Ny Y P. Voldsom utvendig viftelyd hver gang bilen våkner (f.eks åpner appen)

Startet av Torpedo Ted, onsdag 28. desember 2022, klokken 01:15

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Lurer på om noe er galt med bilen jeg hentet i dag. Er ca 0 grader ute. Hver gang bilen "våkner" går viftene under panseret på max, med en utvendig støy jeg ikke trodde var mulig fra en elbil.

Eksempel: Jeg åpner Tesla appen. Tar 30 sekund før den får kontakt med bilen, så går viftene på maks I ca 2 minutter.

Panseret var åpent, bilen låst. Jeg gikk ut og lukket panseret uten å åpne bilen. Vipps, viftene på maks I et par minutter.

Samme skjer om jeg bare setter meg inni bilen.

Dette kan da ikke være normalt? Har bare hatt gammel Model S før, og den var det ikke antydning til utvendig støy fra.

Kim-

og hver gang har klimaanlegget gått på?

Husk du har varmepumpe nå, her er viften en viktig del
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

HOFFERN342

Høres ut som varmepumpen - den bråker heftig.. men sparer deg for mye energi [emoji1][emoji28] samme bråket her

Sent from my iPhone using Tapatalk

hrl

Hadde samme lyd her også, hørtes ut som et jetfly som skulle ta av. Endte opp med at jeg slo av AC og vifter 100 meter før jeg kom hjem. Så løste det seg etter hvert ved at vifta ikke ville starte i det hele tatt... Se egen tråd for dette. Bil levert Tesla for reparasjon, mange andre som har hatt samme problem, og løsningen ser ut til å være at de bytter kompressor og varmepumpe.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA