Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Mus i bilen...

Startet av Spooz, torsdag 08. november 2012, klokken 20:22

« forrige - neste »

Spooz

Milepæl! 3.5 år siden vi bestilte den første Model S overtok vi på lørdag den aller første, i California USA. En pearl white metallic US-spec Signature Performance modell. Bilen har alt tilgjengelig ekstrautstyr inkl panorama tak, 21" hjul, luftfjæring, sort skinn med karbon-paneler osv. Og selvfølgelig det største 85kWh batteriet. Nå skal bilen gjennom den påkrevde prosessen i USA for å senere få den godkjent i Norge. Bilen er tiltenkt å brukes som demo, i påvente av de cirka 60 Europeiske bilene vi har bestilt.

Har du sett noe vakrere? :)

På overtakelsesinspeksjonen ble det påvist sprekk i frontrute. Det var en liten bulk på interiørpanel på førerdør og noen riper på laderen. Alt blir fikset. Det er softwarebug på ryggekameraet, dette forventet de å oppgradere online med ny software asap.
Bakovervendte seter blir etterlevert. Så det er fortsatt utfordringer i produksjonen. Mer om dette senere.

Bluetooth mot iPhone fungerer utmerket, det er fantastisk stille i kupeen og lyden er suveren. Dagen etter vi mottok bilen stod det en beskjed på skjermen at "new software available for download". Denne lastes ned ved å trykke på "install". Fancy! Forhåpentligvis fikser dette bug'n med ryggekameraet?

RunarBT

misunnelig!!!! :-D

Kva var reservasjonsnummer og VIN nummer på bilen?

Har du oppdatert teslamotors.com forumet på bilen? ;-)

19quiz76

Hvordan funker det å lade denne på norsk strømnett?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Spooz

Sitat fra: crusade på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 11:37
misunnelig!!!! :-D

Kva var reservasjonsnummer og VIN nummer på bilen?

Har du oppdatert teslamotors.com forumet på bilen? ;-)
Har ikke oppdatert noen andre steder enn vår hjemmeside og elbil.no. Viktigste først ;) Alle numre holder vi for oss selv da vi ikke ønsker å avsløre våre kontakter og nettverk i USA. Men det er en signature bil på 200-tallet.

Spooz

Sitat fra: 19quiz76 på tirsdag 23. oktober 2012, klokken 11:42
Hvordan funker det å lade denne på norsk strømnett?
Det vil tiden vise. Har ingen store bekymringer til dette, bilen er bestilt både med portable og high amp lader. Sistnevnte fulgte ikke med bilen enda, backorder. Da vi mottok landets første Roadster, tilbake i 2008, måtte vi få bygget 240-110v transformatorer til de første bilene. Såvidt jeg har lest meg til skal den portable laderen ta 240v så da håper vi dette ikke blir noe problem.

Øyvind.h

Blir utrolig gøy å se disse bilene på norske veier! Kommer til å bli grønn av misunnelse her jeg sitter i køen av reservasjonsholdere :)
Vi som kjøper direkte fra Tesla uten et eget kontaktnettverk må nok vente minst til våren/sommeren 2013, så da kan man jo begynne å regne på hva man hadde spart i mellomtiden av bompenger etc. kontra mellomlegget ved å kjøpe eksempelvis fra Ferdinand :)

De som tar sjansen på å kjøpe helt privat kan følge med på eBay. Gikk en signaturbil der nettopp for ca 103.000USD (rundt 590.000NOK). Men å få til registrering og alt annet nødvendig som privatperson hadde jeg ikke gamblet på med denne bilen :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Herlig Gunnar! Gratulerer!

Håper på muligheten til en prøvetur om du er innom Oslo med den!?

Spooz

Bilen er tiltenkt rolle som demobil, så det blir muligheter for demo både i Oslo og Bergen.

Det er i utgangspunktet ingen problem å hente ut bil fra USA, men det er viktig å gjøre det riktig første gangen for å få den godkjent i Norge på gjeldende §1.15 regelverk. Vi har dessverre sett alt for mange som privat tar inn fabrikknye amerikanske biler, uten å registrere de i USA først, da er man sjanseløs i Norge. Man kan heller ikke be en amerikansk forhandlere registrere den på dealer plates, ei heller bare Title den. Bilen på faktisk ordinært registreres og betales amerikansk sales tax for. Tesla er heller ikke behjelpelig med det som trengs for å fikse dette.

Vi kan ta jobben dersom noen der ute sitter på en bestilling de ikke helt vet hva de skal gjøre med. :)

Hører media skal prøve modellen i Tyskland om få strakser, så da er det biler på turne i Europa tydeligvis. Noen som kjenner noe til dette?

Spooz

Er noen norske journalister som skal kjøre den i Tyskland i dag. Regner med det er en pressebil de har fått sendt over fra statene.

Spinner

Et litt "dumt" spørsmål, har bilen lyktespylere? Mulig de er godt skjult, men det ser ikke sånn ut på bilder. Og i Norge er det påkrevd med lyktespylere hvis man har xenon (noe det ikke er i USA), det fikk jeg smertelig erfare da jeg importerte en Audi fra Tyskland som opprinnelig var fra USA. Eieren i Tyskland hadde klart å komme seg utenom dette kravet, men hos Biltilsynet var det ingen nåde...

Cobos

Hvis dette med lyktespylere er sant sier jeg bare tusen takk :)
Jeg har ønsket det på Model S og hvis det er påkrevd så må de legge det til. Kanskje de får på plass motoriserte ytterspeil også i samme slengen :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øyvind.h

Mangler ikke lyktespylere på Nissan Leaf, som har Xenon?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jærbuen

Er det Xenon på Leaf da? Ikke bare LED?  Har ikke sett lyktespyler på disse............
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

jkirkebo

Sitat fra: Jærbuen på onsdag 24. oktober 2012, klokken 15:06
Er det Xenon på Leaf da? Ikke bare LED?  Har ikke sett lyktespyler på disse............

Leafen min har ihvertfall både LED og lyktespylere.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA