Hva er det med ladeprisene

Startet av Egil S, mandag 02. januar 2023, klokken 22:39

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: Svk på torsdag 06. juli 2023, klokken 14:25Hva koster disse gateladeren i Oslo?Må da være mange i oslo som ikke kan lade hjemme

Jeg må si jeg ble overrasket når jeg oppdaget hvor billig det er å lade på disse laderne etter at de satte ned prisene igjen i fjor en gang. Betalte 2,38 kr/kWh sist gang - se skjermdump fra "Bil I Oslo" APPen.

Når jeg kjører fra Sørlandet til Oslo området så kan jeg velge om jeg vil overnatte hos venner i Nittedal eller i Bjerke området i Oslo.
Tidligere overnattet jeg alltid i Nittedal og nattladetpå de kommunale laderne  der som var gratis på natta. Dette måtte jo selvfølgelig ta slutt en gang, så nå overnatter og nattlader jeg på Bjerke.
Etter at jeg fikk Teslaen så slipper jeg til og med å hurtiglade på veien så nå er det jo blitt virkelig billig å kjøre elbil til Oslo igjen :)

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Svk

Dette var jo en fornuftig pris. får vel laste ned appen slik at jeg har den. Kjørte fra danmark til karmøy uten å lade. veldig greit å ha litt rekkevidde. har bare 420WLTP. skulle gjerne hatt litt til om jeg skal på tur til oslo el noe..

Gazer75

Er ein del Type2 rundt om som kan vere rimelege å stå på over natta.
Er ein del på ladeinorge.no, men vil ikkje stole heilt på oppgitt pris. Er vist eigar av punktet som har ansvaret for å sette rett pris.

Ser at ein del av desse manglar i kartet til Elbilforeningen.
2020 e-Golf (2023-)

Svk

Sitat fra: Gazer75 på fredag 07. juli 2023, klokken 11:02Er ein del Type2 rundt om som kan vere rimelege å stå på over natta.
Er ein del på ladeinorge.no, men vil ikkje stole heilt på oppgitt pris. Er vist eigar av punktet som har ansvaret for å sette rett pris.

ser dette er noe som driftes av defa, har cloudcharge appen fra defa. er dette samme greiene?

Gazer75

Ja, snakka med Defa på telefon akkurat pga ein veldig stor feil på pris for ein stasjon.
Nettsida ladeinorge.no skal leggjast ned og alt skal gå via CloudCharge appen.
2020 e-Golf (2023-)

RJK

Sitat fra: Svk på fredag 07. juli 2023, klokken 11:19
Sitat fra: Gazer75 på fredag 07. juli 2023, klokken 11:02Er ein del Type2 rundt om som kan vere rimelege å stå på over natta.

ser dette er noe som driftes av defa, har cloudcharge appen fra defa? er dette samme greiene?
LadeiNorge er eid av DEFA, så må vel ha Cloudcharge-appen for å få ladet på disse. Men laderne trenger ikke være fra DEFA, men de må støtte OCPP-protokollen/standarden.

SitatAlle som vil kan leie ut stasjonen sin gjennom Lade i Norge, forutsatt at stasjonen har mulighet for OCPP-kommunikasjon.

Så har du en slik lader stående slik at andre kan få tilgang uten å kjøre ned en port og et gjerde (;)) så kan du leie ut laderen din du og.

Jeg må dog si at bor du i sentrale områder (aka større byer sørpå), så tviler jeg på at det er stort marked. Tror dette er mer for små steder litt utenfor allfarvei, der det ellers er tynt med lademuligheter ellers, at dette kan ha noe for seg.

Jeg har appen, bare prøvd meg på hurtig/lynladere hos noen svært få bedrifter (Møller), men har vel aldri fått til å synce app og kort da man må stå ved en åpen lader som kan scanne RFID, og de jeg har prøvd har tydeligvis vært begrensede ladere.

Plugshare er vel en konkurrent som går for tilsvarende opplegg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rollep

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 06. juli 2023, klokken 16:23
Sitat fra: Rollep på torsdag 06. juli 2023, klokken 15:28Jeg slapp unna med litt under 3 kr/mil under min lille norgestur på 1516 km :)

Herlig Rolle... det er bra... og ikke minst så kjører du jo ikke bare billig men også svært standsmessig :+1:
Takker, jeg elsker 911 bilene, men på langtur foretrekker jeg Taycan :)

Det blir sikkert høyere forbruk når jeg setter kursen nedover Europa neste uke. Regner med sånn ca. 2,2 kWh/mil slik forrige år.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA