Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla batterier "dør"?

Startet av sven erik, onsdag 07. november 2012, klokken 06:55

« forrige - neste »

sven erik

det virker som om en  har på varme i bilen  varmer det batteriet  for når det er kalt  får jeg 11 mil med varme på  men uten varme får jeg 12 mil

og etter en har ladet etter en har kjørt med varme  står det at en har fått 14.5 mil  når en kjører uten står det dagen etter 11,5

noen som vet mer om dette

tomrh

#1
Sven Erik, endelig får du svar. Batteriet på imiev yter 14% mindre ved -25 grader, jfr. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6587.msg70322.html#msg70322

Så det at du varmer opp bilen varmer samtidig batteriet og gir dermed bedre rekkevidde.

Det er heller ikke innmontert egen batterivarmer på norske i-MiEV:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6664.msg70954.html#msg70954
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Sitat fra: skatvalsbygg på mandag 10. desember 2012, klokken 10:02
Det er heller ikke innmontert egen batterivarmer på norske i-MiEV:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6664.msg70954.html#msg70954
Begynner å lure på om importøren ikke helt vet hva de snakker om, for det er da varme i speilene. Og mievens "cold zone package" omfatter nettopp varme i speil + batterivarmer. Så jeg tror faktisk vi har batterivarmer. Denne slår imidlertid ikke inn før det blir lavere enn -25 grader, jfr. http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=477
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA