knapp er det en forsinkelse hver gang man slipper gassen, slik at bilen rekker å bremse litt på regen før den triller fritt.

Kjekt utstyr, men ikke perfekt. Og man risikerer jo at Tesla oppdaterer slik at tredjepartsutstyr slutter å fungere. Håper de ikke gjør det all den tid man må ta sånt i bruk for å omgå feil i Tesla sin egen programvare. Ville vært fint med en knapp for å skru av panikkbremsing for diverse møtende kjøretøyer også :)

Klykken

Hvilke feil i programvaren sikter du til, Muffinman?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

For eksempel det jeg nevner over. At autoviskere som ikke fungerer skikkelig tvinges på når man bruker cruisecontrol og pusser i vei på tørr rute, eller går totalt bananas i lange perioder etter at det har sluttet å regne. Eller at auto high beam tvinges på. Det funker heller dårlig, og blender motgående biler siden det er for treigt å blende ned. Den skrur på fjernlyset alt for tregt også etter å ha vært nedblendet, og blender ned for en utedass med sigarettglo bak ei glipe :)   Mange bugs som commander/buttons ikke får gjort noe med som f.eks. nødbremsingen som gjør livet surt for familien her på hver eneste tur (og som gjør at vi foretrekker TMS`en på langtur), eller at blinklysene av og til ikke reagerer når man bruker spaken før andre gangs forsøk. Har også opplevd at det må tre ganger til (har snakket med andre som opplever det samme). Eller den hersens filskiftevarsleren som hyler på alle turer lokalt her og prøver å styre meg oppi pottehullene jeg kjører på kanten for å unngå.

Det er ingen hemmelighet at jeg sliter å bli venn med denne bilen, og jeg fatter ikke at det går an å selge noe så uferdig for deretter hverken anerkjenne problemene, eller presentere en rask plan for retting. TMS er ikke perfekt, men hvor den føles som å ta på et par myke, lune ullsokker opplever jeg TMY som tresko :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA