Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading med start og slutt timer

Startet av oyvindNO, onsdag 14. desember 2022, klokken 09:47

« forrige - neste »

oyvindNO

Noen som vet om det er mulig å lade mellom to gitte tidsintervaller uten smartlader? Ønsker f.eks å starte ladingen kl 00 og slutte kl. 04.00. For meg ser dette vanskelig ut med Tesla appen, men finnes det andre apper som kan styre dette?

Lucifer-

Hvis du vet sånn ca. hvor fort du lader kan du sette start-tidspunkt og så bruke ladegrense som stopper. Men dette vil jo ikke være fast og avhenger av hvilken batteriprosent du har ved start. Så dette må stilles inn hver gang.

Handyman

Sitat fra: oyvindNO på onsdag 14. desember 2022, klokken 09:47
Noen som vet om det er mulig å lade mellom to gitte tidsintervaller uten smartlader? Ønsker f.eks å starte ladingen kl 00 og slutte kl. 04.00. For meg ser dette vanskelig ut med Tesla appen, men finnes det andre apper som kan styre dette?
Ikke mulig i Teslaappen, men flere 3.partsapper har dette. Ellers funker metoden til Lucifer- greit nok.
Start lading, juster strømstyrke og ladegrense for å bestemme hvor lenge den skal lade. Stopp lading og sett passende timer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Haggish

Det jeg gjør er og starte ladingen først uten timer for og se hvor lang tid den tar. Deretter setter jeg starttidspunkt ut fra det, slik at den stopper når jeg vil. Kan også justere Ampere slik at den tar den tiden jeg vil. 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA