Hovedmeny

Track mode på plass på Performance

Startet av Sandvika, fredag 16. desember 2022, klokken 17:58

« forrige - neste »

Sandvika

Den aller viktigste funksjonen på bilen jeg ALDRI kommer til å benytte. Hadde håpet på at de hadde prioritert virtuelle avstandsmåler.

Klykken

Vel, mange andre er veldig uenige med deg. 😄

Noen som har kjøpt acceleration boost på LR og track mode? Elon sa jo ja da han fikk spørsmål om det for en tid siden.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ohm78

Veldig uenig der altså, først nå jeg føler at jeg egentlig fikk noe nytte av Performance investeringen. kommer nok neppe til å dra bilen på bane noen gang men har lengtet veldig etter å kunne sladde litt på snøen, spesiellt siden det ikke var mulig å dempe eller skru av stabilitet eller traction controll på noen meningsfyllt måte

gutterhauk

Og muligheten til å JUSTERE regenereringen, ikke minst!
2023 Tesla Model Y P (nov 2022 - )
Ex. 2021 Tesla Model Y LR (aug. 2021 - nov 2022)
2017 Kia Soul EV Exclusive 30kwh (2017 - )
Ex. 2008 Audi A4 2.0TDI Quattro S-line (2015-2021)
Ex. 1995 Volvo 850 2,5 stv. (2013-2015)
Ex. 1997 VW Passat 1.9 TDI (2009-2012)

Regen

Kan man ha alt som før, og kun justere ned regenerering? Isåfall er jo dette akkurat det jeg trenger
TM3 2021 LR hvit (solgt)

Handyman

Sitat fra: Regen på lørdag 17. desember 2022, klokken 13:12
Kan man ha alt som før, og kun justere ned regenerering? Isåfall er jo dette akkurat det jeg trenger
Med ditt brukernavn er jo det et paradoks ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Men litt nedtur å starte trackmode hver gang en skal ut å kjøre? Er det ikke bedre å prøve å tilpasse seg bilens egenskaper?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Sitat fra: Regen på lørdag 17. desember 2022, klokken 13:12
Regen justerer du med høyrefoten, dere som sliter med Y på vinterføre må begynne å kjøre MED bilen, ikke jobbe MOT den! Når man kjører bilen kun med gasspedalen så er den helt nydelig, lærer fort å finne nullpunkt osv! La venstrefoten være planta i gulvet og ikke slipp gasspedalen helt på glatt føre, modulér forsiktig.

Regen

Sitat fra: Kim- på lørdag 17. desember 2022, klokken 13:32
Men litt nedtur å starte trackmode hver gang en skal ut å kjøre? Er det ikke bedre å prøve å tilpasse seg bilens egenskaper?

Tenkte på det da jeg skrev meldingen, hehe
TM3 2021 LR hvit (solgt)

REN-BIL

Min erfaring er det samme! Å bråslippe gassen gir betydelig bremseeffekt. Kjørt riktig (TLC) er en-pedal kjøring svært behagelig.

Sitat fra: Regen på lørdag 17. desember 2022, klokken 15:10
Sitat fra: Kim- på lørdag 17. desember 2022, klokken 13:32

Tenkte på det da jeg skrev meldingen, hehe

olavxxx

Jeg er veldig glad for at Track mode kom til YP, jeg er jo en 3P eier som venter YP 28. desember.
Har jo sett på YP ganske "lenge" egentlig, foretrekker egentlig størrelsen til 3P, samt å sitte lavere osv. Men skulle hatt hengerfeste og jeg skulle hatt P. Samt Plaid blir for dyrt :P Så derfor ble det YP. Men manglende track mode var en av tingene jeg synes var kjipt.

Men skal bli digg med hengerfeste og bakluken. Ungen har begynt å sykle mer, nå som han er 5 - og jeg har kjøpt meg en elektrisk fulldempet sykkel i fjor.. Å løfte en fulldempet - stor - specialized sykkel opp på et biltak er ikke det helt store :P

Electroelectro

Sitat fra: olavxxx på søndag 18. desember 2022, klokken 09:55
Jeg er veldig glad for at Track mode kom til YP, jeg er jo en 3P eier som venter YP 28. desember.
Har jo sett på YP ganske "lenge" egentlig, foretrekker egentlig størrelsen til 3P, samt å sitte lavere osv. Men skulle hatt hengerfeste og jeg skulle hatt P. Samt Plaid blir for dyrt :P Så derfor ble det YP. Men manglende track mode var en av tingene jeg synes var kjipt.

Men skal bli digg med hengerfeste og bakluken. Ungen har begynt å sykle mer, nå som han er 5 - og jeg har kjøpt meg en elektrisk fulldempet sykkel i fjor.. Å løfte en fulldempet - stor - specialized sykkel opp på et biltak er ikke det helt store :P

Jeg går også fra 3 til Y.Jeg gleder meg faktisk mest til all plassen i bagasjerommet.Det savner jeg på 3.god plass men så lavt det ikke er plass til noe egentlig.Skal bli deilig

olavxxx

Sitat fra: Electroelectro på søndag 18. desember 2022, klokken 10:25
Sitat fra: olavxxx på søndag 18. desember 2022, klokken 09:55

Jeg går også fra 3 til Y.Jeg gleder meg faktisk mest til all plassen i bagasjerommet.Det savner jeg på 3.god plass men så lavt det ikke er plass til noe egentlig.Skal bli deilig
Ja, luken bak, hengerfeste, større frunk.
Så er det jo også bedre lyddemping, samt jeg kommer jo fra mcu2 til ryzen.

Det som blir nedgradering er jo: kjøreglede (sånn gokartfeeling), aksen er litt dårligere.
Men jeg vil si at 3P er bilen som er best hvis jeg bare tenker på meg selv, men når jeg har med samboer og ungen er nok YP en bedre bil. Jeg merker også at YP er mindre "hoppete" i understellet, selv med 21" hjul. Det merker man særlig i rundkjøringer med ujevn asfalt.

Electroelectro

Jeg merket ekstrem forskjell på støy og den hoppingen du snakker om.
I min Model 3 bråker det fælt uten musikk og i tunnel føles det som om jeg kjører med vinduene åpen.nei dette skal bli bra

baktus

Sitat fra: Klykken på fredag 16. desember 2022, klokken 19:06
Vel, mange andre er veldig uenige med deg. 😄

Noen som har kjøpt acceleration boost på LR og track mode? Elon sa jo ja da han fikk spørsmål om det for en tid siden.

3 og Y med acceleration boost har ikke noe track mode, enda. Litt usikker hvordan det blir på en bil med "myke" dempere. Hadde 3P og har brukt track mode noe, personlig satt jeg pris på stiv bil under kjøring i track mode!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA