Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW IX priser etter 1.1.2023

Startet av audioboy, tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:41

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 08. desember 2023, klokken 12:52
Sitat fra: bobakka på fredag 08. desember 2023, klokken 12:05
Sitat fra: Trond.m på fredag 08. desember 2023, klokken 08:59Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 
DEt var jo en kjempepris, men hvor finner du den? De Bilia kampanjene jeg finner er godt over 1 mill

Ser det står her inne: https://www.bilia.no/biler/bmw/kampanjer/bmw-lagerkampanje/

Men det vises ikke konkrete biler...det står en må trykke "få tilbud"...
Fikk tilbud på en slik nå. Får ikke rentekampanje (1,99%) på de, så blir fort like dyrt som å bestille ny og prute ned hvis man skal finansiere. Med vinterdekk og klargjøringsgebyr (19.900!) kom den på 974k.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på søndag 10. desember 2023, klokken 09:18
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 08. desember 2023, klokken 12:52
Sitat fra: bobakka på fredag 08. desember 2023, klokken 12:05
Sitat fra: Trond.m på fredag 08. desember 2023, klokken 08:59Lagerkampanjen til Bilia med ny iX50 FC til 899.000 bidrar ikke akkurat til høyere bruktbilpriser. Så at bruktbilpriser øker med økende rente tror jeg ikke akkurat på. 
DEt var jo en kjempepris, men hvor finner du den? De Bilia kampanjene jeg finner er godt over 1 mill

Ser det står her inne: https://www.bilia.no/biler/bmw/kampanjer/bmw-lagerkampanje/

Men det vises ikke konkrete biler...det står en må trykke "få tilbud"...
Fikk tilbud på en slik nå. Får ikke rentekampanje (1,99%) på de, så blir fort like dyrt som å bestille ny og prute ned hvis man skal finansiere. Med vinterdekk og klargjøringsgebyr (19.900!) kom den på 974k.

Shiiiiieeett....type 55.000 for vinterdekk...?
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 12. desember 2023, klokken 14:30Shiiiiieeett....type 55.000 for vinterdekk...?
Kun 43000, og så var det 3500 for gummimatter. Men så var det vel noen endringer ut over FC versjonen. Som vanlig ganske uoversiktlig fra BMW.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Moas

Sitat fra: turfsurf på søndag 10. desember 2023, klokken 09:18Får ikke rentekampanje (1,9). Med klargjøringsgebyr (19.900!) kom den på 974k.
klargjøringsgebyr (19.900!)
Fantastisk at folk kjøper dette her.
2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Electric cars in Norway

Sitat fra: Moas på tirsdag 12. desember 2023, klokken 22:35
Sitat fra: turfsurf på søndag 10. desember 2023, klokken 09:18Får i....
klargjøringsgebyr (19.900!)
Fantastisk at folk kjøper dette her.
Au da, ja den var lei. Men jeg tenker bare at nå er det snart jul hos de der og noen må da finansiere dette julebordet :-X

MG

#155
Driver å vurderer iX40 FC på kampanje nå. Kan se ut som det er best value for money når kravet er størst mulig elektrisk familiebil fra kjente produsenter og med 4x4. Da sammenlignet med det meste av nye eller ganske nye bruktbiler. Den største konkurrenten er kanskje iX50. IX er etter min mening også en mye bedre bil enn det meste i den ganske kjedelige familiebil kategorien. Samtidig må man fire på veldig mange krav for å spare ca 100000 i innkjøpspris.

Ser mange er opptatt av rekkevidde. Men det tenker jeg avhenger helt av bruken. Mye langkjøring, campingvogn eller manglende lademuligheter hjemme eller på hytta gjør at man kan trenge mer rekkevidde. Vi kommer fra e-tron 50 som har 299 km rekkevidde på papiret. Det har aldri vært et problem for oss. Betyr ingen eller noen få ekstra ladestopp i året. Vi var veldig opptatt av rekkevidde med første elbil i 2017, men har et annet forhold til det nå. Tror at iX40 vil være aktuell i bruktmarkedet om noen år siden den dekker behovet til veldig mange som familiebil.

Men dette er kun min vurdering akkurat nå. Noen som har de samme eller andre tanker om den vurderingen?

turfsurf

Sitat fra: MG på lørdag 24. februar 2024, klokken 09:13Men dette er kun min vurdering akkurat nå. Noen som har de samme eller andre tanker om den vurderingen?
IX har holdt seg godt på bruktmarkedet, så ny er riktig valg. Jeg liker bilen veldig godt, med ett stort minus for bagasjeplass.

Det med rekkevidde er veldig bruksavhengig. Vi har hatt e-tron 50 en stund nå og oppgraderte til etron-55 nettopp på grunn av rekkevidde. Håpløst med ladestopp halvveis for å komme til hytta. Ble alltid Teslaen i stedet for, selv om e-tron ellers på mange vis er en bedre hyttebil. Samtidig har eldste dattera kjørt 50 mil (hver vei) til Bergen T/R midtvinters på to dager uten å synes det var noe stress.

Forskjellen ellers på 40 og 50 er vel ytelse og ladefart, samt standardutstyr. Vet ikke om man får luftfjæring på 40 nå?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

MG

Oppleves bagasjeplassen på iX mye mindre enn etron? Oppveies vel noe av mer plass i kupeen/baksetet? Faste ladestopp til hytta er en showstopper ja. Men opplevde at etron 50 holder bra til de nærmeste destinasjonene også på vinteren.

Får luftfjæring til iX40 nå ja. Men selger mener det ikke er veldig stor forskjell på normal kjøring. Er vant til å ha det, mest praktisk når det er litt brøytekanter eller veldig dårlig vei. Tenker det ikke blir mye utstyr ut over fully charged. Den har det meste. Vurderer oppgraderte seter og stereo, men litt usikker..

SSK

Integral Active Steering, er helt klart kjekt å ha.
BMW iX40 2022
Audi Q4 50 2021
Polestar 2 2021
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S P85 2013

turfsurf

Sitat fra: MG på lørdag 24. februar 2024, klokken 14:44Oppleves bagasjeplassen på iX mye mindre enn etron? Oppveies vel noe av mer plass i kupeen/baksetet? Faste ladestopp til hytta er en showstopper ja. Men opplevde at etron 50 holder bra til de nærmeste destinasjonene også på vinteren.
Jeg synes prioriteringene til iX er litt forvridde. E-tron har grei plass til fire i kupeen og bagasje til de. IX har egentlig plass til fem i kupeen men bagasje til tre. Jeg var godt på vei til å bytte ut Model Y med en iX50, men etter å ha prøvekjørt igjen og tatt en ny titt på bagasjerommet ble det bråstopp.

Synes man det er greit å kjøre med takboks i det daglige så går det jo fint, men jeg kjøper ikke en bil til en million og slenger en stygg plastboks på taket.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: MG på lørdag 24. februar 2024, klokken 14:44Oppleves bagasjeplassen på iX mye mindre enn etron? Oppveies vel noe av mer plass i kupeen/baksetet?
Det var min erfaring hvertfall. E-tron har også stor frunk. Det er spesielt innforing i bredden og hengslene på bakluka som stjeler mye. Så i dag en Golf ved siden av en iX, og Golfen ser bredere ut i kupeen helt bakerst.
Baksetet kompenserer ikke dessverre.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Skogs

#161
Sitat fra: turfsurf på lørdag 24. februar 2024, klokken 16:47
Sitat fra: MG på lørdag 24. februar 2024, klokken 14:44Oppleves bagasjeplassen på iX mye mindre enn etron? Oppveies vel noe av mer plass i kupeen/baksetet? Faste ladestopp til hytta er en showstopper ja. Men opplevde at etron 50 holder bra til de nærmeste destinasjonene også på vinteren.
Jeg synes prioriteringene til iX er litt forvridde. E-tron har grei plass til fire i kupeen og bagasje til de. IX har egentlig plass til fem i kupeen men bagasje til tre. Jeg var godt på vei til å bytte ut Model Y med en iX50, men etter å ha prøvekjørt igjen og tatt en ny titt på bagasjerommet ble det bråstopp.

Synes man det er greit å kjøre med takboks i det daglige så går det jo fint, men jeg kjøper ikke en bil til en million og slenger en stygg plastboks på taket.

Estetikk er viktig ja. IX fordrer plastboks på taket på familieturene. Liksom en del av greia.
Klarer man svelge den kamelen får man en fantastisk bil.
Hva rekkevidde angår er den problematikken litt hauset opp.
Har full forståelse at de med luksusen med hytter synes det er lite smidig å lade på tur opp, når man er mest opptatt av å komme opp å finne roen.

Til daglig bruk tenker jeg at 40 mil rekkevidde eller 60 mil er mer «fancy» på papiret enn ytterst nødvendig.
Man kommer mange kilometer med en liten 15 min kaffestopp. Det bør gå for de fleste.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Oddaa

Sitat fra: turfsurf på lørdag 24. februar 2024, klokken 16:47
Sitat fra: MG på lørdag 24. februar 2024, klokken 14:44Oppleves bagasjeplassen på iX mye mindre enn etron? Oppveies vel noe av mer plass i kupeen/baksetet? Faste ladestopp til hytta er en showstopper ja. Men opplevde at etron 50 holder bra til de nærmeste destinasjonene også på vinteren.
Jeg synes prioriteringene til iX er litt forvridde. E-tron har grei plass til fire i kupeen og bagasje til de. IX har egentlig plass til fem i kupeen men bagasje til tre. Jeg var godt på vei til å bytte ut Model Y med en iX50, men etter å ha prøvekjørt igjen og tatt en ny titt på bagasjerommet ble det bråstopp.

Synes man det er greit å kjøre med takboks i det daglige så går det jo fint, men jeg kjøper ikke en bil til en million og slenger en stygg plastboks på taket.
NAF har målt bagasjerommene.
E-tron: Bredde 104, dybde 107, høyde 48
IX: Bredde 111, dybde 105, høyde 47

Vanskelig å forstå at denne forskjellen kan bli så stor i disfavør iX. Ok, den har ingen frunk.
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Øyvind.h

Har ikke testet bagasje i IX selv, men en kamerat har IX og han nevnte at han kan pakke lenger ut mot luka enn det som virker naturlig og at han synes at plassen er mye bedre enn det ser ut som.

Litt som Ioniq 5 hvor en åpner luka og tenker at rommet er lite, men i praksis større enn det virker.

Litermål er jo også litt misvisende da det er begrenset til under hattehylle (noen tar med alt og får tall som ikke er sammenlignbare).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Skogs på lørdag 24. februar 2024, klokken 20:42Til daglig bruk tenker jeg at 40 mil rekkevidde eller 60 mil er mer «fancy» på papiret enn ytterst nødvendig.
Man kommer mange kilometer med en liten 15 min kaffestopp. Det bør gå for de fleste.
Nja, det er litt mere komplisert enn som så. Har man f.eks mye småkjøring på vinteren (4-6 turer om dagen) blir forbruket skyhøyt og en må lade 30 mils biler hver dag. Og man må lade til relativt høy SOC. Har man to biler da så må man plutselig ha to ladere.

Med større batteri kan man holde seg innenfor en snillere SOC, eller lade sjeldnere, f.eks når det er billigere strøm.

Kanskje man kan ta den stoppen på 50 mils turen oppe på fjellovergangen og gå en halvtimes tur i stedet for å måtte stoppe på en kjedelig ladestasjon.

Vi har f.eks en tur som vi kjører ganske ofte hvor vi kjører 50 mil og stopper for middag halvveis. Der er det ikke ladestasjon, og vi må da stoppe en gang til for å lade (greier det akkurat om sommeren med TMY hvis vi kjører pent).

Kort sagt gir større rekkevidde mere fleksibilitet.

Skulle gjerne vært der at hurtiglading var maks en gang om dagen, uansett tur. Da fordrer det minst 100 mil WLTP.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA