Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av daggad, mandag 05. november 2012, klokken 19:36

« forrige - neste »

hekri

Min har nå gått 32000km på 1 år. Kjøpt ny april 2013. Godt over gjennomsnittet ser jeg :)
Svart 2013 Japan Leaf rundet 30 000km på 1 år :)

Sverre_E

Sitat fra: RuneW på tirsdag 06. mai 2014, klokken 10:55
Verden er et brutalt og urettferdig sted...

Har bare rundet 20k km, hurtigladet 5 ganger totalt, sett low battery warning 1 gang og aldri kjørt til very low eller turtle og lader sjelden til 100%. Likevel...

(temperaturen for min måling er ca 10 grader så det er mulig det har en innvirkning)

Bildet mitt er forbausende likt. Jeg har 24k på veien nå, og rundt 70 hurtigladinger.

Lurer på om det er noen forskjell i visningen med og uten "DTE".
DTE kan hukes av i settings i Leaf Spy for å beregne kapasitet med hensyn til temperatur.
Kan ikke hukes av i Leaf Spy Lite.

Noen som kan sjekke om det vises forskjellige verdier med og uten hake?
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#197
Vil i løpet av dagen passerer 72 000 km.
Har en sannsynlig reduksjon av batterikapasitet på 10% over 2,5 år og denne kjørelengden.
Fikk meg en vekker da jeg prøvekjørte en i3 fra Stavanger til Finnøy og retur og hadde en over 25% av kapasitet igjen, men Leafen tilsynelatende ikke lengre klarer dette uten å lade imellom.

Vedlagt Leaf Spy etter fullading i dag morges.

Ronny

Min bikket 60k i dag, dvs 33k i året, har ikke merket noe kapasitetstap enda :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

BE

Sitat fra: Finnøy på torsdag 08. mai 2014, klokken 15:36
Fikk meg en vekker da jeg prøvekjørte en i3 fra Stavanger til Finnøy og retur og hadde en over 25% av kapasitet igjen, men Leafen tilsynelatende ikke lengre klarer dette uten å lade imellom.
Den ekstra rekkevidden på BMW'en kommer nok av at det er en lettere bil gjennom alle tunnelene dine, temperaturregulert batteripakke samt mer effektivt varmeapparat.

Ellers ser statusen på batteriene dine ut til å være veldig bra! Min er så vidt bikket 40 000km, og ser temmelig tilsvarende ut som din.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

@BE - det er riktig at i3 er lettere, temperaturregulert batteripakke samt mer effektivt varmeapparat. Men jeg kjørte den ene veien på mitt vanlige vis; ingen varmeapparat og følger trafikken rundt meg med rolige akselerasjoner og fikk 1,29 kWh/mil. På returen hadde jeg med to passasjerer, akset for fullt etter hver stopp og hadde en mye mer aggressiv kjørestil. Denne gangen endte forbruket på 1,42 kWh/mil.
På Leaf'en kommer jeg ikke under 1,62 kWh/mil på denne årstiden. Med bruk av varmeapparat og litt mer aggressiv kjøring er en fort oppe i 2.0 kWh/mil. Tar alltid fabrikantenenes tall med en klype salt, men hadde ventet at rekkevidden skulle være noe jevnere mellom Leaf og i3 gjennom disse 3 undersjøiske tunnellene med den større batteripakken på Leaf'en.
Men, i3en har ikke plass for 5 og den bagasjekapasiteten vi har hatt behov for og heller ikke varme i ratt og bakseter som gjør at jeg stort sett klarer å unngå bruk av A/C. Men rekkevidden skulle jeg gjerne hatt.

Gliderman

I dag passerte bilen 10K siden ny i slutten av januar. Eneste plunderet jeg har hatt er vindusspyler på førersiden. Dysene ble byttet til Juke dyser og det ble noe bedre. Ellers lades det til både 80 og 100% etter behov. Hurtiglader ca 1 gang pr uke. Gjennomsnittlig forbruk i hele perioden er 16.1 og da er det endel kjøring på motorvei. Hyppige turer fra Holmestrand til Oslo og Notodden gjør sitt med forbruket, men er allikevel billig.
Opplevd kvalitet er veldig bra. Ikke knirking og god lyd i stereon. Bilen er kvikk og behagelig.
Har 6,6kW lader, men ikke ladet med annet std. kladd. Har lagt ut 32A til garasjen, så dukker behovet opp så handles det ny ladekabel.

Kort oppsummert: Til mitt bruk er den midt i blinken.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

HoeggenEL

#202
2.550km siden 26/3-2014. Ligger an til 10.000km i året.

Leaf``en erstattet en tørst bensinsluker Saab 9-3 (bil nr.2) ,
som ble brukt til ca 4000km i året (bykjøring/jobbpendling).

Ford S-Max``en, tidligere bil nr.1, får bare mer og mer innetid i garasjen.  ;)

Skjermdump fra LeafSpy (13/6-2014) rett etter fulllading til 100% (i SOC i display);
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

HoeggenEL

5.500km på ett halvt år.
Er nok godt under gjennomsnittet kjørelengde her inne, men begynner likevel å kjenne bilen godt.
Ikke merket noe tap av rekkevidde i praksis siden bilen var ny.  :)
Skal finne fram ODBII-adapteret til helga og sjekke hva LeafSpy mener.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

Gliderman

Passerte 16.000km i dag. Fikk bilen 21. januar i år, så den går jevnt og trutt. Stod parkert hele juli mnd.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

lifern

Har passert 35000 km på 11 mnd.
Ny 12 nov 2013.
SVART EUROLEAF 2013

hanso


Kjell Leaf

Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

aljbarth


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA