Hovedmeny

Gratis Lading

Startet av Electroelectro, fredag 16. desember 2022, klokken 07:30

« forrige - neste »

ModelY2021

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 16. desember 2022, klokken 20:03
Sitat fra: ModelY2021 på fredag 16. desember 2022, klokken 17:22
Hadde utlevering 15 desember og fikk epost 16 desember om gratis lading.
Ingen e-post her, hadde også utlevering i går. Måtte du gjøre noe i kontoen din etterpå?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fant ikke noe på konto som måtte gjøres. Ser heller ikke noe spor i profilen som tilsier at jeg har fått dette..

Taben

Sitat fra: k1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 13:17
Dette er markedføringen deres. Ordlyden de markedsfører dette stuntet med gjelder hele desember.

Hei. Du tar feil, gjelder ikke leveringer mottatt i hele Desember. Den ordlyden ble lagt ut på hjemmesiden 16 Desember. De det gjelder fikk e-post 16 desember med betingelsene og flere vil også få samme e-post om de velger å ta ut bilen innen nyttår. De håper at bestilte biler blir hentet selv om mange har tatt juleferie. For meg som er på hytta har fått levering lille julaften, buss og tog på meg fra hytta.

De det gjelder vil få e-post   
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

k1

Sitat fra: Taben på lørdag 17. desember 2022, klokken 14:27
Hei. Du tar feil, gjelder ikke leveringer mottatt i hele Desember. Den ordlyden ble lagt ut på hjemmesiden 16 Desember. De det gjelder fikk e-post 16 desember med betingelsene og flere vil også få samme e-post om de velger å ta ut bilen innen nyttår. De håper at bestilte biler blir hentet selv om mange har tatt juleferie. For meg som er på hytta har fått levering lille julaften, buss og tog på meg fra hytta.   
Da er nettopp poenget at deres markedsføring slik den står er villedende iht til norsk markedsføringslov, og dermed ikke lov.

Chimp

Sitat fra: k1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 14:29
Sitat fra: Taben på lørdag 17. desember 2022, klokken 14:27
Da er nettopp poenget at deres markedsføring slik den står er villedende iht til norsk markedsføringslov, og dermed ikke lov.

Enig, de kan ikke skrive det slik om desember hvis de mener 15-31 des feks. Men som andre har skrevet, tesla er tesla og de vil være firkantet. Men det der holder rettslig , og det er ikke så vanskelig å klage inn noen til forbrukerrådet så dette regner jeg med løser seg. Regner forsåvidt med at selger er gem uansett, og at jeg slipper å dra frem arsenalet

turfsurf

Når det blir lagt ut gjeldende måned så gjelder det jo selvfølgelig fra dagen det blir skrevet. Merk de skriver «ta levering».
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

tornaldo

Jeg er enig med de som sier at dette gjelder fra da de sendte ut mail/opplyste på hjemmesiden, og mener det er en vesensforskjell på "hvis du tar levering..." kontra "hvis du har tatt levering...".

Hvis man skal følge den linja, så gjelder det strengt tatt alle biler som er hentet ut før 31. desember, altså alle Tesla levert.. Det er ikke begrenset til desember 2022 heller,  hvis man går for den tolkningen. 

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

peterka

Kanskje me skal kjøre ein aksjon mot Tesla som har fått bil i desember? Me har 14 dager angrerett

Haggish

Skjønner ikke at dere lager sånt oppstyr av at dere ikke har fått enda, kanskje lurt og vente og se før klagekoret begynner og synge. Dere høres likt ut som sønnen min når han tror han har fått et godteri mindre en broren sin. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

odark

Hentet bil i dag i Drammen og spurte selger eksplisitt om dette. Han sa at det gjaldt alle som hentet ut etter 15.des.  Når det er sagt, har ikke jeg fått noen epost. Får se hvordan det går...
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

k1

Sitat fra: odark på lørdag 17. desember 2022, klokken 15:49
Hentet bil i dag i Drammen og spurte selger eksplisitt om dette. Han sa at det gjaldt alle som hentet ut etter 15.des.  Når det er sagt, har ikke jeg fått noen epost. Får se hvordan det går...
Altså bare for å være klar; det kan så være at det er intensjonen til Tesla. Jeg påpeker bare iht markedsføringsloven at slik det er forfattet på siden deres i dag gjelder det for hele desember. Hadde jeg stått i situasjonen med bil utlevert i desember før 15. hadde jeg stått hardt på loven i samtaler med dem.
Tesla er tesla ja, men de må følge loven og her har de evt driti seg ut dersom de mener kun fra 15. des.

HOFFERN342

Sitat fra: k1 på lørdag 17. desember 2022, klokken 16:56
Altså bare for å være klar; det kan så være at det er intensjonen til Tesla. Jeg påpeker bare iht markedsføringsloven at slik det er forfattet på siden deres i dag gjelder det for hele desember. Hadde jeg stått i situasjonen med bil utlevert i desember før 15. hadde jeg stått hardt på loven i samtaler med dem.
Tesla er tesla ja, men de må følge loven og her har de evt driti seg ut dersom de mener kun fra 15. des.
De kan ikke mene 15. heller.. for vi tok levering på vår den 15. ingen gratis lading der. Må være for de som fikk bil fra og med 16.. men det er tydeligvis ingen som har fått noen definitiv dato her.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haggish

Så du mener at om en butikk setter ut et skilt 15. Desember med teksten Desembersalg -15% så kan alle kunder som har kjøpt varer tidligere i Desember (før skiltet ble satt ut) komme og kreve tilbakebetaling.
Tviler sterkt at du ville kommet langt med det, men lykke til.😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Chimp

Sitat fra: Haggish på lørdag 17. desember 2022, klokken 15:23
Skjønner ikke at dere lager sånt oppstyr av at dere ikke har fått enda, kanskje lurt og vente og se før klagekoret begynner og synge. Dere høres likt ut som sønnen min når han tror han har fått et godteri mindre en broren sin. 😉🙏

Please :)

Vi har ikke fått mailen og da får vi ikke iflg Tesla. Selvsagt har jeg sendt krav til selger og regner med han gir allikevel.
Man kan ikke bare la seg kjøre over og se på at andre får med mer enn deg eller får lavere pris enn deg. Veldig lett å angre kjøpet.

k1

Sitat fra: Haggish på lørdag 17. desember 2022, klokken 17:17

Så du mener at om en butikk setter ut et skilt 15. Desember med teksten Desembersalg -15% så kan alle kunder som har kjøpt varer tidligere i Desember (før skiltet ble satt ut) komme og kreve tilbakebetaling.
Tviler sterkt at du ville kommet langt med det, men lykke til.😉🙏
Dersom det ikke er åpenbart for deg: nei.
Det er heller ikke det samme. Og hvis du leser teksten så vil du se det.

snakkesalig

Men dette er da ikke noe Tesla har solgt? Hvorfor snakker du om markedsføring? Det er da ikke sånn at man kan bestille bil i dag og få levert bil før nyttår med gratis superlading?
Dette er en gave Tesla har valgt å gi til enkelte på enkelte betingelser. Det er da ingen som har kjøpt eller kommer til å kjøpe noe de har blitt lovet og som de ikke får?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA