Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Trond Arve, onsdag 07. november 2012, klokken 09:14

« forrige - neste »

Trond Arve

Hvor mange av kjører kun elektrisk? Vi har kvittet oss med bensinbilen og kjører kun P106 og Leaf. Bil nummer én og nummer to altså :)
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Ladefabrikken

Vi har kun kjørt elektrisk nå siden mars. Har en Leaf og Clio elektric + 2EL som nå bare er sommerbil :)
Har en avtale om lån av en C5 med min far. Har bare hatt bruk for denne en gang, og da fikk jeg nesten ikke tilbake Leafen min, min far hadde blit frelst etter en helg med Leaf ;D
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Rio

Har kun kjørt elektrisk siden august 2011, og egentlig lenge før det også siden dieselen ble solgt siden den aldri ble brukt.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Focus

Vet ikke om jeg helt tillfredsstiller kravet om kun elektrisk. Jeg har en transporter som bare brukes når jeg skal hente noe som ikke går i mieven. DVS at siden jeg kjøpte I-miev i feb 2011 har brukt mindre enn 1/2 tank diesel i året.
Stavanger
Buddy 2006 solgt
I-MIEV 2011 solgt
Ford Focus 2013 solgt
Zoe 2019

breitling

Kjører elektrisk siden mai i år. Dieselbil ble solgt i juni. Vi klarer oss kun med iON.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

RunarBT

Me har kjørt i-miev siden desember 2011. Toyota avensisen vår blir brukt mindre og mindre, siden juli er det gått 2 tanker bensin, knapt.. Beholder den til over nyttår, da det blir behov for å kjøre materiale i forbindelse med oppussing av et par rom i huset. Når det er ferdig, går den rett på finn.no under "pent brukt stasjonsvogn for salg" ;-)

arnejorg1

Har kjørt kun elektrisk siden februar. Men har savnet bil med hengerfeste ved et par anledninger.
(ja til elbil med hengerfeste) ;)
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

sven erik

etter jeg fikk ladet  jemme har jeg kunn kjørt elbil de 3 siste månedene  så  pasaten står inne på finn til salgs  har ikke engang kjørt den for vask  selv om det burde gjøres  så håper nå å bli kvitt pasaten
har nå investert i elbil nommer 2 for ingen av oss vil kjøre bensin /gass bil

Mhagen3

Har en postmann-pat dieselbil ved siden av. Men nå har jeg ikke kjørt den siden leafen kom på tunet, så da er det vel på tide å få den ut på finn.no...

Bent

Jeg er på min første bil, som er elektrisk. Jeg kan ikke se hva det er som skulle få meg til å gå vekk fra dét. :)
Tesla Roadster, 25Mm

aalbork

Etter at vi kjøpte Kangooen i fjor høst har vi bare fylt tanken på Caravellen 3 ganger. Ettersom vi er 6 stykker lengter vi etter en brukbar elektrisk 7-seter. Ble som tidligere nevnt skuffet da jeg kikket på 7-seter dieselutgaven av NV200. Hadde det ikke vært for strenge regler for ombygging er det svært fristende å elektrifisere Caravellen. Har man først kjørt elektrisk er man hekta. Og tenk på all energien man slipper å kaste bort i bråk og overskuddsvarme.
Nordstrand i Oslo.
Bil nr.1 - Leaf Tekna 2015
Bil nr.2 - VW Caravelle 2002 7-seter når alle 6 skal på tur
Tidl. Renault Kangoo Electriqe 2002

jkirkebo

Sitat fra: aalbork på søndag 21. oktober 2012, klokken 17:21
Etter at vi kjøpte Kangooen i fjor høst har vi bare fylt tanken på Caravellen 3 ganger. Ettersom vi er 6 stykker lengter vi etter en brukbar elektrisk 7-seter. Ble som tidligere nevnt skuffet da jeg kikket på 7-seter dieselutgaven av NV200. Hadde det ikke vært for strenge regler for ombygging er det svært fristende å elektrifisere Caravellen. Har man først kjørt elektrisk er man hekta. Og tenk på all energien man slipper å kaste bort i bråk og overskuddsvarme.

Den eneste "riktige" 7-seteren som er på vei er vel foreløpig Tesla Model X ? Model S har "5+2" seter, noe som kan fungere om sjettemann er i barneskolealder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

RunarBT

Denne tråden må da kunne bli et bra utgangspunkt for ein artikkel, motbevise at elbil er bil nummer to;)

Mhagen3

Å starte dieseldyret frister 0 komma nix

Leaffen

Har fremdeles den gamle 940én. Denne er stort sett på utlån til noen som trenger en "traktor" eller en bil som går... og går... Har brukt "traktoren" 8-10 ganger, de gangene jeg har hatt behov for hengerfeste. Det blir nok Tesla model X (med hengerfeste) på meg.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA