Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av daggad, mandag 05. november 2012, klokken 19:36

« forrige - neste »

blackleaf1

Runder snart 36000 km, levert 11.03.2016. 30 Kw hvit, snart tid for ettårs service ;D.
Kjører 15mil daglig til/fra jobb.
Atle
Lindås

El-Birk

Sitat fra: blackleaf1 på torsdag 16. mars 2017, klokken 07:07
Runder snart 36000 km, levert 11.03.2016. 30 Kw hvit, snart tid for ettårs service ;D.
Kjører 15mil daglig til/fra jobb.

Her går det unna!:p
Klarer du 15 mil uten å lade på jobb, selv på de kaldeste dagene?
Hvilke marginer har du isåfall, om du slipper å lade på jobb?:)
Vurderer et bytte fra 24-30 kw grunnet for lite rekkevidde vinterstid..

blackleaf1

Lader på jobb, har ca.50% når jeg kommer på jobb. Det rekker ikke hjem igjen, bilen kjøres som en vanlig bil, med god fart og varme :).
Atle
Lindås

lifern

Passerte 140000 km igår. Alle barer intakt.
SVART EUROLEAF 2013

Powerflux

Sitat fra: lifern på torsdag 16. mars 2017, klokken 13:48
Passerte 140000 km igår. Alle barer intakt.
Ikke værst  :+1:
Hva slags lademønster følger du sånn grovt sett?

Min har forøvrig gått 91000 km, alle barer intakt!!
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

tomrh

Han har euroleaf, de har bedre batteri, er å forvente. Større wow-faktor om en med 11-12 mod har alle barer intakt etter 140k km som LeafPendler i svar #310. Spør han om lademønster. ;)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

lifern

Hei.
Jeg har ladet til 100 % hver natt alltid hele året.
Mye lading mellom 70 og 100.
Soh på 90 i følge leaf spy.
SVART EUROLEAF 2013

Olee


Knut Røe

Er vel reelt, var ganske billig så. Likevel mye da, ca 60 tusen i året.

lifern

Passerte 143000 km i går.Soh nede på 87 nå. 3,5 år.
SVART EUROLEAF 2013


Olee


Arha

#327
Dersom SOH=89% burde den hatt alle 12 barene intakt, den første forsvinner når kapasiteten kommer under 85.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Starfox

Sitat fra: Arha på tirsdag 11. april 2017, klokken 18:24
Dersom SOH=89% burde den hatt alle 12 barene intakt, den første forsvinner når kapasiteten kommer under 85.

Det car det selger opplyste om. Men på vinteren var ikke tapet så stort. Får vente og se hva det blor nå som det blir varmere i været. Jeg har uansett ikke brukt for all rekkevidden jeg har nok med 60-70km så er veldig fornøyd. Har da en 2013 lapan Leaf også så føler denne går lenger pga varmepumpen. Den har bare 4-6% tap.

Powerflux

2013 Japan Leaf har ikke varmepumpe men derimot det dårligste batteriet....
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA