Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Argumenter for IKKE å kjøpe Model S

Startet av Mr.Zero, fredag 09. november 2012, klokken 13:57

« forrige - neste »

sven erik

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 26. oktober 2012, klokken 00:43
Jeg tror kanskje at dette med betaling for å hurtiglade hos Nissan er en konsekvens av stor trafikk og til tider kaotiske tilstander rundt hurtigladeren. Jeg har ved ett par anledninger kommet til BNH Økern, og da har det vært veldig trangt oppe på rampen med en kombinasjon av Leaf og trillinger. Det forstyrret tydelig driften av butikken. Det var biler som skulle ut av salgslokalet som ikke kom ut, demo bilen kom inn fra tur med en kunde uten at det var plass til den.
Tror nok at det blir reduset trafikk nå når det koster noe å bruke den. Men hos ABB i Ole Deviks vei derimot, er det sikkert full rulle inntil de også går lei.
Tror nok at vi må venne oss til tanken om å betale for lading, så kan man sikkert diskutere i lang tid hva riktig pris er for hurtig lading.

Har selv bare brukt abb sin der men hadde Statoil sin hvert rimligere ville  fler ladet der den du henviser till ligger dumt til om det er mer en en bil der

jkirkebo

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 26. oktober 2012, klokken 00:43
Jeg tror kanskje at dette med betaling for å hurtiglade hos Nissan er en konsekvens av stor trafikk og til tider kaotiske tilstander rundt hurtigladeren. Jeg har ved ett par anledninger kommet til BNH Økern, og da har det vært veldig trangt oppe på rampen med en kombinasjon av Leaf og trillinger. Det forstyrret tydelig driften av butikken. Det var biler som skulle ut av salgslokalet som ikke kom ut, demo bilen kom inn fra tur med en kunde uten at det var plass til den.

Vel, det er BNHs egen skyld at de plasserte den så idiotisk. På nedsiden av rampa er det meget god plass og mye mindre kronglete å komme til. Jeg skjønner ikke logikken ved å sette den ved siden av inngangen.

I Ski er laderen mye bedre plassert.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Rasmus.B

Mulig det, men nå står den nå engang plassert oppe på rampen. Fremdeles er tilbudet bedre en noen av plassene der de selger trillingene.
Hos Motorforum på Kjeller har de riktig nok en ladestolpe på utsiden av butikken, men der er det ofte parkert fossilbiler som tilhører butikken. De er i hvertfall ikke interessert i å bli rennt ned av biler som trenger lading. Det er helt tydelig.  Nissan har bidratt med utbygging av lade infrastruktur og det er vel mer en en kan si om noen andre bilforhandlere i dag, med mulig unntak av Tesla. Jeg har full forståelse av at Nissan vil ta betalt for tjenesten. Kanskje trilling eierne kunne prøve å få de respektive forhandlerne til å bidra med hurtigladere?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Nissan skal ha ros for både etablering av hurtigladere og satsningen på Leaf!

Men de må også tåle ris for høye servicepriser, småfeil ved bilen -og prisingen på hurtigladerene.

Hurtigladere var en av betingelsene for å få lov til å selve Leaf -de er altså påtvunget forhandlerene av Nissan sentralt fordi de ansees som nødvendige for å få til et godt salg av Leaf!

Man kan enten gjør som Nissan (BNH) og prøve å tjene penger på hurtigladerene, eller man kan gjøre som Tesla og bruke penger på de.
Jeg vet hva jeg har mest tro på...

Det fornuftige her ville vært markedspris (eller mer) på hurtiglading, med sterkt rabatterte priser til egne kunder (selvkost).

Jeg anser hurtigladerene som finansiert av forhandlerenes kunder -og når man behandler egne kunder og konkurrenter likt sender man et signal.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Runex

+1 til siste innlegg fra Thomas! Som om jeg skulle skrevet det selv.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

sven erik

i det store å hele mener jeg det ikke burde bli dyrere å bruke elbil en fosil bilen uansett om det er hos forhandler eller andre  å vi med elbil burde  samarbeide å ikke bli sån at  den ene er bedre en den andre   delv er jeg glad jeg ikke gikk på det tilbudet  jeg fikk av nissan at om jeg bytta til nissan  skule hurtig lading hvære gratis

Martinsen

Det riktige er å betale for ant kWh man "tanker", akkurat som på en bensinstasjon. Problemet er at måling av dette (den gjøres i dag) prissetting iht. strømpris, ordne med faktura, opprette abo. osv. koster penker og tar tid. Men løsninger kommer... 8)
Snart kommer jeg lengre...
Peugeot iON, siden 20 august 2012

sven erik

jøre som andre land batale ca 300 i måneden  å kjøre så mye en vil eller betale 100 i måneden å få strøm  til inkjøps pris på strøm  er egentlig bare strøm selskapene som har lov å selge strøm med fortjeneste   men bedre å tjene 10 kr på vær å ha 10000 kunder en å tjene 100 på 10 kunder 
å satt faktisk å regnet på hele  bilholdet å om hurtigladeren koster som på statoil  vil det lønne seg å ha bensin /gass bil til langturer  å ha lavere km på begge bilene   å eneste en opnår da er at men setter elbilen som en by bil  er synn jeg selv står i front for å  vise at man kan bruke elbilen  til alt har selv kjørt til spania med min i-miev  å skal det i gjenn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA